Nødvendig med forforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nødvendig med forforsterker?

Kjører i dag RCA ut fra lydkort i PC rett inn i effektforsterker. Eneste ulempen jeg ser med dette, er at det er et meget vagt, men konstant sus i diskanten. Vil en god forforsterker hjelpe på dette?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Suset blir antagelig generert i lydkortet, og da er det lite du kan gjøre for å fjerne det.
    Det eneste en forforsterker kan gi er tonekontroll, volumregulering, og flere innganger.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et et skikkelig lydkort kan rette på dette. Lynx anbefales. LynxTwo kortene finnes i tre utgaver med ulik antall utanger. LynxTwoB har seks utganger hvis du trenger det og selges til en bra pris hos juicehifi. Dette er et skikkelig high-end kort som ifølge de som har prøvd fint kan matche svindyre CD spillere. Koblet rett i effektrinn skal også være den beste løsning. En forforsterker vil egentlig ikke kunne tilføre noe positivt, men bare forringe lyden.

Det kan selvfølgelig hende at man opplever at lydkort og forsterker ikke går sammen (impedanse mismatch?) og det kan være årsaken til det du nevner. Men dersom du bruker utgangene fra hovedkoret eller et billig lydkort, så tipper jeg problemet skyldes at de analoge utgangene ikke er gode nok.

Juice HiFi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •