Hvordan bygge om en H/K AVR645 fra 110V til 230V?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan bygge om en H/K AVR645 fra 110V til 230V?

Jeg har som mange andre sett at prisene i statene er ganske så annerledes sammenlignet med prisene her i Norge.
    Problemet er jo hva man gjør med 110V'en.

Jeg vurderer kjøp av en H/K AVR645, men vil gjerne vite om jeg får brukt den i Norge uten for mye styr.
    Jeg har sett i noen forsterkere, og har ofte sett at det bare er å flytte en kobling fra paralell til serie mellom 2 spoler, for at den skal takle 230V
    eller det kan ofte være en bryter bak(tror ikke det er slik på denne forsterkeren)
    Og andre ganger må man kanskje bytte hele transformatoren(strømforsyningen).

Finnens det noen her inne som kan fortelle meg hvordan man gjør dette på denne typen reciever?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xerion
    Jeg har som mange andre sett at prisene i statene er ganske så annerledes sammenlignet med prisene her i Norge.
    Problemet er jo hva man gjør med 110V'en.

Jeg vurderer kjøp av en H/K AVR645, men vil gjerne vite om jeg får brukt den i Norge uten for mye styr.
    Jeg har sett i noen forsterkere, og har ofte sett at det bare er å flytte en kobling fra paralell til serie mellom 2 spoler, for at den skal takle 230V
    eller det kan ofte være en bryter bak(tror ikke det er slik på denne forsterkeren)
    Og andre ganger må man kanskje bytte hele transformatoren(strømforsyningen).

Finnens det noen her inne som kan fortelle meg hvordan man gjør dette på denne typen reciever?
    Hei, og velkommen til AVF. Du kjøper en omformer. Fra 110v til 230v. Blir nok den billigste løsningen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •