Nad S200 vs. Acoustic Reality eAR 502-REF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad S200 vs. Acoustic Reality eAR 502-REF

Hei! Jeg skal investere i effektforsterker til mine B&W 604S3, og valget står nå mellom ovennevnte. Er det noen som har erfaring\peiling på hvem jeg bør gå for? Prisen er helt lik på begge!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er om du har mulighet til og prøve begge hjemme hos deg selv med dine høyttalere og gjøre opp din egen mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke muligheter til det! Her blir det blindkjøp:-D. Jeg vet at Nad'en er bra, mens Acoustic Reality forsterkerne har fått enorm skryt i europeisk AVpresse. akk ja! valgets kvaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ene eller det andre.....

Spørsmål av typen, skal jeg gå for det ene eller det andre utstyret, er en problemstilling som er helt umulig å svare på. Hva folk oppfatter som god lyd er forskjellig. Det jeg kan si noe om, er min subjektive opplevelse av nad s200.Jeg har da nad s 100 preamp og s 200 amp, kimber timbre med nextgen konnektorer mellom for og effekt. Kjører dette på JBL 260 tl med kimber monocle høyttalerkabler og black magic jumpers. Dette spiller utrolig bra. Jeg har lånt andre forsterkere som electrocompaniet, parasound og thule, men naden har en morofaktor og bunndrag i bassen som jeg liker svært godt. Med riktig matcing opplever jeg at naden gir den magien som jeg setter pris på. Diana Kralls stemme gir meg frysninger og gåsehud. Rock trøkker som det skal osv. MEN dette avhenger av matchene utstyr, egnet lytterom, smak osv. Derfor er det viktig å finne et godt utgangspunkt feks en god forsterker og tweake seg fremover. Jeg tror at mange bytter ut utstyr for tidlig uten å prøve seg litt frem med hensyn til kabler høyttalerplasseringer osv. Et eksempel som å bytte ut medfølgende strømkabel s 200 og s 100 til suprakabel kjøpt på eltek utgjorde en forskjell i mine ører. Vel dette ble mye frem og tilbake. Jeg tenker at nads silverline serie med nad s 100 og s 200 gir mye godlyd for invensterte kroner, men det finnes alltids utstyr som låter "bedre og mer riktig", men som ofte koster deretter, men i sitt prissegment er (var, utgått modell desverre) s 200 et kjempekjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •