Denon og multi room

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon og multi room

Heisann.

Min AVC-A1SR klarer ikke å spille digitale kilder i zone 2 eller 3, noe som har irritert meg en del de årene jeg har hatt den ellers glitrende boksen. Det samme gjelder forsåvidt kilder som kommer fra "external input", altså det som dekodes eksternt. Jeg bruker jo primært digitale tilkoblinger fra kildene, så for å kunne spille f.eks CD i zone 2 må jeg ha analog (RCA) tilkobling i tillegg til Denon-Link eller ekstern dekoding. Forsåvidt greit nok, det er bare ett sett med unødvendige analog-kabler.

Men nå driver jeg med oppgradering, og vurderer en kombinasjon av AVC-3808 og effektforsterker(e). Til min store forundring oppdager jeg at denne begrensningen eksisterer fremdles. Men nå blir det verre, for den kan altså ikke sende noen digiale kilder til multi-room. Det gjelder da både det som kommer via DenonLink, det som kommer fra HDMI, og det som streames fra musikkserver eller internett. Hvorfor det? Er det noe jeg har misforstått? Det begrenser jo nytten av multi-room betydelig, uten at jeg skjønner årsaken.

Et annet alternativ jeg vurderer er AVP-A1HD som pre/pro. Vil denne ha den samme begrensningen med tanke på multi-room? Jeg vil jo gjerne nyte de samme kildene i andre rom, det er jo liksom poenget. Er det noen som har erfaring/forklaring, så mottas det med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser problemet. Har selv 4308 og ser/hører DVD i sone 2 ved å la spilleren sende ut PCM over digitalkabelen til reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Ser problemet. Har selv 4308 og ser/hører DVD i sone 2 ved å la spilleren sende ut PCM over digitalkabelen til reciever.
    Nå datt jeg visst av, beklager. Det er jo akkurat dette jeg ikke får til hverken med AVC-A1SR eller AVC-3808. I følge bruksanvisningen kan den ikke sende lyd fra digitale kilder til sone 2. Betyr dette at 4308 klarer noe mer, eller er det et spesielt triks du bruker for å få det til? Noe jeg har oversett?

Når du sender PCM, betyr det da at du bruker dekoderen i spilleren, og at forsterkeren dermed kan sende det digitale signalet til sone 2? Hvilken digital overføring bruker du til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spilleren jeg bruker er en NAD T533. Denne har følgende valg for digital ouput (Koaksial):
    - Dolby digital/ PCM
    - Stream/ PCM
    - PCM
    Når jeg her velger PCM får jeg lyd i sone2. Da er det sikkert som du sier at PCM er et ferdig dekodet digitalt signal. Som da AVR4308 kan videreformidle til sone2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •