Oppgradere fra h/k 970 til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere fra h/k 970 til hva?

Hei,

Vurdere å bytte ut mitt HK oppsett, hk970 og hd970. Har sett litt på Rotel RA-06 og RCD-06. Noen som har noe formeninger om det oppsettet? Jeg ønsker mer dynamikk i lydbildet. Er glad i akustisk musikk, men hører egentlig på det meste. Høyttalere jeg har i dag er Audio Pro Black Pearl stativ høyttalere, men ønsker på sikt å skaffe meg noen gulvhøyttalere.

Har dere noe annet forslag til oppsett? Ønsker noe i prisklassen 10k, men kan også strekke meg litt om det skulle absolutt være verdt det=)

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hei,

Vurdere å bytte ut mitt HK oppsett, hk970 og hd970. Har sett litt på Rotel RA-06 og RCD-06. Noen som har noe formeninger om det oppsettet? Jeg ønsker mer dynamikk i lydbildet. Er glad i akustisk musikk, men hører egentlig på det meste. Høyttalere jeg har i dag er Audio Pro Black Pearl stativ høyttalere, men ønsker på sikt å skaffe meg noen gulvhøyttalere.

Har dere noe annet forslag til oppsett? Ønsker noe i prisklassen 10k, men kan også strekke meg litt om det skulle absolutt være verdt det=)
    HK 990 kommer i midten av juni.. Harman/ Kardon i stereo

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste nettopp om Marantz PM6002 og CD6002 i Hjemmekino og det virket som de fikk gode skussmål. 3995,- pr stk. tilsammen blir vel det 7990,-
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir det noe oppgradering? Føler bare at det blir jeg bytter HK mot noe lignende. Men om jeg tenker feil nå, gi lyd=)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel ja.

Skal selv prøve en liten stereo i stuen med Rotel forsterker og Audio Pro Blue Diamond V.2 senere i år.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville beholdt cd-spilleren i førsteomgang hverftall, hd-970 er trosalt en ganske god cd-spiller, jeg viller heller da lakt alt i en ny forsterker

hva med en xindak xa-6950? har jo fått veldig bra tester rundt omkring

Audiofoni AS

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med alle disse Xindak forsterkerene? Hva med Nad C372, eller Primare? Hegel H1? Budsjett? Og hvilke høytalere? De Xindak forsterkerene dra jo maks strøm konstant, noe som vil føre til at forsterkeren blir ufattelig varm, og dermed vil dette tørke ut kretsene og alt inni forsterkeren fortere enn vanlige transistor forsterkere.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha deg oppsett til maks 10k som jeg leste nå, hadde jeg ikke giddet å oppgradert. Bruk heller pengene på en bedre cd spiller. Og spar til en skikkelig forsterker. Den cd spilleren der er jo ikke akkurat så veldig spennende.

Har foressten vurdert å selge min cd spiller hvis du er interessert.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hei,

Det er høyttalerene som er den definitivt største begrensningen i dette oppsettet. Jeg vil derfor anbefale deg å bytte de først. Elektronikken du bruker yter langt dyrere høyttalere rettferdighet! Kansje du finner ut du ikke trenger bytte de alikevel

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med han over høyttalerene er ekstremt viktige.
    tror ikke rotel blir store oppgraderingen, jeg har blandt annet hørt fra flere at modellen under spiller bedre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Skal du ha deg oppsett til maks 10k som jeg leste nå, hadde jeg ikke giddet å oppgradert. Bruk heller pengene på en bedre cd spiller. Og spar til en skikkelig forsterker. Den cd spilleren der er jo ikke akkurat så veldig spennende.

Denne cd-spilleren fikk jo faktisk eisa-award 2005, så kan jo ikke verre dårlig

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med alle disse Xindak forsterkerene? Hva med Nad C372, eller Primare? Hegel H1? Budsjett? Og hvilke høytalere? De Xindak forsterkerene dra jo maks strøm konstant, noe som vil føre til at forsterkeren blir ufattelig varm, og dermed vil dette tørke ut kretsene og alt inni forsterkeren fortere enn vanlige transistor forsterkere.
    hvor har du dette fra? eller er det bar sysing? høres veldig merkelig ut for meg at den drar konstant strøm helle tiden:neutral: . eneste negativt jeg har lest om denne forsterkern er at siden den ikke har soft-start, har den en stor start strøm, og tar gjerne sikringen dersom du bare har 10a;-)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du hørt hd970?

mvh
    stian

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    hvor har du dette fra? eller er det bar sysing? høres veldig merkelig ut for meg at den drar konstant strøm helle tiden:neutral: . eneste negativt jeg har lest om denne forsterkern er at siden den ikke har soft-start, har den en stor start strøm, og tar gjerne sikringen dersom du bare har 10a;-)

Den bruker litt mere strøm på grunn av at den jobber i klasse A de første 10 wattene. Men det er jo ikke noe problem så fremt den ikke står veldig trangt, den trenger litt luft.

Jeg ville definitivt kjøp noe brukt, gjerne en litt eldre bra modell. Som også gjerne har en hyggelig pris. Skal du ende opp med å kjøpe pre og effekt, sørg for å bruke samme merket. Ungå mix.
    Dt er masse bra på brukt markedet for tiden.

Litt enig med de som sier nye høyttalere først, liker du akustisk, så er jo elektrostater midt i blinken. Det står et par Acoustat Z-1100 til salgs, slike har jeg hatt og de er fantastisk på akustisk musikk.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke 970 som transport, kjøpe en habil DAC og forsterker?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du gi meg et eksempel på en DAC og en forsterker som jeg kunne brukt? Og hva vil det gjøre med lyden?

Noen som kan anbefale noe høyttalere til rundt 10k da? Som er kjent for å gi god mellomtone, men som også behersker andre toner=)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    har du hørt hd970?

mvh
    stian
    Ja, og den er kjedelig. Og 2av 5 stjerner i what hifi sier vel også litt?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Ingen synsing. Står til og med i testen av den. Men den skal nok spille pent, men jeg ville aldri hatt den i mitt hus.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hva med å bruke 970 som transport, kjøpe en habil DAC og forsterker?
    Dac er ikke dumt

Newcomer risto sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak XA-6950 er etter min mening en fantastisk forsterker hvis du utelukkende er ute etter godlyd pr krone. Kan ikke se noen forsterker under 15 tusen som er vesentlig bedre. Hva strømtrekk angår så viste energimåleren min 125 watt ved spilling på moderat nivå.
    På den andre side så synes jeg Xindaken kommer til kort når det gjelder finish og kvalitetsfølelse når man sammenligner med andre forsterkere i prisklassen. For min del så var det noen småting som irriterte såpass mye at jeg byttet den ut. Savner den likevel hver eneste dag...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •