Kef, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef, erfaringer?

Lukte litt på å kjøpe høyttalere fra Kef, så langt er det utseende som er tiltalende.

Har desverre ikke noen erfaring med merket, er det noen av dere som kan komme med anbefaling. Er et salgsted her som fører disse, men de har ikke lytterom.

Bruker H/K 245 som kilde, så de bør kunne drives noenlunde med denne.

Mvh/Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Lukte litt på å kjøpe høyttalere fra Kef, så langt er det utseende som er tiltalende.

Har desverre ikke noen erfaring med merket, er det noen av dere som kan komme med anbefaling. Er et salgsted her som fører disse, men de har ikke lytterom.

Bruker H/K 245 som kilde, så de bør kunne drives noenlunde med denne.

Mvh/Stig
    Hvilke kef er det du har sett på da? Er ganske mye kef. Helt fra 1500 til mange hundre tusen lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et helt sett med KEF selv. Til musikkbruk likte jeg det veldig godt og har gjort det lenge, men følte nå at det var på tide med litt mer punch. Hadde da iQ serie høytallere, fra iQ3 og oppover.

Liker lyden godt i KEF som sagt. Tror ikke du blir skuffet om du går for det. Til hjemmekino er jo Klipsch det som gjelder. Dette jeg selv bytter til.

Hadde mine til Pioneer forsterker. Har ikke hørt dem på H/K, men det lyder nok fint der også. God lyd, men spiller ikke like høyt.

Vil du ikke ha treverkshøytallere derimot, hadde jeg gått for KHT-3005 settet. Det lager virkelig god lyd med tanke på str. Er noe av det bedre i den str. mener jeg. Verdt å ta en kikk på i hvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at det var iQ serien som jeg tenkte på, vil gå for gulvstående høyttalere. Tror at det var lyd og bilde som skrøt av en spesial edition iq5, men tror at den kanskje blir litt for liten.

Tenkte på pris mellom 5`og 10`, men har ikke planer å bytte spiller for å matche et nytt kjøp av høyttalere.

Takk for raske svar:-D

Ser at jeg desverre har lagt denne tråden feil...

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat hadde for et par år siden et H/k og Kef oppsett.
    Husker ikke serien, men høyttalerene ble byttet ut til fordel for Infinity da hans 100w forsterker spillte men ikke kontrollerte dem.
    Først da de ble koblet opp til recieveren jeg da hadde (AVR7000) så begynte de å låte riktig.
    Selv hadde jeg (mest på gøy) et par Kef Cresta (tror jeg de hette) stående fremme en stund.
    Kjempegod diskant, men noe små for mitt bruk.
    Når det gjelder keffene som fyren hadde, så hadde de en følsomhet på 87db og var 8 ohm, noe som ble i meste laget for forsterkeren hans.
    Fyren har etter dem aldri hatt noen 8 ohms høyttalere, men forsterkeren har han beholdt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt flere eldre modeller av Kef, de krever krefter men får de det så spiller de nydelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på pris mellom 5`og 10`, men har ikke planer å bytte spiller for å matche et nytt kjøp av høyttalere.

Ser at jeg desverre har lagt denne tråden feil...[/QUOTE]

min bror har q7 mener jeg de heter, driver de med en sony reciver, spiller veldig bra det, men det er mye å hente på en kraftig forsterker..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sommer1976

Ser at jeg desverre har lagt denne tråden feil...
    min bror har q7 mener jeg de heter, driver de med en sony reciver, spiller veldig bra det, men det er mye å hente på en kraftig forsterker..[/QUOTE]

eller var det Q5? SORRY husker ikke helt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iQ7 er etter min mening en veldig god høytaler, har alle kvalitetene i iQ5, men har også mye mer trøkk som i mine ører gir mer lytteglede. Har selv planlagt å "investere" i disse når jeg bare får bestemt meg for resten av utstyret mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening spillte ikke IQ7 så mye bedre enn IQ5 at det er verdt pris forskjellen. Skal man oppgradere fra IQ5 anbefaler jeg IQ9.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med at iQ9 er ett enda bedre kjøp, og en bedre høytaler. men den er over budsjettet han satte på 5-10 000. men sikler på den også selv :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha disse i stuen, ca 30kvm, vil iQ5 være stor nok? Ser en god del film, og hører på rock når det spilles musikk.

Er litt redd for at elektronikken ikke vil være god nok for de riktig store høyttalerne.

Må nok høre med forhandler om muligheten til å låne med hjem,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp selger vel Kef, der har du jo 30dgr returrett. Slik får du jo testa alle modellene dem har på lager, om du gidder ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert fører også KEF Prøv hos Elkjøp, kjøp hos Expert

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Skal ha disse i stuen, ca 30kvm, vil iQ5 være stor nok? Ser en god del film, og hører på rock når det spilles musikk.

Er litt redd for at elektronikken ikke vil være god nok for de riktig store høyttalerne.

Må nok høre med forhandler om muligheten til å låne med hjem,
    r

Du sier du skal bruke 5-10000. Da er jo IQ9 uaktuelt uansett. På 30kvadret. Kjøp IQ5 og XTZ 12" sub. IQ7 er ikke verdt 2500 ekstra. Gå for IQ5 og sub. Eller spare, spare spare IQ9:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    r

Du sier du skal bruke 5-10000. Da er jo IQ9 uaktuelt uansett. På 30kvadret. Kjøp IQ5 og XTZ 12" sub. IQ7 er ikke verdt 2500 ekstra. Gå for IQ5 og sub. Eller spare, spare spare IQ9:twisted:

Har allerede XTZ 12" sub:-D , skal se om jeg ikke kan få lånt med hjem iQ 5 fra Elkjøp.

Noen som vet hvordan de vil være i forhold til mine gamle dali 5005?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •