Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
Gratulerer med ny receiver!
Ellers er jeg for min del ikke sikker på at man for enhver pris oppgradere firmware i 875?
Har versjon 1.04 sjøl, og finner strengt tatt ingen mangler ved den?
Totalt sett er jeg kjempefornøyd med receiveren, som er den beste jeg har hatt i hus hittil.:-D

Hva varme angår, så tror også jeg at dette er et "problem" som er satt litt på spissen.
Min vane tro, har jeg det med å ta "frakken" av det meste jeg kjøper, for å se hva som skjuler seg på innsiden.
Etter en runde med et IR-termometer, etter en stunds drift av receiveren, fant jeg ut at det varmeste punktet faktisk er videochip´en som sitter øverst på høyre side, i bakkant av receiveren. (Sett fra fronten). Der målte jeg en temperatur på ca 60grader på selve chip´en, noe som egentlig ikke er urovekkende høyt.
Men sant og si, så vurderte jeg en liten stund (med bakgrunn i kjøling av PC-komponenter), å forsyne prosessoren med en passiv kjøler. Men lot det være, mtp at jeg dermed ville "blåst" garantien...
Ellers kan jeg fortelle at det befinner seg to stk 80mm vifter i receiveren, beregnet for kjøling av forsterkerdelen. Viftene kan med litt godvilje og godt lys, beskues gjennom luftspaltene på høyre og venstre side av kabinettet. Jeg har hittil ikke hørt at disse har startet, tiltross for tidvis ganske så aggressiv bruk!
At denne receiveren skulle slå seg av pga høy temperatur som enkelte hevder, har jeg vondt for å forstå!

Utover dette, vil jeg gjerne få nevne at DAC´en i receiveren er meget god! Kjører du (stereo)musikk i "Pure Audio"-modus, (noe jeg så godt som alltid gjør), så skal du lete en stund etter noe bedre i samme prisklasse!
Jeg vil si meg helt enig med det Scrooge her sier om dette med oppgradering av firmware på den,har selv ikke hatt noe problem med min heller og med hensyn til dette med temp på den så har jeg nå etter å ha kjørt den ganske tøft fått frem 50 grader på displayet på den ved å trykke on/standby og display samtidig og deretter trykket tone og det er jo ingenting å snakke om.
Og ja det er en meget god receiver som jeg absolutt kan anbefale til de som skal kjøpe seg ny i denne prisklassen:-)