denon grrr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32

Tråd: denon grrr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denon grrr

hei folkens.
    etter at jeg fikk mine nye høyttalere, klipsch rc64 or rs 62 så skulle jeg prøve disse på min denon 2105 til jeg fikk eff i hus..
    koblet til og lot de spille over et døgn med lavt volum, før jeg skulle teste med litt volum.
    setter i transformers og finner den rette scenen og skrur opp volumet. har ikke før kommet opp i høyt nivå før forsterkeren kobler seg ut.
    fikk svar fra verkstedet at det var en sprengt utgang og at dette kom på 1400-1500 kroner. om forsterkeren er verdt rep vet jeg ikke, men trodde nå forsterkeren klarte og takle rc64 og rs62 uten og klappe sammen.. fytti for noe dritt.
    blir nok ikke denon igjen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et eksempel på at denon er svake effektmessig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå brukte vel Akto Klipsch når han testet Denon 3808 nylig i Hjemmkino uten at det var noe problem. Nå er vel ikke Klipsch og Denon den beste matchen som han påpekte - der finnes det bedre valg. Nå er jo 3808 litt kraftiger en din 2105 men siden du skriver Denon grrrr :roll:

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2105 har strømforskyning på 280W. Sammenlignet med min 2807 som har 500W strømforskyning er den nok litt strømsvak. 2105 har heller ikke muligheter for å biampe.

Men jeg er veldig interessert i at du greide å sprenge utgang på den. I følge brukermanualen skal receiveren gå i protect når du overbelaster eller kortslutter og det har den tydeligvis ikke gjort hos deg. Selv smalt det to utganger på min 2105 når jeg koblet til to defekte høytalere. Kan det tyde på at det er en feil i beskyttelsessystemet på denne modellen? Denon er ihvertfall ikke spesielt interessert i å svare på spørsmål rundt dette:

http://avforum.no/forum/generell-chi...denon-com.html

EDIT: Min reparasjonskostnad ble anslått til kr. 3000, og det var selvfølgelig ikke verdt det. 1400-1600 kr er omtrent det du kan forvente å få brukt for receiveren. Hvis du velger å ikke reparere tar verkstedet en sum for feilsøkingen, hos meg var det 500 kr. Hvis din er i sølv kan du reparere den så kjøper jeg den for 1500 så sparer du feilsøkingsgebyret fin å ha i stua siden 2807`en skal i dedikert av-rom etterhvert.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har et lite impalanse fall ned til ca 3 ohm...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det står i brukermanualen at den skal gå i protect hvis du overbelaster den så er vel dette strengt tatt en garanti/reklamasjonssak?
    dette må jo være en pingle forsterker siden jeg i 16års alderen hadde 1515 og en nad 2700 som jeg ga meget mye juling uten noe problemer. litt tyngre last dette antar jeg.
    men forsterkeren blir nok brukt i stua etter hvert. men irriterende at det koster meg penger og fikse noe som skulle skiftes ut, altså mindre peng til ny reciever (yamaha rxv1800 om denne takler rc64 og rs62)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror denonen din erfor liten:-P

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 2105 tidligere. Den tok kvelden 3 ganger! Dritt kan du kalle denon, men alle har feil på enkelte forsterkere. Har fortsatt denon og spiller som bare det. riktignok en 3805. Det viste seg at det var en konstruksjonsfeil. Og dette er en reklamasjonssak. så det er bare å reise til HFK og snakk med de. Hver gang jeg har vært der har service vært fantastisk. Hvor gammel er den? kan også tro at forsterkeren er litt liten ja. Er ikke rare saken den der. Hva sjedde egentlig når den gikk i stykker? Røyk/lukt?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gehe
    Har hatt 2105 tidligere. Den tok kvelden 3 ganger!
    Hva var det som streiket?

Og dette er en reklamasjonssak.
    Interessant. Men jeg kommer vel neppe noen vei siden mitt tilfelle skjedde i fjor sommer. Jeg tenkte ganske enkelt ikke på at det kunne være noe feil med receiveren på det tidspunktet. Kan bli interessant å høre hva Hifiklubben har å si til trådstarter? Min receiver var litt over to år når den tok kvelden.

Hva sjedde egentlig når den gikk i stykker? Røyk/lukt?
    Selv om denne er rettet til trådstarter tar jeg med mitt tilfelle. Jeg spilte musikk i to kanaler med høytalere som viste seg å være defekte, og det kom kun svak lyd i 10-20 sekunder. Deretter lød det et lite knepp, et lite lysblink syntes så vidt under receiveren og det ble stille. Ingen røyk eller lukt. Denon.com er ihvertfall lite interessert i å svare på spørsmål om hvorfor receiveren ikke gikk i protect, jfr. link i innlegget mitt lenger oppe i tråden. Har ikke kommet så langt at jeg har fått rettet spørsmålet til Hifiklubben.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2105 er jo kjent for akkurat det som har skjedd her..søk litt så finner du mere info..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    moderne forsterkere som ikke takler litt pådrag uten å brenne sine egne utganger burde ikke sett dagens lys. uansett størrelse på strømforsyning og effektrinn.
    kjøp onkyo, de varer og varer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reklamasjon

jeg sitter offshore akkurat nå så jeg har ikke snakket med hk men fikk mail fra verksted om at den var reparert. dette tok kun to dager fra den var levert inn til den var ferdig. utrolig raskt spør du meg.
    men skal ta en telefon til hk og snakke med de ang. reklamasjon når jeg står opp etter nattskift. forsterkeren min er forøvrig 3 år gammel.
    håper hk står på min side i denne saken, blir vel neppe noe kunde der mer hvis jeg har retten på min side og alikevel må betale.
    skal holde dere oppdatert i denne saken om dere vil.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2105 har vel uansett ikke nok kraft og er strømsterk nok for de høytalerne der...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    2105 har vel uansett ikke nok kraft og er strømsterk nok for de høytalerne der...
    Står vel i første innlegget at han skulle prøve i påvente av effekttrinn?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde som hobby før å åpne og fikse defekte forsterkere, tv'er og slikt. Det som ofte viser seg er at mange tror deres forsterker er fortapt, mens det inni viser seg at det gjerne bare er en sikring som er røket. Andre ganger loddinger som gjøres på nytt o.l. Skal ikke så mye til for at en forsterker virker død, mens det egentlig bare er småting som er grunnen.
    Er det slik at du ikke har reklamasjonsrett eller en garantisak, er det verdt å åpne opp og sjekke sikringer og måle strøm og signaler. Det kan hende det går fint å ordne selv med en utgift på 15 kroner i nye sikringer og loddetinn.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger jo ikke å si til HFK at den har vært ødelagt en stund. Mener jo at reklamasjonstiden er litt lengre enn 3 år. Det er bare å referere til andre som har hatt samme problem tidligere. Min gikk istykker ved litt pådrag også. jeg hadde B&W 602 S3. Når min gikk i stykker slo den seg i protect og det lukta noe sykt! Tok vel ikke mer enn 3 mnd. spilte aldrig over -15dB og alltid med DVD.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten kommentar. Jeg har samme forsterker og kjørte 4xklipsch synergy F1 + 1xklipsch rc-35, og forsterkeren tålte det fint selv på ganske bra volum(alt innstilt på fullrange.) Men i visse scener med mye bass så bunnet frontene så jeg ble nødt til å kjøpe en rotel effekt for frontene. siden har det gått bra. Nå er jo de klipschene det er snakk om her mye større enn mine men jeg syns likevel det var rart ikke protection slo inn...

Men uansett: med disse høyttalerne det er snakk om så vil du aldri bli fornøyd med lyden uten annen forsterker. Lyden min er litt "mudrete" når det skjer mye så en bedre surroundforsterker skal jeg ha etterhvert... Tror jeg ville kjøpt meg effektforsterker(e) på MINIMUM 120W/kanal/8ohm og så bygget ut med en god surroundforsterker senere. Det er det jeg gjør...

edit:
    "Tok vel ikke mer enn 3 mnd. spilte aldrig over -15dB og alltid med DVD." : Jeg har Denonen på -13dB nå som jeg bruker rotelen; før jeg fikk rotelen kjørte jeg den på mellom -10 og -5dB så jeg presset den nok en del....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Klipsch har et lite impalanse fall ned til ca 3 ohm...
    Snakker vi om IMPEDANSE?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Snakker vi om IMPEDANSE?
    Der tror jeg du har et godt poeng. Klipsch kjører vel på 4 Ohm. stemmer ikke det? Og denon forsterkerene liker ikke så lav impedanse. De har jo et minimum på 6 Ohm. Og ved 4 Ohm så blir det for stor last for forsterkeren. Og grunnen til at forsterkeren ikke har gått i protect kan være på grunn av at utgangene har blitt svidd. Ellers skal den gå i protect ved for høy temperatur. Og som sagt her så burde du har bedre reciever. Evt en Effektforsterker hvis du ikke kjøper en kjempe av en reciever.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gehe]Der tror jeg du har et godt poeng. Klipsch kjører vel på 4 Ohm. stemmer ikke det? Og denon forsterkerene liker ikke så lav impedanse. De har jo et minimum på 6 Ohm.

Niks. 8Ω på både reference og synergy til klipsch.(men det er godt mulig de har en dip et sted som ikke denonen liker....)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •