Videokonvertering composite -> hdmi på denon-2808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videokonvertering composite -> hdmi på denon-2808

Hei,

jeg har nettopp anskaffet en denon-2808, koblet til en hd-PJ med hdmi. Input til denne er bl.a. vhs (grei måte å få TV på) gjennom composite video.

Dette bildet blir strukket i bredden fra 4:3 til 16:9, men i og med at de fleste tv-sendinger om dagen er 16:9 (med sort stripe på analog-sendingene), hadde det passet bedre om bildet hadde blitt forstørret (slik at aspect er rett og sort kant forsvinner).

Er det mulig å få video-konverteringen på denon-2808 til å forstørre bildet, ikke bare strekke det?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 2808 gjør hverken eller, så vidt meg bekjent. Den skalerer bare bildet opp slik den får signalet inn, og formatjusteringen må du gjøre på prosjektøren. Så da er det nok prosjektøren som står i 16:9-modus. Om du vil zoome inn bildet i stedet for å strekke det, må du velge "letterbox" på prosjektøren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det forsåvidt det motsatte av letterbox jeg ønsker, bildet jeg ser har letterbox, men jeg ønsker å strekke det i høyden, men det er en annen sak.

Uansett, det ser ut til at projektoren (epson TW-980) ikke lar meg velge aspect når den får signal fra hdmi (men det er vanskelig å finne noe endelig svar på dette i manualen).

Så jeg er altså i en situasjon hvor receiveren lar aspect være opp til PJ og PJ antar at hdmi-input har rett format...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •