Denon 2308, bilde blir helt ødelagt ved bruk av hdmi-swtch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2308, bilde blir helt ødelagt ved bruk av hdmi-swtch

Jeg kjører HTPCen inn i HDMI-switchen og ut til tven, men bildet blir helt ødelagt. Veldig lyst og store kontraster. Bilde er helt normalt om jeg kjører PC->hdmi -> TV.

Noen som har en idé om hva som kan være problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander_sk
    Jeg kjører HTPCen inn i HDMI-switchen og ut til tven, men bildet blir helt ødelagt. Veldig lyst og store kontraster. Bilde er helt normalt om jeg kjører PC->hdmi -> TV.

Noen som har en idé om hva som kan være problemet?
    Hvilken switch har du? Er nok 99,99% sikkert at din switch er syk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den innebyggede switchen i Denon 2308.

Jeg var ute på hifi-klubben og forhørte meg om hva det kunne være, men alt de ba meg gjøre var å lure litt rundt innpå setupmenyen for å se om jeg kunne ordne bildet der. Men det har jeg ikke hatt noe hell med.

Jeg kjører også PS3en inn i denne switchen (port 1 av 2), og den har jeg ingen problemer med. Jeg kan laste opp noen bilder av hvordan skjermen ser ut, hvis det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander_sk
    Det er den innebyggede switchen i Denon 2308.

Jeg var ute på hifi-klubben og forhørte meg om hva det kunne være, men alt de ba meg gjøre var å lure litt rundt innpå setupmenyen for å se om jeg kunne ordne bildet der. Men det har jeg ikke hatt noe hell med.

Jeg kjører også PS3en inn i denne switchen (port 1 av 2), og den har jeg ingen problemer med. Jeg kan laste opp noen bilder av hvordan skjermen ser ut, hvis det hjelper.
    Denon 2308 skal jeg ikke uttale meg om. Kjenner ikke den. Litt rart da at hifiklubben ikke kunne hjelpe deg noe mer. Bor du nær en butikk ville jeg tatt den med til hifiklubben. Hvis du da har konstatert at innstillinger er rett. Kan jo være en produksjonsfeil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å kjøre pcen inn i begge protene på switchen nå, og det er samme opplegget på begge. Kan ikke skjønne helv hva han på hifiklubben snakket om. Han sa det skulle være så mye snacks innen bildeinnstillinger osv, men alt jeg kan finne er stort sett relatert til oppskalering. Er bare så forbanna irriterende å måtte sitte med et splitter nytt anlegg uten forsterker i den måneden de tar seg å sjekke tingene.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet PS3 i begge HDMI portene ?

Hvis alt er i orden kan det jo hende at PC og Denon ikke liker hverandre uten at det behøver å være feil på noe av delene. Ikke ukjent med kompabilitetsproblemer i HDMI verdenen ! Hva med å ta med PC'n til Hifiklubben å teste mot noe de har stående der ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av det. Det var rett og slett oppløsningsinnstillinger som gjorde det hele. Og i tillegg måtte en velge DENONAVR som eneste bildekilde for pcen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PAL innstillingene? Denne ødela litt for meg.... stod på ntcp eller hva det heter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •