Hvordan få TrueHD-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få TrueHD-lyd

Jeg har hatt surroundanlegg i 13 år nå, men har mistet oversikten etter Blueray kom. Noen av filmene kommer med TrueHD-lyd, men jeg har funnet ut at min Sony 300 ikke takler TrueHD. Receiveren min takler heller ikke trueHD-lyd.

Det jeg lurer på er:
    Er det Bluerayspilleren eller receiveren som skal dekode TrueHD-lyd?
    Hvis det er Bluerayspilleren, hvordan skal den kobles til Receiveren, og må receiveren kunne dekode TrueHD-lyd?
    Hvis receiveren skal dekode TrueHD-lyd, hvordan kobles Bluerayspilleren til reciveren da, og må Bluerayspilleren likevel takle TrueHD-lyd?

Håper noen kan gi et lettfattelig svar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    A: Du kan ha en Blu-ray spiller som dekoder formatene. Signalet overføres deretter som PCM lyd til forsterkerene med min HDMI 1.1. Du kan også overføre lyden analogt vha 5.1 utgang på spiller og 5.1 inngang på forsterker.
    B: Du må ha en Blu-ray spiller som kan overføre Bitstream lyd over HDMI 1.3. Spilleren trenger ikke dekode da dette gjøres i forsterker. Det siste alternativet skal gi best lyd.

HD-DVD er ut da samarbeidspartnerene kastet inn håndkledet i vinter og jeg snakker derfor kun om Blue-ray. Den enkleste måten for deg er derfor å skaffe en spiller som dekoder HD formater og sende lyden analogt til forsterker. Jeg ville passet på at spilleren også kan sende Bitstream i fall du også finner på å oppgradere forsterker til en med HDMI 1.3 senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •