Nødvendig med effektforsterker til Infinity Beta50? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde infinity Alpha 50 tidligere var bra trykk i dem, så burde være bra med lyd i Betaene også. Hadde en Marantz sr 5200 eller sr 6200 var en ganske grei kombo, men ble bedre med en gamle carver effektforsterker eg hadde liggende.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også det var rart at ikke IB50'ene dine ikke ga noe trøkk. Litt fleipete dette med å bytte rom, men det er mulig du sliter litt med stående bølger eller noe. Trenger du dypbass er svaret sub, men hvis du trenger "slag i brystet" så tror jeg mere på problemer med rommet enn mangel på effekt. Det kan selvfølgelig være det sistnevnte, men lån en effektforsterker for å finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært og lånt meg en sub nå.. Men på sub'en er det rød og hvit phono inngang, og ut fra reciveren er det en svart. Det er 2 svarte sub utganger, men jeg veit ikke om disse er samme eller forskjellig fase?

Jeg sier ikke at det ikke er trykk, men jeg sier at det mangler litt, det føles som dem prøver og prøver men ikke helt får ut alt..

EDIT: Fant ut av det med subben.

Hvilken av sylinder sub'ene til SVS er å foretrekke til film og musikk? Holder det med den minste av dem? De ser jo jækla fete ut, og spiller rimelig heftig etter det jeg har lest/ikke hørt...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sylindern blei solgt i går... :evil:
    En slik hadde vært litt moro å få i hus!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Farskaka
    Sylindern blei solgt i går... :evil:
    En slik hadde vært litt moro å få i hus!
    Jepp Koser meg med min jeg Og forhåpentligvis blir det en DIY etterhvert også, bare jeg får tid til å gjøre den ferdig
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen prøve å guide meg til hvilken av sylinderene jeg burde gå for da? Kjøpe den minste og eventuelt en effektforsterker, eller kun kjøpe den mellomste? Hmm jeg har ikke hørt noen av dem, ikke har jeg mulighet til å få hørt heller...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 20-39 tube. Er storfornøyd med den. Den er ca. en meter høy, og 40 cm i diameter. Alle tubene har samme diameter, men øyden varierer.

Av de subene jeg har prøvd her på stua er dette den beste, har prøvd dyrere sub også.
    Forskjellen på de to minste er vel først og fremst hvor dypt de går, den største av dem går dypest, naturlig nok.

Om du ikke har tenkt å spille veldig høyt og/eller har behov for at det skal gå veldig dypt så kan det hende den minste holder. Men om en stund begynner du sikkert å lure på hvordan den som er hakket større er

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken effektforsterker bør jeg kjøpe meg da?
    Har sett på NAD C272.. Men regner med at dette ikke er det eneste fornuftige alternativet i denne størrelsen? Rotel RB-1070 har jo lignende specs. Er dette noe å vurdere? Eventuelt noen her som har en brukt effektforsterker dem vil bli kvitt eller veit om en som ligger ute for salg?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper Rotel RB1070 eller 981 så går det på et ut, de er klin like inni, bortsett fra at 1070 har 12V trigger i tillegg. Er godt fornøyd med min 981.

Men om det er så mye mer krefter i det enn det er i Yamahaen din er jeg ikke helt sikker på, mulig du burde hatt en 991/993/1080 for at det skal gjøre noe særlig forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et eller annet sted at Beta 50 trenger mye guffe for å spille pent, noe som kanskje er forklaringen på problemet mitt..

Jeg vurderer også seriøst å investere i Klipsch RF82, så effektforsterkeren bør kunne henge med i en eventuel oppgradering.

Forresten så trur jeg at jeg satser høyt og kjøper en SVS tube og effektforsterker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Farskaka
    Forresten så trur jeg at jeg satser høyt og kjøper en SVS tube og effektforsterker
    Høres ut som en plan

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor må man for å få tak i Rotel 993 da? eller 991? Finner dem ikke på noen bruktnettsider..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en del til salgs her og på finn etter jul iallefall, men det er jo typisk at det ikke finnes noen når man har tenkt p kjøpe noe

Forresten så er 991 tokanaler og 993 trekanaler, om du ikke visste det. 993 kan jo være greit til fronter og senter, slik at du har samme forsterker til de tre høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Forresten så er 991 tokanaler og 993 trekanaler, om du ikke visste det. 993 kan jo være greit til fronter og senter, slik at du har samme forsterker til de tre høyttalerne.
    Ikke dumt Om noen har eller veit om en 993 til salgs så er jeg interresert i kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har finni en Rotel RB993 på ebay nå.. Hva er fornuftig pris på en slik? Med orginal innpakning og som er så og si strøken?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke skyt meg om jeg husker feil, men mener at de har gått for rundt 6 k på AVtorget. 991 for rundt 4,5 k. Her må gjerne noen legge inn retting på meg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ikke skyt meg om jeg husker feil, men mener at de har gått for rundt 6 k på AVtorget. 991 for rundt 4,5 k. Her må gjerne noen legge inn retting på meg
    Bah crap.. Og jeg som stoppa på 4 lapper

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo fort få det rimeligere på eBay enn på AVtorget.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •