Varmeutvikling/erfaringer med RXV-1800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Varmeutvikling/erfaringer med RXV-1800

Hei, Lurte på om noen vet hvor mye varmeutvikling det er på RXV-1800? Og eventuelt hvor mye klaring denne trenger. Har i dag en tvbenk med 21 og 24cm hylle der som recieveren evt. vil stå. blir vel gjerne litt lite?

Er også interessert i høre om det er noen som har noen erfaringer med denne recieveren, har tidligere vært litt låst på Onkyo og står mellom denne og TX-SR805/875

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt varma om den får mye og dra på ja, men 20 cm hyrer i massevis :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg som skrev feil, skrev målet på hele hyllen og ikke klaring. klaring blir 7 cm.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir grisevarm, 7 cm klaring er ikke mye. Du kan oppleve att den skrur seg av selv.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 3800 ståene fritt og den blir varm etter og ha stått på lenge.

Vil nok ha mere en 7 cm uansett hvilken forsterker det skulle være.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med at det er ideelt, men har ganske bra plass på sidene og bak. hyllen er 60x60x24 (der kommer det en skilleplate) og så er det 10cm til oppe. Dette har ikke vært noe problem med min gamle pioneer reciever, heller ikke med SR605, den holder jevnt 43-45 grader.

Håpte å sleppe å ut å kjøpe nytt møbel igjen, men blir vel nødt til det da

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 cm bør fungere bra.
    min rx v1700 har ca 5 cm klaring, og har aldrig slått seg av eller blitt farlig varm
    den holder en jevnlig temp (40-45 grader) dette skal ikke være skadelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillet, er så usikker siden flere sier at dette er ett problem, men resultatene av varmetester på Onkyo som får pes for å utvikle mye varme gjør meg usikker og opptemistisk. Tror klaringen på siden hjelper meg en del (ca 8,5cm på hver side) og 18 cm bak. i tillegg går ikke hyllen over helt bak, så litt av varmen strømmer nok opp til hyllen over.

Kan tenke meg at ihvertfall RXV-3800 gir en del mer varme enn RXV-1800. noen flere som har denne reciveren som har noen erfaringer? Eller som evt har noen andre anbefalinger som jeg bør sjekke ut? (som vil fungere bra med den plassen jeg har til rådighet)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Takk for innspillet, er så usikker siden flere sier at dette er ett problem, men resultatene av varmetester på Onkyo som får pes for å utvikle mye varme gjør meg usikker og opptemistisk. Tror klaringen på siden hjelper meg en del (ca 8,5cm på hver side) og 18 cm bak. i tillegg går ikke hyllen over helt bak, så litt av varmen strømmer nok opp til hyllen over.

Kan tenke meg at ihvertfall RXV-3800 gir en del mer varme enn RXV-1800. noen flere som har denne reciveren som har noen erfaringer? Eller som evt har noen andre anbefalinger som jeg bør sjekke ut? (som vil fungere bra med den plassen jeg har til rådighet)
    det kommer også an på hva slags høytalere du kobler til forsterkeren.
    hvis man har separat effekt, så belaster man ikke reciveren, noe som fører til mindre varmeutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag bruker jeg kun recieveren uten noe form for effekt trinn. har pr. i dag energy høytalere (vurderer å skifte disse i kef) har 2x Take TWR, Take LCR (center), 2x Take SAT, og den subben som hører til settet, husker ikke hva den heter.

Om noen har tips til andre recievere hadde dette vært flott. trenger minimum 3 stk HDMI inn til switching.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det skal være noe problem så lenge lufta får sirkulere. Er det åpent foran og bak er det intet problem da Yamaha 1800 ikke blir så veldig varm. Har de bakplate så sliter du. Det finnen noen f.eks Pioneer som har innebygd vifte og tåler kanskje å stå med lite lufting, men også der forusettes det at den varme luften får unnslippe ellers sirkulerer den bare varm luft.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 8cm klaring og kjører den med lavere last enn tillatt ifølge instuksjonsboka, 4 ohm på alle høyttalerne. Yamaha'en blir ikke varm i det heletatt og jeg har ingen problemer. Hadde H/K før denne og den ble mye varmere, men hadde ingen problemer med den heller.

Jeg har 1800 så det er sagt.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    det kommer også an på hva slags høytalere du kobler til forsterkeren.
    hvis man har separat effekt, så belaster man ikke reciveren, noe som fører til mindre varmeutvikling
    Det skal du ikke si, min rx-v2400 ble nesten varmere når jeg jeg koblet til effektforsterkere, jeg har nå ingen høyttalere som recieveren driver. Må huske på at det blir endel varme av videobehandling også.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 6 cm klaring på min 1800, og dette var overhode ikke noe problem. Med 8 cm på hver side klarer du deg fint. Har nå 3800 og den blir ikke noe varmere enn 1800 ble med bare 5 cm klaring over. Det som er viktig er at du ikke har en bakplate i benken rett bak reciver. Har du det så ta den vekk så luften kan sirkulere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Det skal du ikke si, min rx-v2400 ble nesten varmere når jeg jeg koblet til effektforsterkere, jeg har nå ingen høyttalere som recieveren driver. Må huske på at det blir endel varme av videobehandling også.
    på min rx-v1700 så blir den varmere hvis fronterne er koblet på.
    men nå har ikke jeg så mye tilkoblet på videodelen, så er kanskje derfor :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar sålangt, har i dag en bakplate, men det er 3 hull i den med en diameter på 10 cm. men da får jeg vurdere om jeg skal fjerne hele platen, ser ikke noe til den i benken uansett. Da er det bare igjen å bestemme seg for hvilken jeg skal velge :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •