Denon eller NAD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon eller NAD?

Hei. Smuglest litt på avforum en stund, virker som et godt sted å spørre om dette. Kan ikke så mye om HiFi enda,så beklager hvis jeg skriver noe tåpelig. Begynner å bli lei av den rimelig dårlige lyden fra tv-høytalerne mine, så skal oppgradere litt. Har ikke spesielt god råd for tiden, så tenkte å begynne med to høytalere og en receiver, senere eventuelt bygge ut til 5.1 surround.

Høytalerne jeg ser på er XTZ 93 WMT, lest mye positivt om dem.

Står mellom to receivere, nemlig DENON AVR-1508 og NAD T744. Kommer til å bruke anlegget mest til musikk(jazz,blues og rock for det meste), filmer og ps3-spill. Spørsmålet mitt er hvilken dere vil anbefale? Heller for øyeblikket mest mot NAD, men DENON hadde en funksjon som skal forbedre mp3-kvalitet, hørtes interessant ut. Hvis noen har forslag til andre receivere eller høytalere i samme prisklasse er jeg åpen for forslag

Takk for hjelpen.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om musikken er viktigst, ville mitt valg falt på NAD T744 av de to. Uten tvil. Den har mye mer krefter og fungerer mange ganger bedre på musikk enn 1508. Det den ikke har, er ting som HDMI-switching og Auto-setup, men det spørs hvor mye du trenger det. 1508 kan ikke hente lyd fra HDMI, den har bare to innganger og én utgang, og Auto-setup er noe man strengt tatt klarer seg uten.

Jeg tror alt i alt at T744 vil spille musikk fra MP3-spiller bedre enn 1508 med MP3-forbedring, rett og slett fordi den spiller bedre i stereo uansett.

Håper det gjør det litt enklere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du i første omgang er ute etter stereo-oppsett, vil jeg anbefale NAD C372. Denne vil du kunne bruke senere, når du bygger ut til hjemmekino, som effektforsterker på frontene f.eks. Den spiller skjorta av alle recievere i den prisklassen uansett. :-)
    Eller kanskje den billigere C355BEE som også kan brukes som effekt senere.

Ellers er også T754(modellen over T744) også på tilbud til 5000.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hvis du i første omgang er ute etter stereo-oppsett, vil jeg anbefale NAD C372. Denne vil du kunne bruke senere, når du bygger ut til hjemmekino, som effektforsterker på frontene f.eks. Den spiller skjorta av alle recievere i den prisklassen uansett. :-)
    Eller kanskje den billigere C355BEE som også kan brukes som effekt senere.

Ellers er også T754(modellen over T744) også på tilbud til 5000.
    gå heller for en yamaha rx-v663 får den til 5000 på lsound, vist det blir for dyrt kan du jo kjøpe den forgje moddelen, yamaha rx-v661, den får du til 3700

Welcome to L-Sound!

Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Har tenkt på en stereoforsterker også, men tror samboeren enklere lar seg overtale til å kjøpe en som lett kan brukes til surround.

Angående Gratulerer sin post - gjorde det litt enklere ja, akkurat det jeg håpte på å få høre. Kan klare meg uten auto-setup og resten av ekstrafunksjonene, vil heller ha bedre lyd. Kommer nok sannsynligvis til å kjøpe NAD-receiveren, virker som et godt valg for prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    gå heller for en yamaha rx-v663 får den til 5000 på lsound, vist det blir for dyrt kan du jo kjøpe den forgje moddelen, yamaha rx-v661, den får du til 3700

Welcome to L-Sound!

Welcome to L-Sound!

siden du siterer til meg, får jeg vel spørre deg :-p
    mener du denne Yamaha'n kan konkurrere med NADs stereoforsterkere på musikk ? :-)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville valgt den nad t744 ivertfall.. har en slik selv å er meget fornøyd med den. testa den uten effektforsterkern min her en dag på ett par cerwin vega dc15 å den drog de meget bra.. så om du vill ha bra med krefter for en billig penge er den knall

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da vil jeg igjen bare minne om at T744 er 5.1 mens T754(nå til 5 lapper) har 6.1 med pre-out for 7.1. 2 sub-utganger er det på begge... 7.1 analog inn (for fremtidige blu-ray-spillere med innebygd dekoder og analog ut f.eks.) mens på T744 er det bare 5.1 analog inn...

bare tenkte å nevne dette siden du snakket om å bygge ut senere... greit å ha litt fler muligheter ? :-)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller gå for H/K?

meget pent salg på hificenteret for tiden!

Hi-Fi Center Kjeden

dette er modellen under den jeg har:

Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

jeg er ialfall enormt fornød, vurderer selv xtz nå!

mvh
    stian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •