denon grrr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Tråd: denon grrr

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke akkurat en ny sak at 2105 har denne svakheten, og er også en av grunnene til at jeg ikke anbefaler Denon, da dette sier litt om designfilosofien...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei folkens.. takk for alle svar/tips.
    jeg er ute etter eff trinn.. skal muligens kjøpe to stk nad 218 til, har en fra før til front settet..
    er jo ganske greie forsterkere mener nå jeg og de har nok muskler til å få nok ut av klipschene mine.. håper dette funker bra...
    noen meninger om dette?

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmfilm
    jeg er ute etter eff trinn.. skal muligens kjøpe to stk nad 218 til, har en fra før til front settet..
    er jo ganske greie forsterkere mener nå jeg og de har nok muskler til å få nok ut av klipschene mine.. håper dette funker bra...
    noen meninger om dette?

Nå har ikke jeg erfaring med NAD, men ut fra lydbeskrivelsen folk gir av NAD er det ikke noe JEG ville valgt. De fleste foreslår Rotel eller H/K til Klipsch, Nad er karakterisert som å ha for varm lyd. Men siden du har en fra før er det jo det du syns selv som er viktigst. Er du fornøyd med lyden du har så er du nok ikke mindre fornøyd med et par 218 til...
    Personlig er jeg fornøyd med Rotel. Grunnen til at jeg ville ha Klipsch var skarpheten de har i klangen; jeg bruker de 90% til film. Jeg ville da ikke brukt en forsterker som potensielt kan fjerne denne skarpheten.. men det er jo smak og behag.....

edit:
    Selv sikler jeg etter en av de nye pioneer eller yamaha receiverne til en 10-15k slik at jeg kan få en litt god surroundprosessor som basis i anlegget og litt mer kraft på bakkanalene. så har jeg jo Rotelen for å avlaste foran... Tror det vil øke lydkvaliteten kraftig selv uten effektforsterkere på alle kanaler... menmen. Må nok spare litt først...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes lyden i nad er helt ok jeg, er uansett greit med masse futt til en grei penge siden jeg siden februar har kjøpt omtrent alt nytt til kinoen min.
    men uansett så fikk jeg min far til og hente forsterkeren min på HK.
    han var ikke spesielt fornøyd med servicen der nede.
    først så kostet det ikke 1400 slik jeg fikk mail om fra verkstedet, det kom på 1600.
    og en eske til og frakte forsterkeren på båten hjem i var heller ikke mulig.
    dette var dårlig synes jeg også.
    tror ikke hifi centeret eller resonans i stavanger har mye konkurranse fra HK, siden spesielt resonans har meget bra service fra flinke folk.
    blir neppe HK på meg igjen.
    håper bare de har klart og gjøre en god jobb med forsterkeren.
    tok bare tre dager og reparere den, så dette var jo bra.
    takket være on og off

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes lyden i nad er helt ok jeg, er uansett greit med masse futt til en grei penge siden jeg siden februar har kjøpt omtrent alt nytt til kinoen min.
    men uansett så fikk jeg min far til og hente forsterkeren min på HK.
    han var ikke spesielt fornøyd med servicen der nede.
    først så kostet det ikke 1400 slik jeg fikk mail om fra verkstedet, det kom på 1600.
    og en eske til og frakte forsterkeren på båten hjem i var heller ikke mulig.
    dette var dårlig synes jeg også.
    tror ikke hifi centeret eller resonans i stavanger har mye konkurranse fra HK, siden spesielt resonans har meget bra service fra flinke folk.
    blir neppe HK på meg igjen.
    håper bare de har klart og gjøre en god jobb med forsterkeren.
    tok bare tre dager og reparere den, så dette var jo bra.
    takket være on og off
    Nå synes jeg du surtra fælt. Rep på tre dager må vel være å regne som bra. At de ikke hadde eske for retur skyldes kanskje at du ikke leverte i eske....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sutring kan jeg ikke kalle det.
    HK har jo aldri gitt meg noe god service så lenge jeg har handlet der.
    merker uansett meget stor forskjell fra de andre hifi butikkene i området.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo "relativt" store høyttalere du har oushet på den. selv om de er lettdrevne må man jo ha litt kraft for å dra de litt.

har selv hatt 2105 og prøvd klipsch på den, prøvde 52 centeren og de nest minste stativhøyttalerne i forrige serie. morro på lavt volum men ble raskt kortpustet.

mvh
    stian

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen meninger om dette?
    Off nad, ikke kjøp det. di har dårlig lyd så tåler di heller ikke så mye før di også tar kveld. Har vært med å svidd di noen ganger. Kjøp deg qsc eller crown, da får du studio lydkvalitet og du kan gi gass på volumkontrollen uten at du trenger å bekymre deg.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Står vel i første innlegget at han skulle prøve i påvente av effekttrinn?
    Blir vel ikke mere riktig av den grunn?

Skulle vel uansett ikke brenne opp ting, men er jo ikke akkurat en kraftpakke.
    Skjønner irritasjon til trådstarter, men er nok en faktor det med mangel av strøm. Håper det ordner seg da :-)

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det virker som om alle har problemer med sine recievere.. Enten om de kutter ut i et par timer, kortslutter og brenner opp eller bare glipper en gang i blandt. Har aldri hatt noen som helst problem med NADen min.

Kan anbefale NAD på det sterkeste. De har ikke alle mulige slags fancypants konfigurasjoner, inn/utganger, "super x-tra dynamic extreme mega bass booster" og mange andre "unødvendige" funksjoner man finner hos andre merker, men de er strømsterke som f***, og leverer det de skal. Punktum.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Syns det virker som om alle har problemer med sine recievere.. Enten om de kutter ut i et par timer, kortslutter og brenner opp eller bare glipper en gang i blandt. Har aldri hatt noen som helst problem med NADen min.

Kan anbefale NAD på det sterkeste. De har ikke alle mulige slags fancypants konfigurasjoner, inn/utganger, "super x-tra dynamic extreme mega bass booster" og mange andre "unødvendige" funksjoner man finner hos andre merker, men de er strømsterke som f***, og leverer det de skal. Punktum.
    Synes nå ikke di leverer noe spesiell bra lydkvalitet, så tåler di ikke lav ohm, da ryker di. Brokoblet 218 på jbl ti250 med LE14H-1 bass elemet i med podrace i starwars på med moderat volum så sier det bare "poff". Kjenner endel som har fått høyttalerene sine til å våkne til liv med å bytte ut 218. En kompis av meg hadde disse brokoblet opp mot noen infinity kappa 9.2, han var aldri fornøyd med lyden, det fantes ikke dynamikk i det hele tatt. Så solgte han di til en annen kompis av meg, kan tro han angret etter han fikk høre hvordan lyden var i di etter di ble matet med ett skikkelig effektrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har jo kjørt nad 218 på dc15 dc1515 og hp215 fra cv og aldri hatt ett eneste problem. aldri. ikke så mye som at den har gått i protect en gang så at de ikke tåler en del virker litt fjernt for meg.
    nå er det vel slik at alle kan være uheldige uansett forsterker uten at jeg er ekspert og kan garantere det jeg skriver.
    men aldri hatt problemer med nad.pluss at det værste er jo begrensinger i volumet når du trenger det mest. bedre med alt for mye enn at forsterker står og koker. og de koster ikke all verden.
    liker også størrelsen på 218, ser litt kraftstasjon ut
    men senere blir det kansje skiftet ut men siden jeg har bygget ny kino og kjøpt det meste nytt siden februar så gidder jeg ikke og tømme kontoen pga kinoen. må jo ha utepils også

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •