RX-V1800 eller -V3800 til å drive DALI IKON sett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RX-V1800 eller -V3800 til å drive DALI IKON sett?

Hei!

Prøvde å stille dette spørsmålet i tråden som handlet om disse receiverne, men fikk ikke noe svar. Prøver derfor med en egen tråd.

Her er spørsmålet mitt:
    Hei!

Står mellom valget RX-V1800 pg RX-V3800 selv. Settet skal drive DALI IKON 8, IKON VOKAL 2, IKON W2 og IKON SUB.

Vil V3800 være nødvendig for dette, eller kan jeg gå for modellen V1800 og fortsatt få samme lydkvalitet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer jo helt an på hvor høyt du skal spille. Har selv testet RX-V1800 på et par Patos Lyric 401 som er kjent for trenge litt muskler. Synes jeg trengte litt mer guffe og hadde tenkt å bytte til 3800. Nå skjedde dette ifm tullet med bomben i DTS HD MA hos Yamaha m.f. og jeg valgte derfor Denon 3808. Synes det spiller utmerket.

Du må ikke se deg blind på den lille økningen i watt fra 1800 til 3800. 3800 har nye større utgangs kondensatorer, i likhet med 3808, slik at den kan trøkke til i mye større grad når det trengs enn 1800. 3800 vil derfor fremstå som en vesentlig sterkere forsterker enn +10w skulle tilsi. Har du økonomi så gå for 3800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •