Noen stor forskjell på Yamaha RX-V663/683/1800/3800 som pre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    hehe du har nok rett i det, men er nok bedre dac og forforsterker i en ren prossesor vs en vanlig reciever i same prisklassen, da det her ikke er lagt noen penger i effektdelen
    Det er nok sant, som sagt så får jeg se hva jeg ender opp med til neste år...

men er du sikker på at du ikke vil kjøpe en brukt reciever som takler lpcm?
    Det liger som jeg har sakt tidlgere en denon avr 3806 till 6000 på avtorgert
    Har vært innom tanken på brukt men jeg må ærlig talt si rx-v863 fristet noe grusomt som foreløpig pre mens vi venter på f.eks rx-v3900! :roll:

Dessuten har jeg et eller annet imot Denon, er ikke helt sikker på om det er pga Denon's rykte om at de har et slappt lydbilde eller at jeg får brekninger hver gang jeg tenker på Hifiklubben? Hehe :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har fått mange svar og meninger her, Vincent_vega.
    Vel og bra det.
    Men ikke så lett å bli klok, når man ikke får noen konkrete svar fra personer som faktisk har erfaringer med det konkrete spørsmålet...

Siden rx-v663 er en nyere reciver enn eks. rx-v1800. Men også en billigere utgave kan det nok bli vanskelig å finne noen som har valgt å bytte ut 1800 med 663 da også 1800 støtter alle de nyeste formatene, og har godt med tilkoblingsmuligheter. I tillegg må erfaringene være av 663 vs 1800 som ren pre da effektrinnet i en reciver er av såpass stor betydning. Og det må være testet på samme oppsett.

At 1800/3800's pre er bedre enn 663 er ingen selvfølge selv om dem koster betydelig mer. Hvis man gjør som Ingeniør'n, å ser hvordan 1800 er bygget opp blir man ikke særlig imponert. Her er alt et eneste kabelrot.
    Så hvis Yamaha f.eks denne gangen har lagt vekt på å rydde opp i signalbehandlingen kan det jo være fullt mulig at 663 egner seg bedre som ren pre enn 1800...

Siden jeg ikke har noen lignende erfaring med disse modellene blir det veldig vanskelig for meg å konkludere med noe som helst. Derfor vil jeg heller at noen andre med riktig erfaring prøve seg på en konklusjon.

Ville bare nevne noen ord om dette, slik at det blir tatt med i betrakningen når valget time kommer. Vet av erfaring at det er fort gjort å gjøre en del forhastede bomkjøp i denne hobbyen, hehe...

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med og høre med en av hjemmekino gutta, de har vel testet både rx-v663 og rx-v1800 ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med og høre med en av hjemmekino gutta, de har vel testet både rx-v663 og rx-v1800 ?
    Er ikke de mye på dette forumet også?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er ikke de mye på dette forumet også?
    Du kan jo sende en pm til akto frksempel, han jobber jo i hjemmekino bladet

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sende en pm til akto frksempel, han jobber jo i hjemmekino bladet
    PM er allerede sendt!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarer på det åpne forumet. Det er greiere.

Hvis du har planer om å bytte ut receiveren med en av de nye som sannsynligvis kommer på høsten ville jeg gått for 663. Den er fabelaktig bra, men den kommer til kort mot 1800, som er enda bedre, både på film og musikk. Som pre snakker vi uansett om nyanser ...

Hvis planen er å beholde produktet ville jeg gått for 1800. Enkelt og greit.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis du har planer om å bytte ut receiveren med en av de nye som sannsynligvis kommer på høsten ville jeg gått for 663. Den er fabelaktig bra, men den kommer til kort mot 1800, som er enda bedre, både på film og musikk. Som pre snakker vi uansett om nyanser ...

Hvis planen er å beholde produktet ville jeg gått for 1800. Enkelt og greit.
    Takk for svar Akto.

Vil du si noe om prisfoskjellen på rx-v663/683 kan forsvares med hensyn til at det kun er 5w-10w mer, en ekstra HDMI kontakt og bildeoppskalering i forskjell?

Planen er uansett og bytte receiver før neste vår...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nøye vurdering av innlegg på denne tråden har jeg bestemt meg for å bestille Yamaha rx-v1800. Da er jeg 100% sikker på at jeg ikke gjør noe bomkjøp ihvertfall!

(Les: budsjett er til for å sprekke! :lol: )

Jeg vil takke alle som har svart for deres evne til og overbevise meg, det er nettopp i slike situasjoner dette forumet er gull verd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor har du tenkt å bestille 1800?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe 1800 må du finne noen som har den på lager. Jeg fikk i går beskjed på Elkjøp om at Yamaha i Norge ikke får nye før i slutten av Mai, og fikk derfor kjøpe utstillingsmodellen til en fin pris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det nok futt i rxv1800 til og drive klipsch rc64 og rs62? vra egentlig ute etter eff. til center og bakhøyttalere.. men om rxv1800 klarer dette fint alene så er det jo peng og spare her og.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Skal du kjøpe 1800 må du finne noen som har den på lager. Jeg fikk i går beskjed på Elkjøp om at Yamaha i Norge ikke får nye før i slutten av Mai, og fikk derfor kjøpe utstillingsmodellen til en fin pris
    Har man gode kontakter trenger man ikke å vente, jeg er såpass god kunde hos min lokale elkjøp sjappe så "kontakten" min som jobber der ringte og fikk tilsendt en på dagen enda det var 1-2 måneders leveringstid!

Den var forøvrig ankommet for en halv uke siden, men fruen har brukt opp all kreditten på mastercard'et mitt så jeg må vente til neste lønn om 14 dager! :evil:

Sitat Opprinnelig postet av mmmfilm
    men er det nok futt i rxv1800 til og drive klipsch rc64 og rs62? vra egentlig ute etter eff. til center og bakhøyttalere.. men om rxv1800 klarer dette fint alene så er det jo peng og spare her og.
    Mulig at rx-v1800 klarer og drive 1xRC-64 + 4xRS-62, rx-v3800 med noen få watt mer klarer vistnok det glimrende, men jeg har likevel lyst til og anskaffe en 5-kanals effektforsterker senere en gang for å drive senter og bakhøyttalere, da er man ihvertfall på den sikre siden! :-D

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg på denne tråden siden jeg også er på utkikk etter en ny Yamaha receiver. Grunnen til at jeg vil ha Yamaha, er hovedsaklig at jeg allerede har hengt opp Presence høyttlere, og ønsker å fortsatt bruke disse videre.

Nå har jeg imidlertid brent kreditten på en ny projektor, så jeg må uansett drøye til etter sommerferien. Så det jeg lurer på er: kommer rxv 1900/3900 til å ha to hdmi utganger, slik at jeg kan sende hdmi fra receiver rett ut til PJ og plasma? Orker ikke tanken på enda en hdmi switch jalla løsning.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hva med RX-V863

Jeg velger å blåse nytt liv i denne tråden (som forresten har vært meget informativ). Jeg skal også ha ny reciever og har lenge tenkt på RX-V1800, men den vil liksom ikke falle noe i pris

Jeg ser i tråden at mange har sammenlignet 663 og 1800, men nesten ingen har kommentert 863 som nylig var omtalt i bladet Hjemmekino og fikk særdeles gode kritikker (bortsett fra at presence ikke var mulig). Så hva med 863 som et alternativ? Den er jo billigere og nyere enn 1800.

Akto skrev i sitt innlegg at han ville gått for 1800 hvis han ville ha en reciever som varte over lenger tid. Ville du sagt det samme i forhold til 863 også?

PS. Jeg er en stor fan av bladet av Hjemmekino og setter stor pris på anmeldelsene deres. Men det jeg ofte savner på anmeldelsene av recievere, er at de sier forholdsvis lite om hva slags kinorom/høyttalerklasse den aktuelle recieveren passer til. Hadde feks vært fint med en setning eller om to som: "passer godt høyttalere av den og den størrelsen" eller noe slikt. Bare et forslag...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •