Bruktpris på Denon AVR 1907

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktpris på Denon AVR 1907

Hei
    Hvor mye kan jeg få for en ett år gammel AVR 1907 (7*85 W)?
    Nyprisen var 3k

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et sted mellom 1000 og 2000 avhengig av hvor god tålmodighet du har....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.
    Jeg har akkurat kjøpt meg LCR60 S3 senter og DM600 S3 bakhøyttalere. Har Argon 7240 i front. Jeg vurderer å bytte ut frontene slik at jeg har alt i samme serie. Er recieveren jeg har nå for svak for å drive dette? For når jeg ser film nå med litt volum så hører jeg at det skurrer litt i senter/frontene. Er det pga. for dårlig reciever eller at høyttalerne mine ikke spiller så høyt?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Bowers & Wilkins? Vet ikke helt hvem modell det er men BW er generelt ekstremt tungdrevne... dvs trenger mye kraft...

Denon 1907 er mer en receiver for bokhylle srs høytalere.... og klarer ikke dra så veldig mye...
    Generelt sett er alle de billigere receiverne til Denon for "svake" for det jevne publikum.

Til forskjell fra Yamaha, Nad, HK og Pioneer hvor man kan få ganske greit med Watt og strømforsyning til en rimeligere penge........

Er klart smeller du til med 12000-15000 så begynner også Denon å få kraft men du må minst opp i 8000,- før det skjer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan selvfølgelig være at du har stilt noe helt feil også... sjekk menyene nøye.. Prøv eventuelt å ta bort bakhøytaleren .... lyder det bedre?

Sjekk om ohm stemmer også... skal vel være en innstilling for det også....

Dersom det er pga forsterkeren er for svak... så bør du være veldig forsiktig med å bruke den... kan skade høytaleren..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar=)
    Ja, B&W ja.
    Har ikke funnet noen innstillinger for ohm. Er usikker på det med om forsterkeren er svak, er veldig fornøyd så er litt kjedelig legge i mye penger og så har jeg samme problemet. Er ikke den svakeste denonen heller...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er saken er at jeg vet for lite om hvor store de høytalerne dine er....
    Er det snakk om store gulvhøytalere eller?

Jeg vet fra før at Denon1907 har begrenset strømforsyning og Watt...

Ikke misforstå meg, Denon er ikke et dårlig merke... de har feks de mest fremtidsrettede og avanserte receiverne med tanke på Hdmi 1,3, truHD og alt sånt... Men desverre så prioriterer de litt annerledes hva gjelder kraft....

Har du kjøpt brukt eller på Hifi Klubben?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så høytalerne dine nå.
    Det blir desverre alt for lite strømkraft.
    Du kan ikke forvente at Denon1907 skal klare dette desverre.
    Jeg hadde tenkt til å be deg om å biampe forsterkeren, men det er jo liten vits da senter og bak er det som krever mest strøm hos deg.....
    Vanligvis pleier jo dette å gjelde front.
    Frontene dine er small i forhold til senter og side som er store hos deg.

Råder deg til å ta en prat med Hifiklubben, dersom det er noen fagkyndige i butikken der du bor så får du litt bedre oversikt over hvor mye kraft du trenger..

Forresten har du noen helt nydelige BW høytalere, som fortjener en passende forsterker.
    Bowers & Wilkins er en av de høytalerne som trenger mest kraft på hele markedet. De du viser til her trenger massiv strømforsyning.

Jeg foreslår Nad, Onkyo eller HK.... Den nye HK modellen kunne kanskje vært noe?

Disse merkene har nemlig strømsterke forsterkere også i de rimelige klassene.

Kanskje Nad754, eller den over denne
    Eventuelt Onkyo805 eller hva den heter...

Har hørt at disse er bra matcher for Bowers&Wilkins.
    Denon kan også være bra match men da må du nok MINST opp i 8000kr klassen.

Eventuelt tråle bruktmarkedet...

Du bør iallefall vente med å bruke 1907 til de høytalerne, du vil ikke ødelegge noe så precious og dyrt.......

Du har to valg, bytte forsterker eller bytte høytalere.. hjelper ikke med effekt heller da pre out på Denon går til fronter.
    Frontene trenger du jo ikke noe kraft til, det er senter og side som drar kraft hos deg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke Argon så lenge.... som fronter...

Men koble fra BW inntil du får større receiver eller strømkraft....
    For din egen og høytalerne sin skyld.....
    Eventuelt klarer du kanskje å kjøre Argon og senteren... Men vær litt forsiktig med volum.
    Du må jo innom eq menyen også da, regner med at du har vært der?

Det å anpasse forsterker og høytalere er ikke like lett, har vært der selv..
    Det første du lærer er at du må bytte litt. Det beste for deg som har fått såpass fine høytalere er vel at du bytter receiveren.

Ønsker deg lykke til iallefall.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar! Ble mye klokere nå. har muligens funnet meg en denon reciever til 5k her på forumet. Synes det er litt for mye penger. Må iallfall kvitte meg med den jeg har først=(

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det også sies at det snakk om 12 kvm og jeg sitter ca. 2 meter ifra front og senter

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du burde lage en tråd om det jeg...
    Hvor sterk receiver trenger jeg for å drive disse ht...

Alt jeg vet er at det er for lite watt og strøm i 1907 til å drive de høytalerne. Kan jo hende noen vet akkurat hvor mye strømstyrke du trenger også , en ekspert eller sitemoderator feks.

Senteren din er feks så stor at den også kan brukes som fronthøytaler.. de bipole sidehøytalerne dine er enorme de også....
    Vet ikke akkurat hvor mye de drar men mye er det.

Når du vet så kan du jo enkelt gå ut fra det etterpå og siden eventuellt tråle et marked være seg brukt eller nytt...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går akkurat en tråd om senteren din nå....

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-dm603-s3.html

En som hevder at du trenger et middels atomkraftverk for å drive senteren lol.
    Finn ut hva de kommer fram til...
    De har begge samme senter som du, men du har også de svære srs høytalerne da....
    Allikevel, lurt å høre med andre som har samme slag.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry det var gulvhøytaleren i samme serie... men det skulle allikevel gi en pekepinn.... over hva slags styrke du eventuelt trenger på en Denon receiver..

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja, interessant. Vurderer som sagt å kjøpe de frontene etterhvert. Vet ikke helt enda. Ble igrunn overraska over at et par bokhyllehøytalere pluss senter med 5" må ha mye effekt. De har 8 ohm og bak så står det 100W, men det watt greiene er jo til bli gal av... ER jo 1000 forskjellige typer...

Sikker på at du ikke forveksla mine høytalere med storebroren LCR 600 og DM600 med 6,5"? ("men du har også de svære srs høytalerne da....")

En annen ting. Hva skal man med HDMI innganger på en reciever? Er det bare for å få Dolby HD formatene?

Kjøpte den på hifiklubben, da fikk jeg valget mellom en med 7*75 eller med 85... Tok heldigvis den med 85...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så begge senter høytalerne både den som hifiklubben har på sidene sine DM LCR 600 og LCR 60 som du har... begge er av en kaliber som krever mye power.

Den S3 høytaleren din er vel ingen bokhyllehøytaler, men en toveis bipol surroundhøytaler stemmer ikke det?

Er det ikke denne?
    View the DS3 at Bowers & Wilkins - The World's leading Home Theatre Brand

Slike trekker en god del power.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HjemmekinoPåHybelen
    Å ja, interessant. Vurderer som sagt å kjøpe de frontene etterhvert. Vet ikke helt enda. Ble igrunn overraska over at et par bokhyllehøytalere pluss senter med 5" må ha mye effekt. De har 8 ohm og bak så står det 100W, men det watt greiene er jo til bli gal av... ER jo 1000 forskjellige typer...

Sikker på at du ikke forveksla mine høytalere med storebroren LCR 600 og DM600 med 6,5"? ("men du har også de svære srs høytalerne da....")

En annen ting. Hva skal man med HDMI innganger på en reciever? Er det bare for å få Dolby HD formatene?

Kjøpte den på hifiklubben, da fikk jeg valget mellom en med 7*75 eller med 85... Tok heldigvis den med 85...
    Hmm kjøpte du den sammen med høytalerne???
    Isåfall skulle de da vist at det ble for lite effekt?

HDMI? Skal vi se... hva slags tv har du?

HDMI har man for å slippe rot, dvs en ledning istedet for 10?
    HDMI gir bedre bilde på flatskjerm og gir bedre lyd.
    HDMI gir også HD lyd ja, men du kan også få formatene på andre måter dersom dvdspilleren din klarer å dekode..... jeg er uansett ikke så skarp på dette...

HDMI gir iallefall lett tilgang til digital koder og DTS og ellers bra farger.

Når dette er sagt så kan du også få fullt ut brukbar film og lyd med feks Component cabler og Optisk eller Coaxal, ved siden av et par gode signalkabler til stereobruk.
    Dersom du tråler bruktmarked så er feks Nad en god match for BW, det samme tror jeg HK og Yamaha er.... Denon og for den saks skyld bare du mater på med mer kraft.

Hvilke signalkoder du får via Optisk eller analog vet desverre ikke jeg helt, men andre vet sikkert dette bedre. Du får vel uansett de lydkodene som det står at receiveren har når du googler dette....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 7240ene med forsterkeren, det andre har jeg kjøpt brukt seinere.

Å ja, hehe. Nei har ikke gått til innkjøp av så bra greier som den DS3en.
    Bak: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM686 Høyttalere Er ikke akkurat denne, men samme størrelse

Senter: Høyttaler - Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W HTM62 Senterhøyttaler
    En litt eldre, men akkurat like stor.

Dette er ikke akkurat noen monsterhøytalere.

Har HD-TV. Men bare tenkte på det å ha HDMI inni recieveren. har HDMI fra HD spilleren til tven, men ikke via recieveren (har ikke HDMI på den).
    Hva gjør recieveren med bildesignaler egentlig? blir det bedre bilde ved å ha HDMI fra spilleren til den, eller med vanlig skjermkabler for den saks skyld?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er denne senteren B&W LCR60 S3 2 1/2 Way Shielded Center Channel Speaker

og disse bakhøytalerne...
    B&W DM600 S3 2-Way Vented Bookshelf Speaker

Ikke sant?

Senteren trekker mest kraft, men bakhøytalerne trekker ganske mye de også...
    Generelt sett så er BW og Dali tunge å drive hele veien, men meget god lyd. Jeg tipper faktisk at Senteren og bakhøytalerne trekker mer enn argon frontene, dermed blir det nesten som om du hadde fem fronter....
    Iforhold til kraftbehov osv... du kan sef stille EQ også da, jeg vet ikke hva du har satt de til? Du kan jo prøve å sette de til Small.

Hva bruker du til lyd ledning til receiveren?
    Hva reciveren gjør spørs helt hva slags type det er, de fleste nyere receivere skalerer idag opp bildet til 1080i som gjør at bildet ligner mer på HD.

Lyd og bilde skal bli bedre med HDMI pga at det er det signalet som sender mest taps frie signaler. Har Denonen din LIPSYNC så får du jo dette ved å koble lyd og bilde igjennom....

Ellers så tror jeg at du må ha HDMI får å få Dolby Digital og DTS.... Men jeg er litt usikker på hva slags triks du kan gjøre for å få uten HDMI....

Det er noen som sier at du kan få digitale signaler uten HDMI dersom DVD spiller dekoder dette, eller var det kanskje omvendt?

Selv så bruker jeg Denon Dvd spiller og Yamaha rxv661 og jeg bruker HDMI fra dvd til receiver, fra Xbox360 til receiver og fra receiver opp til tv.
    I tillegg til HDMI fra DVD bruker jeg også qed audiosignalkabler for å få bedre analog stereo lyd til musikk.

Jeg får iallefall DTS via HDMI, og DTS er noe av det morsomste med filmlyd... men det er ikke alle Dvd filmer som har dette, men mange bluray filmer har det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •