Bruktpris på Denon AVR 1907 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La oss se hva du faktisk har på receiver....

Denon USA | AVR-1907

Det hadde jo vært fint om du fikk utbytte av hva du faktisk har.... feks DTS som er den største godbiten....

Såvidt jeg vet så kan du bare få DTS digitalt via HDMI eller Optisk kabel.. lurer på om det går via coaxal også... er ikke helt sikker, bruker som sagt HDMI selv til dette. Du kan iallefall få det så da må det jo være mulighet å overføre det også? Hehe tipper det er Optisk.
    Hva er DTS da? DTS er høyoppløst digital lyd. Man skulle ikke tro at det gjorde stor forskjell men forskjellen på Dolby Digital og DTS er enorm.
    Du vet når du hører vann dryppe, sverd klinge, detaljer fordelt gjennom hele rommet..

Via vanlig analog lyd tror jeg du ikke får noe annet enn Dolby pro logic1 og 2. Jeg er ikke skråsikker, er andre som kan mer om kodeks her enn jeg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må foraldel koble en (gul) videoledning ell coaxal fra receiver til tv også da..... En såkalt monitor ledning slik at du kan bla i datamenyen til receiveren...
    Slik at du får stilt den inn.

Du har vel gjort dette?

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er akkurat de høytalerne ja! Jeg har noen få filmer med DTS og er STOR forskjell! synd ikke alle filmer har dette. Bruke optisk til lyd; Ikke no analog lyd her nei! Har ikke koblet recieveren til tven, visste ikke det. OG når det gjelder small/large så tok jeg auto setup og da ble alt i large. Men har forandret en del etter det, men lot large stå.

Har forøvrig HD DVD spiller, så den skalerer opp til 720p, da jeg ikke har full HD. SÅ regner med at jeg ikke trenger oppskaleringa fra recieveren da

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den receiveren har mange,mange flere manuell innstillinger enn Auto setup og hva panelet viser vet du. Kjøp videoledning... så finner du ut hva du kan stille, justere og tweake... dersom du ikke skal selge den med engang da...

Et lite tips, du kan jo prøve å sette senter og bakhøytalere til small iallefall om du får dette til via paneldisplay...... i prinsippet skal jo dette gjøre at de spiller mindre bass og dermed også trekker mindre strøm....
    Du kan prøve å sette alle på small også bare for å teste... de skal være lettere å drive da i prinsippet..

sett innstilling front desom du finner ht eq... dermed sender du lavfreq til front... så slipper du at forsterker bruker strøm på å sende dette til de krevende side og senter høytalerne dine....

Sånn kan du litt forsiktig finne ut om du har for lite kraft, dersom skurringen uteblir eller blir bedre.... så betyr det at du har for lite kraft.
    Om skurring vedvarer så er det kanskje noe annet.

Forsiktig med volum sef...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle klare deg greit med skalering fra HDdvdn ja, men du får vel ikke noen av HDlyd kodene via HDspilleren i optisk eller?
    DTS får du jo....

Du har jo ikke noe særlig behov for å koble sammen tv til receiver nå nei, kanskje med unntak av synkronisering, ved neste receiverkjøp så bør du sef vurdere det.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilgang til det meste via skjermen tror jeg, iallfall alt som står i manualen. SKal kjøpe meg videoledning ja! Skal nevnes at jeg har noen irriterende timer bak med å finne fram på den lille skjermen

Tror nok jeg beholder den en liten stund til, skal bytte den ut når jeg bytter ut argonene.

Takk for hjelpa iallfall! Skal tweake videre

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra analoge Audiosignalkabler eller coaxal kan faktisk gi bedre stereolyd dersom du spiller musikk. Da sender du nemlig signalet direct og bruker den dedikerte stereofunksjonen. Husker ikke hva det heter på Denon men så at den hadde noe lignende på bildet.

Stereo analogue direct mode.

Dersom du bare bruker den til film så er det sef helt unødvendig.
    Digitalkodene er for å dele opp signalene til fler vet du siden analoge kabler ikke klarer såpass mye informasjon/kanaler.
    Det analoge stereo signalet gjør seg jo best directe isteden for at det kodes om til digitalt.

Du har en audiodelay sak ser jeg, det er en eldre versjon av lipsync. Dersom du merker forsinkelser i tale og lyd kan det være lurt å bruke denne funksjonen.
    Jeg tror du skal kunne bruke den bare ved å koble en videoledning fra receiver til HDdvd selvom du bruker HDMI mellom HDdvd og tv.... jeg er ikke sikker på hvordan denne funksjonen fungerer da, men ligner den lipsync så er det noe sånt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv jukser jeg og kaller Dvd for cdspiller når jeg hører musikk, derfor kobler jeg analog inn på cd, samtidig som jeg har HDMI til dvd, dermed slipper jeg slitsomt kluss med innstilling når jeg skal høre musikk osv.... bare skifter fra dvd til cd via kontroll...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pcen kobla til med SPDIF, og bruker AUX og 5ch stereo.
    Bruker ikke HD spilleren til å se annet enn dvder så gidder ikke å stresse med å få HD formatene.

Har ikke satt meg inn i audiodelay, men nå er jeg klar over det så da finner jeg sikkert ut at det er en liten forsinkelse... Irriterende med hjemmekino, legger merke til alle mulige ulyder!

En annen ting jeg lurer på: Har en B&W ASW650 sub. Er ikke noe voldsomme greier, men helt ok for meg med tanke på naboer... Den henger ikke helt med på lave frekvenser, da det bare er 200W. Når den spiller veldig lavt hører jeg at den ikke klarer det. Er det fare for at suben sprenger, eller går det helt fint?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei skulle ikke være noen umiddelbar fare for det... ved normal bruk...

De som er eksperter sier at volum ikke bør stå høyere enn klokka 11,12...
    Dersom du har volum mye høyere enn dette så kan du risikere at det skjer noe ved kraftige smell osv...

Ellers skulle det ikke være noen fare, de fleste suber som gaper over mer enn de klarer lager litt ulyder... så det er ikke noe unormalt... Du hører selv hvor mye volum som er fornuftig....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det på 9, men så står forsterkeren på -5 på subben.
    Fint, da trenger jeg ikke være redd for å ødelegge den!

Skjønner ikke hvorfor volumet kan stilles så høyt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500