Yamaha RX-V663 i kombinasjon med B&W DM603 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V663 i kombinasjon med B&W DM603 S3

Hei

Jeg har planer om å gå til innkjøp av en Yamaha RX-V663 for å drive mine B&W DM603 S3. Det eneste jeg var usikker på før jeg kjøper/tester denne surroundreceiveren er om den er kraftig nok til å drive disse høytalerne?

Setter også pris på forslag til andre surroundreceivere om noen brukere her på forumet har noen gode tips å komme med

Cavanagh

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hekt på et lite sovjetisk atomkraftverk så begynner det å bli bra.

denne serien fra B&W er ekstremt strømkrevende, har selv prøvd 601s3 på en H/K 347, og det var for lite guffe.

så du bør nok se etter en effektforsterker, men du vil da få lyd.

mvh
    stian

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass, ja... Jeg har drevet de med Denon AVR-2805 de siste årene, og det har egentlig fungert veldig bra. Vet at stativhøytalerne i 600 serien har vært litt harde å drive. Men min gamle Denon på 100w i 8 ohm har gjort jobben.

Vil du si at Yamaha'en er betraktelig svakere?

Cavanagh

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 603s3 og er også på jakt etter en ny surroundreciver. Jeg har testet en drøss med forsterkere i 5-7k klassen og ble litt skuffa over at ingen sparker skikkelig liv i 603'ene. Jeg har testet Denon 2308, Onkyo 605, Pioneer 1017 og Yamaha 861. Den beste på mine 603 var yamahaen så derfor har jeg bestemt meg for yamaha 663. Jeg kjøper til en effektforsterker til sommeren da det ser ut til å være eneste utvei for å få nok krefter og samtidig holde et overkommelig budsjett.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en ganske god løsning. Har kjørt de som fronter i samme 600-serie surround som det ser ut som du har, men nå det neste året skal de kun brukes i stereo. Har muligens tilgang på en nad som jeg kan bruke som effektforsterker. Takk for tilbakemeldingene

Om noen andre har forslag eller anbefalninger er det bare å komme med de.

Cavanagh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært bedre å kjøpe en stereoforsterker hvis du skal ha 603'ene i et stereo oppsett i et år? En stereoforsterker med processorinngang hadde kanskje vært løsningen? Da kan du bruke den som effektforsterker når du kjøper surroundreciver senere. Jeg vurderte selv denne løsningen, men siden jeg har fullt høyttalersett så begynner jeg med ny surroundreciver først og kjøper til effektforsterker til sommeren istedet.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg gjerne vil ha lydprosesseringen jeg får gjennom f.eks V663. Jeg har også behov for en hdmi og komponent switch. Sånnsett er det greit med en surroundreceiver.

For noen år siden kjørte jeg høytalerne i stereo med en NAD c350 og var veldig fornøyd med det, men nå trenger jeg som sagt litt andre løsninger.

Cavanagh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner.. Alle mulighetene man får med dagens surroundrecivere var også en grunn til at jeg kjøper sur. forsterker istedet for stereo. Oppkobling av dekoder, dvd spiller, ps3, pc og xbox hadde blitt knotete uten sur. forsterker. Noen ganger må man prioritere kvantitet forran kvalitet. Misforstå meg rett. Yamahaen er absolutt en knall forsterker, men den, som alle de andre forsterkerne jeg testet er milevis unna en god stereoforsterker når det kommer til power. Lurer på hvor høyt man må opp i pris for å få en surroundforsterker som virkelig er en bra "forsterker"?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett, så rett...

Jeg vet ikke egentlig... det jeg har hørt på som jeg har vært veldig fornøyd med er NADs Master-serie.... men det er jo hinsides dyrt for oss vanlige dødelige :-P

Ellers kan vel kanskje 4308 til Denon sparke litt fra?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det blir en RX-V663. Så eventuelt en XTZ Class-A 100 D til høsten.

Cavanagh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en plass hær på forumet at til og med Denon 4308 kom til kort som stereoforsterker mot rene stereoforsterkere i 7-8k prisklassen. Arcam hadde kanskje vært noe? Har du bestilt Yamaha 663'en eller?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, har ikke bestilt noe Hvilken Arcam tenkte du på?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på den største. 350 eller noe tror jeg den heter. En sånn skulle man hatt=) Kom med en liten "test" av 663'en da når du får den. Hvis du kjøper den=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rx-v 1800

Koffor ikkje kjøpe en RX-V 1800 da? slepper du mest sannsynligvis å kjøpe et slutt trinn og.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Kom med en liten "test" av 663'en da når du får den. Hvis du kjøper den=)
    Ja, kan vel komme med en liten kommentar i denne posten når jeg har gått til innkjøp Blir nok ikke før i juni, men den som venter osv...

Sitat Opprinnelig postet av henningt
    Koffor ikkje kjøpe en RX-V 1800 da? slepper du mest sannsynligvis å kjøpe et slutt trinn og.
    Jeg har vel innerst inne mye mer tro på å kombinere en svakere receiver med et godt effekttrinn. Fordelen med RX-V1800 vil jo være flere HDMI-inn, men jeg tror jeg klarer meg med 2/1.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og tror en kombinasjon av en 663 + en ny/brukt effektforsterker til 5k vil spille bedre enn en 1800. Kraften man får til frontene fra en dedikert effektforsterker må mann vell ganske så høyt opp i pris for å matche med en "allt i ett" surroundforterker?

Blir vell ikke noe ny forsterker før slutten av mai/begynnelsen av juni til meg og så det blir første mann ut med "test" av 663'en=)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, husk å post en reply med førsteinntrykk da!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

663 i hus

Da hadde man fått 663'en i hus. Har ikke fått tid til å sette meg ned å lytte skikkelig, men førsteinntrykket var veldig bra Har ikke fått hørt på cd, men kun på lossless gjennom optisk fra macbooken. Den interne DAC'en virker helt grei, men skal se om jeg ikke får testet med en litt bedre ekstern DAC.

Ellers må jeg si at forsterkeren var veldig brukervennlig. Hadde ingen problemer med noen tilkoblinger av analog eller digital sort. HDMI-assignering gikk automatisk og menyene ellers var veldig oversiktlige.

Til slutt kan jeg nevne to monoblokker av typen Acoustic Reality eAR501 er på vei i posten

Kommer muligens tilbake med en mer utdypende "review" om jeg orker :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •