abrahamsen integrert vs slutt-trinn vs electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

abrahamsen integrert vs slutt-trinn vs electrocompaniet

hei. vurderer å kjøpe abrahamsen forsterker. syns disse låter knallbra. kjøpte en integrert til mine foreldre med cd spiller og kef iq9 til mine foreldre og det låter bra. ser at både slutt-trinnet og den integrerte forsterkern har 2*70watt på 8 ohm.. litt rart slutt-trinnet ikke er større.

Noen som har noe formening om det er noe vits å kjøpe for-forsterkern og slutt-trinnet? og ikke den integrerte...?

Ser at Electrocompaniet har en integrert forsterker (ECI 3) med omtrent samme spekk som Abrahamsen integrert. Noen som har meninger om hva som låter best?

har kjøpt abrahamsen cd-spiller brukt, men trenger også høytalere.

vurderer b&w, kef og dali (kanskje mest dali da de jeg har hørt folk har låter bra). trenger ikke masse bass - heller flere små bassere f.eks 8tommere da jeg liker musikk i sjangere jazz, pop, rock? viktigste er at de låter dritbra og ikke at de må låte veldig høyt og mye bass... kan koste f.eks 10-15 nye....

på forhånd takk for hjelp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pianogutten
    Noen som har noe formening om det er noe vits å kjøpe for-forsterkern og slutt-trinnet? og ikke den integrerte...?
    Det stemmer at effekttrinnet i v2 og v4 er det samme, men i v2 deler forforsterkeren og effekttrinnet den samme strømforsyningen. v3+v4 blir mer aktuelt som man har planer om å brokoble to effekttrinn ved en senere anledning.

Jeg kan helt klart anbefale Kef iQ9 i dette oppsettet det gir en ganske nøytral lyd med behagelig (nok?) trykk i bunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med DALI MENTOR 2

noen som har erfaring fra dali mentor 2 på electrocompaniet/abrahamsen? leser at dette skal være en veldig bra høyttaler...

går nok for den abrahamsen integrert forsterker da tenker jeg. tviler på at jeg trenger 2 stk slutt-trinn....

B

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 slutt-trinn

Sitat Opprinnelig postet av kbaskim
    Det stemmer at effekttrinnet i v2 og v4 er det samme, men i v2 deler forforsterkeren og effekttrinnet den samme strømforsyningen. v3+v4 blir mer aktuelt som man har planer om å brokoble to effekttrinn ved en senere anledning.

Jeg kan helt klart anbefale Kef iQ9 i dette oppsettet det gir en ganske nøytral lyd med behagelig (nok?) trykk i bunn.
    hei. ser du har v-3 og v-4 og skal kjøpe en til v4. betyr det at du syns en v4 er for lite for kef iq9? vurderer selvfølgelig også 2 v4. og v3...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •