Music Angel XD800 MK III + Kina cd med rør ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Music Angel XD800 MK III + Kina cd med rør ?

Sitter her med engelen og lurer på om noen har erfaringer med og koble den til en kina cd med rør?

Kan jo sikkert bli for mye rør og!

Har spillt på en hegel cd en stund nå og det låter fint i mine ører, men den har jeg bare lånt, og nå er den snart på vei til sin eier, så da trenger jeg å kjøpe meg en selv.

Så vist noen har noen erfaringer, sitter jeg med ørene på stilker her..

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel aldri bli for mye rør?!!

Kan ikke komme med egne erfaringer om CD-spillere fra Østen, men vet at det "rundt omkring" prates mye om f.eks. MHZS CD88 og -CD66. For min del hadde jeg kjøpt en Marantz DV7001 til "unødvendig" høy pris i forhold til Kina-spillerne. Det var før rørbasillen angrep. Fikk en bra DVD-spiller på kjøpet, det gjorde jeg. Shanling CD-spillere har også sine tilhengere.Bare å google i vei!

Et utvalg av nevnte spillere. Butikken har i tillegg positiv omtale.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MHZS CD88 har fått mye skryt og skal vere en killer vs pris. denne er og ganske så lettvindt å få via ebay osv...

så lykke til

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med engelen selv, og bruker den på en MHZS CD88, har også prøvd MHZS CD66 og konklusjon er at det ikke er hørbar forskjell mellom de to... dog låter de begge fortreffelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer snart med tilbakemelding på hvordan en Shanling CD T80 funker sammen med en Music Angel KT88 forsterker, den er underveis fra Hong Kong.
    Det skal bli veldig interessant!

Kommer sikkert litt an på hva slags musikk man liker også. Jeg er jo håpløs gammeldags i musikk smaken min. Skal hvertfall ikke spilles boyband musikk og techno på denne

Heller ikke skal det spilles sånn musikk som de har på kinarestaurantene.....!

Overkommelig pris og flott utseende på denne synes hvertfall jeg:

-6d86_10-jpg

Newcomer stein_k sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg håpte på zeezar, pøse på med rør

Har siklet litt på den MHZS CD88! ser ivertfall bra ut, men skal ta og ha tollmodighet og vente på dom fra TholoMan og hans test av Shanling CD T80.

Er spennende dette her, og de latterlige prisene, er til og le seg i hel av..:-D

Men kjenner lommeboken rister hver gang jeg logger in på eBay.

Heia hong kong!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man sparer i hvert fall fyringsutgifter i den kalde årstiden. På full drift har jeg 15 rør i inn-og utganger stående og varme her. Shengya CD-S10CS er kanskje også en kandidat? Men alle hittil nevnt i tråden er helt sikkert verdt pengene, og vel så det. Kan ikke fatte at folk fortsetter å punge ut for elektronikk som stort sett bare har det tillegget å skulle se bra ut.

nysound.com som Shengya`en ligger på selger dessuten kabler til en billig penge. Bare utseende er verdt prisen alene. Vet jeg var litt inkonsekvent her, men la meg da si: Prisen er nesten verdt utseende og luksusfølelsen på eskene som mange av disse kablene kommer pakket i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shanling CD T80 og music angel

Beklager litt sein tilbakemelding - Har testet Shanling CD T80 en god stund nå og må si meg mer enn fornøyd.
    Måtte spilles inn (knitret og hadde sur lyd de 2 første timene jeg kjørte den).
    Og hadde en veldig lyd klang, med lite bass - men det var bare de første timene , så løsnet den opp og ble sprudlende og klar!

Lydmessig er den en drøm, meget detaljert lyd men ikke hard og tynn bass - rund og varm lyd, slik music angel elskere liker den. Spiller bare bedre og bedre. Det er alltid morsomt å høre igjen gamle låter som man har hørt om og om igjen, for så å høre de igjen med en annen klang enn det man er vant til gjennom en "vanlig" cdspiller. Lydbildet åpner seg opp. Og det er godt noen ganger å sette seg ned med bare noen få cder, og faktisk få hørt på noe god musikk - i motsetning til når man spiller ting av fra en pc - som det ligger 100 000'vis av låter på som bare drukner i en masse mapper. Det er som med gode gamle LP'er, er en fin stemning når man stapper inn en cd og sitter der med cd coveret i hånden, eller gjerne boken til et boxset. Dette er en god følelse som man ikke får når man sitter der med en ipod eller lignende koblet på.

Shanling CD T80 spiller både brennte og orginale cder - uten noen problemer med å lese enkelte "vansklige" (slitte cder). Så jeg tror den teknisk og driftmessig er som et japansk produkt.

Designet utvendig er faktisk bedre enn på bildene. 110% finish vil jeg si.
    Størrelsesmessig er den temmelig stor og tung så man kan spille høyt med stabil lyd. Den både ser og føles veldig "dyr" ut i utførelsen. Fjernkontrollen er av massiv aluminium, tung nok til å slå noen i svime med! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •