Surround Forforsterker med HD-Lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Forforsterker med HD-Lyd

Hei er det noen som vet om en god surround forforsterker som støtter de nye HD-lydformaten. Har ikke hastverk så om det er noen som vet om noen som kommer eller allerede har en god forforsterker til rundt 10 000-15 000.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aurelius88
    Hei er det noen som vet om en god surround forforsterker som støtter de nye HD-lydformaten. Har ikke hastverk så om det er noen som vet om noen som kommer eller allerede har en god forforsterker til rundt 10 000-15 000.
    Forforsterker... Se på Denon sine recivere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 885 skal vel være ett alternativ, ligger tester ute om du leter litt.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det snart kommer en oppdatert utgave av NAD M15. Kanskje noe å vente på?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du ha forforsterker da? Driver selv og skal bytte ut hjemmekinoen min og da går jeg nok for en receiver og så koble inn effektforsterkere til front og senter på den. Pioneer LX60 og LX70 er ihvertfall glimrende alternativer i den prisklassen du nevner. Skal vel støtte det som er av HD-lyd. Og utseendet er da heller ikke noe negativt med mener nå jeg.

PS! Er test av Pioneer LX60 og flere andre receivere i nyeste Hjemmkino..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste rene surroundpre'en jeg kjenner til som muligens koster under 15000,- er Onkyo PR-SC885P. Det er ca. samme modell som Integra DTC 9-8 som koster 1500 USD. Et meget sennende produkt, som manger mener er omtrent det samme som Onkyo 905, uten effekttrinn men med balanserte pre-out's.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten. Har hifiklubben enda tilbudet på Nad M15 ?
    Denne støtter vel de nye formatene, og er en rimelig heftig sak ?
    Personlig er jeg ikke så glad i Nad reciverene.
    Men M15 er jo en ren pre som tilhører Masterserien, som skal ligge et godt stykke over på de øvrige Nad produktene, på signalbehandlingen siden osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar!

Hei, takk for svar alle sammen
    ja jeg har vurdert en AVR 3808, eneste aberet er at jeg allerede har bestemt meg for et NAD M25 effekttrinn, trenger dermed ikke kreftene. Pluss det meste av receivere er 1-2 cm for høye for racket mitt, litt pirketet men jeg vil ha det 100%. Onkyo'en virker lovende. Dessuten vil jeg tro at stereo biten i en ren foforsterker blir bedre..

En ny versjon av NAD M15 hadde vært perfekt, noen ide om når noe slikt skulle dukke opp?? Jeg håper å få kinoen klar til vinteren, men kan fint leve med det jeg har en stund.

Noen meninger om hvordan det hadde gått med M15 og den nye Blu Ray spilleren til Denon med innebygget dekoder for HD-Lyd?
    Dette blir noe dyrere men jeg tror nok at man kan få frem det beste av to verdner.. noen kommentarer?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M15 har ikke støtte for lyd over HDMI. Skal du ha noe glede av HD lyd på denne må du benytte deg av analog overføring og da har du en hel haug med andre eldre og veldig gode prosessorer å velge i.

For en komplett oversikt av hvilke preamper som finnes og hva som er annonsert kan du ta en titt på denne siden.
    SSP & Pre/Pros that support HDMI Audio MPCM - AVS Forum

På grunn av dårlig utvalg av rene preamper har jeg nettopp kjøpt en Yamaha RXV1800 som jeg skal bruke som preamp. Jeg må ærlig innrømme at den ikke nådde helt opp til forventningene jeg hadde....(Ikke les dette som at den er dårlig, jeg hadde bare håpet at den var ennå bedre etter all den skryten den har fått)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •