Forsterker med varm klang til Dali Mentor 8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er om du savnet varme i lydbildet eller om du kun synes det var for lyst. En forsterker med varm lydsignatur vil ikke nødvendigvis roe ned toppen.
    Electrocompaniet synes jeg har en klar varm lydsignatur, men det blir fort dyrt hvis du skal ha mye krefter. En løsning kan være forforsterker fra EC kombinert med krefter fra Midgard ICE blokker.

En annen måte å løse det på hvis problemet var hovedsakelig hard topp er å bruke absorbenter i førsterefleksjonen. Det vil gi deg et løft også på andre områder. Enten DIY av rockwool akustikk plater eller kjøpe fra GIK Acoustics.
    Da er der ikke sikkert du trenger å bruke så veldig mye tid på å finne den "perfekte" forsterkeren som ikke vil gjøre at høyttalerne låter for lyst. Hovedårsaken til at det kan låte for hardt/lyst er høyttalerne og samspillet med rommet.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    En løsning kan være forforsterker fra EC kombinert med krefter fra Midgard ICE blokker.
    Støtter denne. Midgard funka knall på Helicon. Kombinert med en forforsterker med varm/fyldig signatur vil du få det resultatet du er ute etter:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en "varm" skilde.. F.eks. MHZS spiller.. dette kan gjøre susen.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg er ikke lettirritert bare så det er sagt, men når folk kommer med synsing og mening uten å ha hørt produkter, så ja da kjenner jeg at det brumler:-D
    Hvordan i all verden kan du synse fram at Abrahamsen ikke har krefter hvis du ikke har testet det selv? Primare er vel varm i klangen? Det betyr at du ikke har testet.

Jeg har eid både Primare og Abrahamsen selv. Abrahamsen har mye fyldigere lyd og har en varmere signatur.

Og hvorfor skulle den slite mer ved brokobling?

2 x280 watt i 8 ohm er det krefter nok for Mentor?

Poenget mitt er at du heller skal teste ut ting i stedet for å komme med en masse synsing og mening om hva du TROR, det hjelper ingen

Jeg synser vel ikke. Og ja jeg vet Primare er varm i klangen. Men det er sikkert ikke alle som er enige i det her inne.

Abrahamsen har jeg ikke vært borti, men har hørt at de ikke er en forsterker som spiller høyt nok.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg synser vel ikke.

Abrahamsen har jeg ikke vært borti, men har hørt at de ikke er en forsterker som spiller høyt nok.
    Er ikke dette synsing

Forøvrig så stemmer det ikke. 1 stk V4.0, ja den evner kanskje ikke å spille høyt nok på enkelte høyttalere. 2 stk brokoblet er derimot en helt annen verden:-D

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hi jeg bruker LYNGDORF tdai2200 på mentor8:-D
    har ogsa testa nad m3 men kjøpte lyngdorfen. lyngen hade strammere bass og silkemyk diskant :-D hade ogsa litt probleme med hissig diskant før men ikke med lyngen lenger den spela bare bra og krefter har den ogsa

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bladedriver
    hi jeg bruker LYNGDORF tdai2200 på mentor8:-D
    har ogsa testa nad m3 men kjøpte lyngdorfen. lyngen hade strammere bass og silkemyk diskant :-D hade ogsa litt probleme med hissig diskant før men ikke med lyngen lenger den spela bare bra og krefter har den ogsa
    Det geniale med 2200 er at du kan selv dempe toppen hvis du ønsker, ved å koble den sammen med en pc og dempe/øke de frekvensene du selv ønsker. Kjørte selv 2200 med MS4 og syntes det var en knall kombo.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er ikke dette synsing

Forøvrig så stemmer det ikke. 1 stk V4.0, ja den evner kanskje ikke å spille høyt nok på enkelte høyttalere. 2 stk brokoblet er derimot en helt annen verden:-D
    Ja, vil nok hjelpe med 2stk

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ja, vil nok hjelpe med 2stk
    Roro til fiskeskjær...

Det er helt greit å synse, men da bør du gjøre det klart at du kun har annenhånds informasjon, og at du trekker slutninger deretter. Hvis du sier at du har lest at Abrahamsen kan være noe svake, så er det greit. Når du derimot tar på deg kjekkasholdning og sier at den ikke duger, og da særlig uten å ha lest nøye hva som er skrevet, blir du ikke tatt på alvor, og du kan lett irritere andre.

Til trådstarter: Hvis du har 30k til disp, og vil vurdere både brukt og pre/effekt
    løsninger så kan du jo få vanvittig mye bra lyd.

Noen eksempler her:
    Har forøvrig ikke hørt alle, så det blir litt synsing her også...

Quad rør monoblokker+pre selges/byttes

Krell

McIntosh Mc 275

AYRE AX-7e integrert forsterker

Går du for nytt, er jo Musical Fidelity et spennende valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmm....

Newcomer bladedriver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forforsterkerdelen i tdai 2200 er bedre .effektdelen er nesten lik.og en tdai har mer en nok krefte til mentor8:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med parasound 2250 som effekttrinn?

JFS SOUND SYSTEMS

Og feks en yamaha reciever til den?

Yamaha RX-V1800, 7.1, 7X130 Watt, HDMI 1.3, YAPO, Titan

Parasounden har jo en litt varm og rund klang som demper plagsom skarp diskant. Yamahaen gjør vel jobben med å håndtere alt av ting du skal koble på ganske godt? Prisen for begge samlet blir hvertfall under 30'

Evt gå for ren stereoforsterker fra yamaha som tidligere nevnt, og kjøre effektforsterker på den?

Yamaha RX-797 , ToP-ART, 2X100 Watt, Sub-out, Sort

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte Electrocompaniet Eci 1 før. (dette er riktignok på b&w 703), synes også lyden var i skarpeste laget der, fikk høre 703ene på m3`en og 11000kr billigere Sdai2175.. For å si det sånn, Lyngdorf for alle penga her hvertfall.. kunne ikke vært mer fornøyd.. har hørt mentor 6 på samme forsterker, låter nydelig, og krefter i massevis.. ..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av radius_
    Jeg brukte Electrocompaniet Eci 1 før. (dette er riktignok på b&w 703), synes også lyden var i skarpeste laget der, fikk høre 703ene på m3`en og 11000kr billigere Sdai2175.. For å si det sånn, Lyngdorf for alle penga her hvertfall.. kunne ikke vært mer fornøyd.. har hørt mentor 6 på samme forsterker, låter nydelig, og krefter i massevis.. ..
    Tviler ikke på at det låt klart og rent, men ble det ikke vel nøytralt og klinisk? Jeg ønsker ikke å være en tilskuer når jeg lytter til musikk, men en deltaker, og det er helt umulig for meg hvis den varme/litt mørke lydsignaturen ikke er der - samtidig må det ikke bli ullent, urent og uklart (gå for mye på bekostning av oppløsning og detaljer)! På plater med rolig/ambient elektronika og mye atmosfære og stemning er dette lett å legge merke til. Mulig at dette stiller seg annerledes med B&W-høyttalere, der vet jeg for lite, men registrerer at flere mener at Lyngdorf + B&W = win.

Det rare er at M3 kjørt på Mentor 6 gir akkurat den klagen jeg er ute etter. Med Mentor 8 på M3 ble det grusomt kjedelig og innbydde ikke til vedvarende lytting overhodet. Uten å ha hørt Lyngdorf på Mentor 8 vil jeg tro at dette bare blir verre, da det er varme og liv i lydbildet jeg er ute etter, og M3 har etter hva jeg kunne høre en markant varmere klang enn Lyngdorf (iallfall helt åpenbart hørt på Helicon).

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle til å foreslå Vincent, og du spesifiserte det for meg.

Hadde jeg vært ute etter varm klang så hadde jeg definitivt gått for Vincent.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •