Hardhendt transport av pakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hardhendt transport av pakke

Hei!
    Fikk min Onkyo 875 i går levert av UPS fra tyskland. Det så ut som pakken hadde vært en liten tur innom krigen på veien.

Da jeg åpnet den var det ene hjørnet av isoporen løsnet(hele hjørnet, altså 5-10 cm opp på hver side fra hjørnekant) samt at det var sprekker i hele isoporen på alle sider.

Jeg tok forsterkeren ut og prøvde den og den fungerte uten problemer, men er det stor sannsynlighet for at det kan oppstå senskader av dette?

Tror UPS trenger ny ordbok, hos dem betyr "Fragile Handle with care" visstnok "kast meg rundt".

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vel bare spekulasjoner fra min side dette, og om dette har noe å si for levetiden til produktet, men det kommer kanskje litt ann på hvordan isopor skadene har skjedd også.

Tenker da om det har vært pga at kassen har blitt "kastet" rundt og med det tilført forsterkeren store G krefter, eller om det har vært annen last ved transport som fysisk har belastet kassen. Med det siste tilfellet vil vel ikke forsterkeren ha blitt noe skadet med mindre du ser at den er fysisk deformert på noen måte.

Har det vært store G krefter så kan vel det kanskje ha påvirket loddepunkter og innfestninger til de tyngste elektroniske komponentene, men vil tro at så lenge produktet fungerer greit nå vil det ikke være en så veldig mye større sansynlighet for at noe vil feile enn det vel i utgangspunktet er på slike forsterkere som har såpass mange elektroniske komponenter innebyggd.
    Isoporen har vel sånn sett egentlig bare gjort jobben sin med å beskytte mot og dempe støt som kan tilføre store G krefte, og anser vel egentlig mer at store vibrasjoner over tid ved bruk i hjemmekinoen når loddepunktene og elektronikken er oppvarmet og står rett ned på underlag som ikke demper så mye, egentlig er mer holbarhets fintlig.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, det kan se ut som at den har blitt belastet med vekt som du sier, siden esken ikke hadde så store skader som isoporen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ikke forsterkeren er synlig deformert eller f.eks står bare på tre av de fire føttene sine osv, ville jeg da ikke vært bekymret for at det betyr noe for økt sansynelighet for senskader, etter den typen transport belastninger. :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •