Surroundreciever under 11 cm høy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Surroundreciever under 11 cm høy?

Lurer på å skifte fra stereo til surround i stua i forbindelse med skifte til større TV. Grunnet plasshensyn i eksistrerende TV-møbel håper jeg å finne en reciever som er under 11 cm høy, men som samtidig har hdmi. Har tittet litt på Cambridge sine recievere, og den "største" modellen kunne nok ha gjort en god jobb - men den har kun videoswitching implementert for hdmi. Skulle gjerne ha hatt muligheten til å kjøre lyd via hdmi også.

Noen som har forslag til en reciever som er lav? Har ikke de store kravene da dette er anlegg nr 2, kinoen i kjelleren dekker behovet for å "riste løs" når det står på planen. Recieveren skal brukes sammen med B&W vegghengte fronter og center, samt et eller annet ikke alt for stort bak (er på leting).

Forslag mottas med takk!

Gøran

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kun 11 cm til disp?

Hva med varmeutvikling, fordel med luft rundt en reciever vet du!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Hva med varmeutvikling, fordel med luft rundt en reciever vet du!
    Ehhh, ja jeg vet det:???: Men det finnes muligheter til å hjelpe til med å håndtere varmeutvikling vet du!

Om du har forslag til en reciever som er under 11 cm høy så skal nok jeg klare å unngå at den blir for varm med den plassen og de mulighetene for å hjelpe til med luftsirkulasjon jeg har til rådighet. Som det er nevnt i mitt første innlegg så er dette et skifte fra stereo til surround, og dagens stereoforsterker har levd lykkelig i samme møbel de siste årene. Poenget var å finne en surround reciever som passet inn på samme plassen.

Forslag til reciever mottas fortsatt med takk:-D

Gøran

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har flere recivere som er lave, har selv en på fjellet som ikke er høyere en 5 cm (5 kanaler) men den har vifte på baksiden.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    Panasonic har flere recivere som er lave, har selv en på fjellet som ikke er høyere en 5 cm (5 kanaler) men den har vifte på baksiden.
    men har disse Panasonic Hdmi?
    har ikke lest noe om det

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Lurer på å skifte fra stereo til surround i stua i forbindelse med skifte til større TV. Grunnet plasshensyn i eksistrerende TV-møbel håper jeg å finne en reciever som er under 11 cm høy, men som samtidig har hdmi. Har tittet litt på Cambridge sine recievere, og den "største" modellen kunne nok ha gjort en god jobb - men den har kun videoswitching implementert for hdmi. Skulle gjerne ha hatt muligheten til å kjøre lyd via hdmi også.

Noen som har forslag til en reciever som er lav? Har ikke de store kravene da dette er anlegg nr 2, kinoen i kjelleren dekker behovet for å "riste løs" når det står på planen. Recieveren skal brukes sammen med B&W vegghengte fronter og center, samt et eller annet ikke alt for stort bak (er på leting).

Forslag mottas med takk!

Gøran
    å bytte tv-benk er uaktuelt?
    tror det hadde vært det lettaste valget her
    så mye mer å velge mellom:P

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    å bytte tv-benk er uaktuelt?
    Tar du den diskusjonen med kona Hadde det vært opp til meg så hadde nok det vært løsningen, men nå har det seg slik at jeg har frie tøyler i hjemmekinoen i kjelleren i bytte mot at kona får bestemme hvordan stua ser ut. Er egentlig fornlyd med å ha fått aksept for å gå fra 22" til 40" flatskjerm, utvide fra to vegghengte B&W til tre i front rundt TV og et par små bak i rommet, en liten sub og surround. Tror ikke jeg skal forsøke å presse dette lenger ved å si at dersom det skal gjennomføres så ryker møblene ut. Har en mistanke om hva svaret kommer til å bli, og det svaret kommer ikke til å få meg nærmere en løsning....

Gøran

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    Kan leve med en vifte i recieveren, men ut fra det jeg har klart å finne av informasjon så er det dårlig med hdmi implementasjon på disse lave boksene fra Panasonic. Panasonic var noe av det første jeg tittet på, da jeg mente å huske at de hadde noen lave modeller.

Men takk uansett, bare å hive seg frempå med andre forslag om det er flere har tips!

Gøran

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0