Reparere/feilsøke på Sony STR-DA50ES

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere/feilsøke på Sony STR-DA50ES

Jeg har en sony str-da50es reciever hvor alle utgangskanalene er døde. Jeg har påkoblet et sinus signal på cd inngangen (1kHz, 100 mVpp) og klarer å følge signalet helt frem til A/D konverteren på digital kortet. Utgangen på D/A konverteren på digitalkortet har ikke noe signal. Jeg er noe usikker på hvordan jeg praktisk feilsøker på digital delen av kortet. Er det noen som kan lede meg inn på hvordan dette kan/bør utføres?

I sevice manualen ser det ut til at man skal kunne bypasse hele digitalkortet, men er noe usikker på hvordan dette utføres. Har slått av Bass boost, sound field og equalizer. Men er fremdeles ikke noe signal ut av releet som skal switche vekk fra digital kortet.

Når jeg kjører self test DSP TEST MODE får jeg en feilmelding på displayet som sier "DSP2 REPLY ERROR"

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke hjelpe deg med feilsøkingen desverre. Men dersom du må sende den til service, er det vel neppe lønnsomt idag. Hadde en slik selv, den tror jeg ble kjøpt for 9-10 år siden. Kjøp deg heller en ny, utviklingen siden den gang er formidabel :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Tanken har gått i å bare kjøpe meg en ny men er over middels interessert i elektronikk og bruker forsterkeren som et utgangspunkt for et prosjekt for å lære meg mer om elektronikk. Er det noen her som vet om andre nettsteder der det går ann å stille spørsmål av denne typen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo høre med Servicekompaniet - Servicekompaniet AS - verkstedet her i Bergen er veldig hyggelig og hjelpsomme :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •