Elektronisk deling på B&W 802 og kombinasjonen av mine forsterkere, vil det funke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektronisk deling på B&W 802 og kombinasjonen av mine forsterkere, vil det funke?

Jeg har litt lyst til å teste ut elektronisk deling på 802ene mine og har sett litt etter en ekstra effektforsterker til dette. Så slo det meg, frontkanalene i Yamahaen min er jo ikke i bruk.

Så hva tror dere, vil det bli himmel eller hxxxxte å kombinere to kanaler fra en Rotel RB 985 som er oppgitt til å yte 100W pr kanal og en kanal fra Yamaha DSP AX-3200 som er oppgitt til 120W pr kanal, på hver av frontene? Hvilke delefiltre bør jeg isåfall bruke, og hvordan i alle dager får jeg stilt det inn riktig mtp nivåforskjell mellom Rotelen og Yamahaen??

Føler ikke heelt for å demontere B&Wene og delefilterne inni der før jeg er rimelig sikker på at resultatet blir brukbart.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump* :P

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst: skal du dele høyttalerne elektronisk, må det eksisterende delefliteret ut. Da sitter du igjen med flere problemer; du vet blant annet ikke hvor stor følsomhet de enkelte elementene har, og du vet ikke delefrekvensen på de. Det er noe som heter bafflestep, og det er det gjerne korrigert for i delefrekvensene. KAn se for meg store problemer her, med mindre du går for et elektronisk filter med eq, ala Behringer o.l....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at den løsningen du ønsker å benytte vil gi deg det beste resultatet.
    Det finnes etterhvert en god del personer som har erfaringer med aktiv deling av nettopp B&W802.

http://avforum.no/google_search.php?...RID%3A11&hl=no

Prøv å gjør noen søk på google om aktiv deling på B&W 802. Da finner du sikkert mange tips.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VET at det er praktisk mulig å koble seg forbi de originale delefilterne i dem, og hvordan jeg går frem for å gjøre det. Jeg vet også at det har blitt gjort med stort hell av andre, også her på forumet faktisk.
    Det jeg ikke er helt sikker på derimot er hvordan resultatet vil bli hvis jeg bruker to kanaler fra Rotelen og en kanal på Yamahaen på hver høytaler da det er enn viss forskjell både på lydsignatur og oppgitt effekt.. Hva tror dere?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Qrt!

Har selv delt et sett med Matrix 802s3 med meget gode resultater.
    Kjørte da en Cinenova 5x300w(brukte 2 kanaler til diskant og 2 til mellomtone), samt en DP 6.12 til bassene. Dette fungerte utmerket med et LAB-Gruppen delefilter.

Problemet jeg ser hos deg er hvordan du skal få det delte signalet tilbake til surround-forsterkeren fra delefilteret og samtidig beholde kontrollen på volumet til alle elementene.

Har forøvrig en Earthquake Cinenova med 16 kanaler som kan brokobles til 8 kanaler i 140w til salgs. Selger denne med et aktivt Behringer delefilter til 12.000,-. Dette er som skapt til tri-amping av B&Wene dine. Enda har du 2 kanaler til å boltre deg med:-D Forsterkeren og delefilteret er brukt max. 30 timer tilsammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •