Burde vi alle selge anleggene våre????? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Vi bør 10-doble lønningene til politikere. Da får de konkurranse fra kompetente mennesker med økonomiske motiver. Bedre enn inkompetente tullinger med ambisjoner.
    Konsulentfest med de rødgrønne*( , Makro og politkk )

Mulig, men er bittert å sitte med årevis med utdannelse og få luselønn, mens andre svømmer i penger og gjør tilsynelatende en elendig jobb, men nok om det.

Jeg har ikke fått tid til å ha anlegget på i det hele tatt i dag så jeg har spart inn min del av kaka...

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at denne tråden slettes umiddelbart, selv om det kan værefor sent. Som sagt tidligere her så må en passe seg så en ikke setter "griller" i huet på noen politikere her. Dette kan bli alvor før en vet ordet av det.

Til sammenligning: Jeg var aktiv pistolskytter tidligere. Om vinteren brukte vi luftpistoler som brukte CO2som drivgass. Joda, det var en inteligent politiker som fant ut av dette, som kjent er jo CO2 miljøskadelig. Så da forbyr vi CO2 som drivgass til luftpistoler/luftvåpen. Det er jo enorme mengder som brukes til akkurat dette formålet :???: Så vidt jeg vet blir CO2 nettop hentet fra luften rundt oss.

Så dette er ikke til å spøke med!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Konge!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hell no !!!

Eneste måten jeg sparer strøm er og slå alle komponenter helt av om natten og når det blir ikke blit brukt på et par timer.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange kreative svar og mange meninger her, og det er bra! Jeg var spent på mottagelsen dette ville få, men det ble som jeg trodde.

Mange flotte forslag til løsninger her, selv om det sikkert ikke blir noen aktuell problemstilling uansett.
    Men at det kan skje noe på området engang ser jeg ikke bort fra. Som vi alle vet så skal vi straffes når vi bruker noe som ikke er helt etter boka til vår kjære regjering, og i flere politikeres hoder er det nok helt hodeløst å sløse bort energi på høy musikk og dundrende kinolyd i hjemmene våre.
    Om ikke lenge er vi nok en del av miljøsvina som bidrar til global oppvarming.
    For ikke å snakke om alle de som jobber med å produsere våre kjære artikler, kan nok hende at en politiker snart finner ut at de må se på rettighetene på fabrikker etc. med tanke på dumping av pris eller at de blir laget av barn, til en latterlig lav timelønn selvfølgelig!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor ved kysten og sitter av og til og titter på disse svære skipene som har motorer som slår fire ganger i minuttet... Den svartrøyken som kommer ut av pipene der tror jeg hadde vært mer verdt å gjøre noe med enn mye annet her i landet når det gjelder utslipp!

Tips: Ta dere en tur til Geiranger i turistsesongen og se på smogen!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Konge!
    "I have wiped entire civilizations off of my chest, with a grey gym sock. That is special. Entire nations have flaked and crusted in the hair around my navel. That is special. And I want you to think about that, you two-egg-carrying beings out there with that holier-than-thou, we-have-the-gift-of-life attitude. I have tossed universes, in my underpants, while napping. That is special."

-Bill Hicks

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Mange av argumentene i miljødebatten er utformet i land som har "litt" annet klima enn Norge. Som kokken er inne på så blir all energien brukt av at hifi-anlegg omformet til varme, og sågodt som alt blir "levert" til rommet der den står. Hvis varme er noe positivt (og ikke et problem som må fjernes med aircondition), som det er i store deler av norge i store deler av året, så ser jeg ikke det helt store.
    Har mange ganger tenkt det samme når det gjelder sparepærer som skal brukes innendørs. Det er tydligvis bedre å gå bort i fra en volfram glødetrå som omdanner mindre effekt andeler til lys og mere til varme og over til lysrør/sparepærer med mange flere typer miljøgifter som kvikksølv og printkort med østrogenlignende brannhemere osv, som lett spres ut i naturen når hvermansen skal ha ørten slike.

I et land som Norge med et folketall som en middels stor by andre steder i verden, og med et kjølig klima og lange transport avstander osv, skal vi gå foran og redde kloden og ha dårlig samvittighet for om mer av oppvarmingen består av elektronisk kjølevarme???

Når det gjelder hifi utstyr så er det klart at en ekte 100W klasse A forsterker som f.eks kontinuerlig avgir 2KW med varme og som man i sommer halvåret må kjøre sammen med en varmepumpe for at lytterommet skal være behagelig å være i , ikke akkurat er miljøvennlig, men det er vel ikke et vanlig problem for hvermansen, der vel det sammlede stand-by stømforbruket på all forbruker elektronikk vel oftere kan være et reellt problem, samt miljø problemer med bruk og kast av slike ting, hvis det ikke gjenvinnes slik at ikke miljøgiftene ikke kommer ut i naturen.

Om vi så børr selge anleggene våre?

Jeg vil til det svare nei, men utfordre forlk til å kjøpe noe skikkelig med en gang, slik at man reduserer bruk og kast holdningene noe, og kan ha glede av utstyret sitt lenger.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer Torulv sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pff.. Miljø ?
    Det er bare noe politikere bruker for å dytte mere avgifter på folk..
    Jeg kommer aldri til å kvitte meg med de to varmetårnene mine i allefall

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •