Yamaha RX-V663 erfaringer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 380
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har prøvd å bruke både høyttaler ut og pre-ut på en gang på samme utgang? Tenker på å koble aktive subber på preut og så drive topper med 663'en. Vet det står i manualen at man ikke skal gjøre dette, men...

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på noe av det samme Gurba, jeg har lyst til å koble bak, senter og evnt side HT på forsterkeren i 663'en og samtidig bruke aktiv sub og effektforsterker på front.
    Lurer da på om dette går.

Og en ting til, står det på displayet hvilken modus forsterkeren er i?
    Eneste jeg har sett hittil er Straight, 2ch stereo.

Hvordan vet jeg om jeg benytter meg av Dolby HD eller noe av det andre fine surround greiene?
    Eller er det slik at det ikke går når jeg bare bruker stereo?
    Prøvde å lese manualen men den var veldig opptatt av romkorreksjon og scene opplegget.

Jeg ønsker jo å benytte meg av allt den har av finesser om jeg kan, hvordan aktiverer jeg allt det fine?
    Er det kanskje slik at jeg ikke får benyttet meg av det når jeg bruker PC?

Jeg bruker HDMI fra ATI kort (PC) med lyd og bilde gjennom den.
    Effektforsterker på front og noe sub opplegg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ihvertfall bruker effektforsterker på noen av kanalene, men tror ikke du kan bruke høyttalere på de kanalene du bruker sluttrinn på.

Hva som står på display'et vil variere etter hvilke signal receiveren får fra PC'en. Jeg bruker optisk og da står det DD eller DTS ettersom. HD får du bare hvis du har bluray. Hvis du bruker PC'en til å dekode så tror jeg ikke det står noe om HD. Da må du sende et rått signal inn som receiveren dekoder. Og det kommer ikke opp noe sånn info før den mottat et signal dvs du setter på en film.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til så må jeg slå på og av Pure Direct for at 663'en skal dekode signalet. Før jeg gjør dette så gir den bare stereo. Noen andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 863 og PS3 med bluerayfilmer, men aldri fått opp noe info om hvilket signal som går igjennom, dette har jeg ikke fått satt meg inn i enda..noe jeg har glemt å sette på?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    Jeg har 863 og PS3 med bluerayfilmer, men aldri fått opp noe info om hvilket signal som går igjennom, dette har jeg ikke fått satt meg inn i enda..noe jeg har glemt å sette på?
    Akkurat dette jeg å lurer på, prøvde med PS3 istad og da stod det bare straight som det alltid gjør.
    Det med å sette på ekstern dekoding fra PCen kan jeg sjekke ut. Kommer tilbake om dette, skal bare tukle litt i MPC:P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    Mener å ha lest noe om dette i PS3 tråden. Det har visst noe med signaltypen å gjøre. Har du mulighet til å velge annet utsignal på PS3'en? Mener det var noe med PCM valget.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet på min stand-alone BD-spiller og ser at hvis jeg velger PCM så står det bare PCM på 663'en, men jeg får surround. Hvis jeg velger Bitstream så står dekoderformatet. Mulig dere kan finne et sånt valg i PS3 og PC.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg fikk til noe her, jeg deaktiverte noe DTS greier (software i driveren) i realtek lyddriveren og nå står det "PCM" på skjermen under avspillinger av 1080P film med DTS fra PC. Når den IDLE'er står det "Pro Logic".
    Nå kunne jeg velge adventure, scifi osv moduser mens filmen spilte, før stod det bare "not available".

Får se hva jeg kan gjør med PS3'en. Jeg skal trikse litt mer med innstillinger på PC og Kommer tilbake med oppdates

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Det er mulig jeg fikk til noe her, jeg deaktiverte noe DTS greier (software i driveren) i realtek lyddriveren og nå står det "PCM" på skjermen under avspillinger av 1080P film med DTS fra PC. Når den IDLE'er står det "Pro Logic".
    Nå kunne jeg velge adventure, scifi osv moduser mens filmen spilte, før stod det bare "not available".

Får se hva jeg kan gjør med PS3'en. Jeg skal trikse litt mer med innstillinger på PC og Kommer tilbake med oppdates
    I stedet for å bruke SUR.DECODE som gir bl.a. Pro Logic så trykk på STRAIGHT på fjernkontrollen. Det vil da stå STRAIGHT i display'et. Da blir signalet dekodet slik det er meningen at det skal uten at receiveren legger til noe muffins effekter og velger da DTS eller DD ettersom hvilke signal den får.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    I stedet for å bruke SUR.DECODE som gir bl.a. Pro Logic så trykk på STRAIGHT på fjernkontrollen. Det vil da stå STRAIGHT i display'et. Da blir signalet dekodet slik det er meningen at det skal uten at receiveren legger til noe muffins effekter og velger da DTS eller DD ettersom hvilke signal den får.
    Men det er fortsatt recieveren som dekoder signalet og ikke PCen?
    Nå har det forøvrig gått tilbake til vanlige dager den recieveren, ingenting av det jeg fikk til i går funker i dag

Nå står det bare straight i displayet og "not available" i diplayet om jeg vil velge effekt/straight eller mode (sci fi, adventure osv)
    Hmm, skjønner ikkeno av dette, jeg vil ha info fra den om hva slags signaler den får ikke mer! :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er fortsatt recieveren som dekoder signalet og ikke PCen?
    Nå har det forøvrig gått tilbake til vanlige dager den recieveren, ingenting av det jeg fikk til i går funker i dag

Nå står det bare straight i displayet og "not available" i diplayet om jeg vil velge effekt/straight eller mode (sci fi, adventure osv)
    Hmm, skjønner ikkeno av dette, jeg vil ha info fra den om hva slags signaler den får ikke mer! :P
    Det er mulig at PC'en din har skylden. Tror nesten det er der du må lete. Den må sende ut korrekt signal til receiveren. Hvis eneste valget du har er PCM så tror jeg du må leve med det. Min Dell Hybrid er koblet til 663'en med optisk toslink og hos meg kommer det som sagt opp DD og DTS alt ettersom. Skal se litt på innstillingene, men det er ikke en avansert PC. Det er en alt i ett PC bygget opp av bærbar-PC-deler.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg lurer på om denne reciveren (Yamaha RX-V663) kan drive QLN Artech 8 med bi-amping?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan den.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Ja det kan den.
    Ok, det høres bra ut;-)

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at PC'en din har skylden. Tror nesten det er der du må lete. Den må sende ut korrekt signal til receiveren. Hvis eneste valget du har er PCM så tror jeg du må leve med det. Min Dell Hybrid er koblet til 663'en med optisk toslink og hos meg kommer det som sagt opp DD og DTS alt ettersom. Skal se litt på innstillingene, men det er ikke en avansert PC. Det er en alt i ett PC bygget opp av bærbar-PC-deler.
    Rare greier ass, jeg tror jeg har skrudd av alt av dekoding i PC.
    Det rare var at det bare sto straight når jeg brukte PS3 og. Da burdte det jo komme opp noe fint i displayet
    Det skal sies at jeg ikke bruker surround på den nå, bare stereo ut fra Pre-Out.
    Jeg har ikke noen god løsning for å få til hjemmekino (plassering av møbler osv)
    Men jeg vil forhåpentligvis fine på noe etter hvert.
    Min PC er en stasjonær som jeg har komponert selv, men det skulle ikke ha noe og si tror jeg, er ATI og Lyddriveren som teller.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du bare bruker stereo så er det mulig den ikke dekoder pga at du ikke får fordelt lyden til flere kanaler allikevel. Du kunne ha prøvd å kobla på noen høyttalere på senter og surround bare for å prøve.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du bare bruker stereo så er det mulig den ikke dekoder pga at du ikke får fordelt lyden til flere kanaler allikevel. Du kunne ha prøvd å kobla på noen høyttalere på senter og surround bare for å prøve.
    Mhmm, jeg skal teste dette, men nå har det hvertfall vist seg et sært "problem" her. Når jeg ikke har TVen på HDMI og den ikke sender bilde fra PC til TV er lyden mye lavere:P Vi snakker MYE lavere å, jeg må skru minst dobbelt så høyt for å få samme lydstyrke:P
    Hehe, lurer på hva det kommer av:P Jaja, jeg finner nok ut av det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhmm, jeg skal teste dette, men nå har det hvertfall vist seg et sært "problem" her. Når jeg ikke har TVen på HDMI og den ikke sender bilde fra PC til TV er lyden mye lavere:P Vi snakker MYE lavere å, jeg må skru minst dobbelt så høyt for å få samme lydstyrke:P
    Hehe, lurer på hva det kommer av:P Jaja, jeg finner nok ut av det
    Hva mener du nå? Du sender signal fra PC'en til receiveren, men ikke videre til TV'en? Sjekk mixeren på lydkortet. Mulig det er forskjell på nivået på de forskjellige typene lyd.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du nå? Du sender signal fra PC'en til receiveren, men ikke videre til TV'en? Sjekk mixeren på lydkortet. Mulig det er forskjell på nivået på de forskjellige typene lyd.
    Ja, hvis jeg ikke har på TV når jeg spiller av musikk, blir lyden mye lavere enn hvis jeg har på TVen på HDMI.

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •