Quad 303s: Hvem sitter på originale deler???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Quad 303s: Hvem sitter på originale deler???

Har et par Tannoy Sensys DC-2 som venter på å bli parret med en Vincent SA-31 pre og nevnte klassiker fra England. Min utfordring ligger i det faktum at noe av "innmaten" må skiftes ut. Ikke noe problem? Oppgradering mulig? Ja, jeg vet det. Men jeg vil ikke "oppgradere" med "ny" innmat - jeg vil at den skal spille slik den var ment å spille!!!
    Har hatt den inne på hifi-sjappe og innehaver har forsøkt å finne originaldeler uten hell. Magefølelsen forteller meg at jeg kommer til å finne lydbildet jeg søker ved å la Quaden få være hjertet i anlegget hjemme.
    Derfor roper jeg ut i skogen av musikkelskere: Fortell meg hvor han er - entusiasten som forstår at jeg vil ha originalen OG som vet hvordan!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Du burde prøve disse her: Refurbishing

De driver med overhaling av gammelt QUAD utstyr.

MVH
    KOL69

Newcomer babylondrifter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up QUAD hardware upgrade pros@ www,net-audio.co.uk

de tar rehab og upgrades også på gamle GODE QUAD 405 mk2 til mk3 som ble råeste upgrade da den kom i 2008. sendt 2stk 405`s til han for total conversion,an kan gjøre ne hny mkIII circuitboard + kvalitetskomponenter fra 2012 settes inn og alt fra 1982 blir fjernet. han ba meg om litt over 550£ total, for 2stk amps, full rehab m ALLE options inkl. som kostet 30-50£ hver av dem. når jeg først sender til UK/England for upgrade og monobloc conversion av de to jeg har sendt, da tar jeg med alle de extra småting han tilbyr, når man har 20kg avgårde til England.

Så mitt setup er B&W 804 matrix s. 1996 utgaven. Quad 405mk3 2stk monobloc converted rehabbed, med 2stk 1x200W av den klassisk britiske måleenheten fra 1982, + Abrahamsen V6.0 DAC.

Preamp for monoblocs, normal one or Dual Mono architechture on the pre as well? Got NO xp with monoblocs, tube-preamps, neither dual mono pre-amps

So can reccommned me a good pre.amp for this setup? I would appreciate and really like some feedback here!!! Been thinking keepin it low budget, so I checked out XINDAK 3200mk2 valve/rør pre, made in china. Den er det bare bytte ut rørene på til samme rør det brukes i EN mer/mindre IDENTISK av north american origins som har priset sin preamp rør til 40K NOK. Går for Xindak med samme rør de bruker i beyer****, samme kan vel gjøres med Xindak dual mono rør.pre.amp. se Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter for rør pre`s fra Xindak, vanlig 3200mk2 og den Dual Mono Versjon. Har 0 XP ifb. med bruk av monoblocs, rør er relativt upløyd mark for meg blir jeg glad om dere vil dele litt visdom og erfaringer, Takker! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet ?, utgangene på Quad 303 er 2N3055 kvasi-komplimentær