Yamaha rx-v861, hvordan konverte fra tv-signal til 720p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-v861, hvordan konverte fra tv-signal til 720p?

Har lest litt i bruksanvisningen uten å bli så veldig mye klokere. Har prøvd å sette receiveren til DTV/CBL og sette tv'en i hdmi modus uten at jeg får frem noe bilde. Hva er galt? Noen som har prøvd å konvertere opp signal fra vanlig kabel signal til 720p?

Jeg har som sagt vanlig kabel tv, kabel fra veggen til tv. HDMI kabel fra tv til receiveren.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sliter du stygt Litt forvirring med begrepene... Hvis du ikke har en ekstern tuner med utganger ( analog elller digital) har du få eller ingen muligheter til å oppkonvertere signalet ditt. Tven din vil uansett gi best mulig bilde med det signalet den får inn..Du kan ikke oppkonvertere 0........

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Nå sliter du stygt Litt forvirring med begrepene... Hvis du ikke har en ekstern tuner med utganger ( analog elller digital) har du få eller ingen muligheter til å oppkonvertere signalet ditt. Tven din vil uansett gi best mulig bilde med det signalet den får inn..Du kan ikke oppkonvertere 0........
    Har ikke en ekstern tuner. Vil det si at jeg likevel gå få inn bilde via receiveren, men at jeg ikke får noe vesentlig bedre bilde?

Ønsker gjerne å få lyden fra tv'en til høyttalerne. Kan jeg gjøre dette ved å koble tv'en til receiveren ved hjelp av en hdmi kabel og dermed få lyden fra tv-signaler til høyttalerne?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel gå via HDMI eller en vanlig AV utgang eventuellt fra en scartutgang
    Hva slags tv er det du har ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tatung 32 mcak. Jeg har valgt "scene 3" slik som det står i bruksanisningen, men jeg får ikke noe bilde når jeg velger hdmi 1 eller hdmi 2 på tv'en:???:

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel være en Spdif (Optisk) utgang på den TVn, tror nok å bruke den, er den beste løsningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •