Trenger hjelp til oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til oppgradering

Hei folkens!
    Jeg har akkurat investert i en reciver av typen Marantz SR 8500. Jeg kombinere disse med en yamaha dvd-s657 og har audiovetor mi3 signature høyttalere. Bruker nordost kabler. Låter forsåvidt bra, men "oppgraderings spøkelset" er tilbake, og jeg lurer litt på hvor jeg skal begynne for å perfekjonere lyden ytterligere.

Jeg bruker utstyrer til noe video/TV, men er fortrinnsvis ute etter godlyden i stereo. Noe sier meg at jeg får mye mer godlyd ut av en ren stereoforsterker, men synes nå det er greit å ha kombiutstyr.

Vil feks en ren CD spiller gi renere og klarere lyd enn en kombinert cd/dvd spiller?
    Hva er det svakeste leddet i utstyrs rekken? Eller kan det være at matchinger er god og at jeg genrellt seg må mer over i mot high end for å få vesenlig bedre lyd.. hva vet jeg.

Håper der er noen der ute god peil som kan gi meg noen gode råd:-D

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Hei folkens!
    Jeg har akkurat investert i en reciver av typen Marantz SR 8500. Jeg kombinere disse med en yamaha dvd-s657 og har audiovetor mi3 signature høyttalere. Bruker nordost kabler. Låter forsåvidt bra, men "oppgraderings spøkelset" er tilbake, og jeg lurer litt på hvor jeg skal begynne for å perfekjonere lyden ytterligere.

Jeg bruker utstyrer til noe video/TV, men er fortrinnsvis ute etter godlyden i stereo. Noe sier meg at jeg får mye mer godlyd ut av en ren stereoforsterker, men synes nå det er greit å ha kombiutstyr.

Vil feks en ren CD spiller gi renere og klarere lyd enn en kombinert cd/dvd spiller?
    Hva er det svakeste leddet i utstyrs rekken? Eller kan det være at matchinger er god og at jeg genrellt seg må mer over i mot high end for å få vesenlig bedre lyd.. hva vet jeg.

Håper der er noen der ute god peil som kan gi meg noen gode råd:-D
    jeg fåreslår en effektforsterker

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en dac?
    Men det enkleste er nok likevel en ren cd-spiller.
    Du dkal ikke så langt opp i pris på en cd-spiller for å slå ut en relativt god dvd sånn lydmessig...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes dog dvd spillere som spiller veldig bra på cd!
    et godt utgangspunkt kan være å finne ut hva det er du vil forbedre/forandre ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vet jeg ikke helt hva slags lyd du er ute etter, eller hva slags budsjett du har tenkt deg på cd-spilleren...

men Cambridge sine(640, 740 og 840) er veldig gode spillere i sin prisklasse... :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg hadde prøvd meg på enten en bra DAC (Beresford, RME e.l.) eller lånt en effektforsterker hjem til test.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •