Ny sexy;) effekt og forforsterker fra Cambridge Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil heller ikke si det er high end. High end ser jeg på som vanvittig bra produkter som koster så mye at du betaler mye for eiefølelse og looks og får topp lyd med på kjøpet.

Så flotte ut uansett, det må gå bra for Cambridge om dagen...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-end begrepet er blitt en del av TV-shop syndromet, der kvalitet plutselig ikke lenger koster noe. Anno 2008 kaller vi PC-høyttalere til 895,- for high-end, gjerne med noen THX-merker stolt plassert på fremsiden så kjøperen skal være sikker på at han får en opplevelse lik Colosseum-kino - inne på kontoret. Mener ikke med det at et produkt må være dyrt for å kalles high-end, men de produktene som er utviklet i den grad at det er noe av det ypperste som er å oppdrive, så merkes det stort sett på prislappen selv om noen produkter gir mer for pengene enn andre.

En annen variant er High Society, som Wikipedia beskriver best som: Upper class, the group of people at the top of a social hierarchy.

Det er nok av personer her i verden som av en eller annen grunn ønsker å være en del av the high society (Ofte forkortet hi-so), men selv om uførestrygdede Britt på 60 damper 20 Malboro og tømmer en øko.-kartong rødvin om dagen føler seg som en del av upper class fordi hun bruker mye smykker og har en liten chihuahua hun deler livet med sammen med i sin leilighet på Sinsen, så er det ikke nødvendigvis riktig bruk av begrepet.

High end er det nok disse produktene ikke - om en skal tolke definisjonen rett. Jeg tror ikke Cambridge har hatt den intensjonen når de lagde disse produktene heller. Det til side, så er dette sikkert ypperlige produkter til prisen (?). Ganske lekkert design på Cambridge også..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en kikk i HiFi News som er ute på markedet nå - de anmelder 840C Azur fra Cambridge - og skriver at dersom dette kom fra et anerkjent high-end merke ville prisen vært tre ganger høyere, og at man bør "run out and buy one before Cambridge raises its prices."

Jeg har en bekjent som arbeider med å levere deler til high-end produsenter, og han fortalte meg for et par år siden at det beste kjøpet på markedet, i forhold til pris relatert til byggekvalitet, var Cambridge - og Cambridge Audio er ikke blitt dårligere siden den tid.
    Skribenten i HiFiNews kan ikke tro hva han finner av deler i komponenten. Så du går ikke galt i skogen med bror og søster til 840C, tror jeg.

Har selv 840C, meget fornøyd. Skal prøve den mot dCS Puccini om noen uker.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    "run out and buy one before Cambridge raises its prices.
    En bør en lese litt annet enn engelske hifi-blekker om en vil ha en nøytral beskrivelse av engelske produkter. Bladene er ofte lyriske i sin beskrivelse av større UK-brands, spesielt om de samme produsentene har mye annonseplass. Mener ikke med dette at Cambridge er på noen måte dårligt, men spesielt slike "løp og kjøp før prisene stiger" utsagn bør en ta med en klype salt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En bør en lese litt annet enn engelske hifi-blekker om en vil ha en nøytral beskrivelse av engelske produkter. Bladene er ofte lyriske i sin beskrivelse av større UK-brands, spesielt om de samme produsentene har mye annonseplass. Mener ikke med dette at Cambridge er på noen måte dårligt, men spesielt slike "løp og kjøp før prisene stiger" utsagn bør en ta med en klype salt.
    Jeg tror man skal lese alle hifi-blekker med en solid dose skepsis!

Forøvrig har Lyd og Bilde noen tanker omkring bruken av ordet high-end:

High-end-kuppet - Lyd og Bilde

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skiftet navn på tråden nå. Noen som ikke er fornøyde? Uansett, så leverer Cambridge varene. Har fra før hatt en Cambridge Audio 640A V.2 forsterker, og det er en kjempe forsterker. Den gir ikke den sinnsyke bassen, men en ekstremt god diskant og mellomtone.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det for mye kjefting i high-end debatten?
    Sa selv til en kamerat at jeg ikke har det, selv om oppsettet mitt har kostet over 100k.
    Hi-end lyd, men ikke nødvendigvis ekte hi-end var hva jeg omtalte mitt eget som.
    Men nye spennende varer fra Cambridge er det ihvertfall, og jeg ser frem til å høre dem og få gjort opp en egen mening om dem.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm svært vanskelig å kunne si nøyaktig hva som defineres som high end og ikke. det jeg garantert kan si er at alle disse tullingene som på anonnser kaller feks en cd spiller til 2000kr for high end tar dyktig feil, må nesten le når jeg ser slike ting. før når jeg satt med lyngdorf 2175, cd-1 og dm683 trudde jeg faktisk at det begynte å nærme seg high end, så feil går det alltså an å ta. nå har jeg byttet høytalere til B&W803S og forsterker til lyngdorf TDA2200, som gir sykt mye bedre lyd enn det jeg hadde før, men å kunne kalle selv dette for high end?? hm kansje. blir uansett tåpelig å drive å krangle om hva som er high end og hva som ikke er det. det viktigste er at du er fornøyd med anlegget ditt i forhold til hvor mye penger du har brukt på det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt vell offtopic dette skulle ikke denne tråden dreie seg om cambridge forsterkere og ikke masse visvas om high-end dit og low-end dat?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men noen kan ikke la være

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner jo at det er vanskelig for noen å la "high-end" bli brukt om ting som koster mye mindre enn det de selv har... folk har følelser vettu... :-p

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noe fasit på hva hi-end er?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ON-TOPIC: Noen som hvet noe om lanseringsdato og pris i norge? Som nevnt tidligere tipper jeg at 840W vil koste 10-12 000,-. Er veldig interessert i denne effektofrsterkeren da jeg har ventet lenge på den kan en si

EDIT: AHA! Christian i Klubben sier at de forventer den på lager 01.06 +/- en måned og at prisen ligger på som forventet ca 12 000,-.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Kanskje jeg heller skal investere i et slikt sett

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger Cambridge. Kanskje dette hadde vært noe å ha i stua, ja? Hm...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har i allefall ett nydelig design

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High End eller ei, hvorfor bryr man seg om det? Dette gir sikkert god lyd og mange blir nok veldig fornøyd.

Jeg gleder meg mest til rapportene om hvor kraftig og dynamisk effektforsterkeren er.
    Det var i helgen jeg satt å tulla med kablene bak forsterkeren min og lurte på hvorfor ikke CA hadde forforsterkere eller effektforsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktside

Likte ikke helt de viftehullene/gitterne på toppen der. Er liksom ikke helt CA.. men men. Til og med kjærnereaktorer trenger kjøling

Var litt stor, men dog dritlekker! Aluminumsfinnish og blåe lys er bare lekkert
    Så har de jo fått mange "priser" eller hva jeg skal kalle det for CD-spillerne sine osv. Så mye for pengene er det nok!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De overbeviser ikke meg med hjemmekinoproduktene sine. Men stereo har de kunnet så lenge høyttalerne ikke er tungdrevne, og det tror jeg de har tenkt til å endre på med de nye produktene...

Morro :-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •