Ny receiver til 10-15 K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ny receiver til 10-15 K

Hei...jeg er i oppgraderingsmodus og har behov av tips/ hjelp for valg av ny receiver til en ca 10-15 K

Høytalere:
    front - concept 6
    senter - concept CT
    Bak - concept 1
    Sub - SVS PB 12+

...og ser på nedanstående receiver som jeg ønsker skall gi bra bilde/ lyd (HDMI til panasonic 46 PZ 85 - venter på leveranse) og enkel at bruke av øvrige familjemedlemmer

- Denon 3808
    - yamaha RX-v 1800/ 3800
    - Onkyo TX-SR 875

..media via GET digital TV (skall bestille box med HDMI utgang), Toshiba HD -E1 (på sikt Bluray spiller), IPOD (muligens separat CD spiller) og Nintendo WII

Har lest det meste av tester og i dette forum...men fortsatt usikker på vilken receiver jeg skall gå for...jeg har en Denon- 1705 idag, men opplever den litt spinkel.

Kom gjerne med innspill på receiver som passer til Concept serien og hvorfor den ene receiveren er bedre en den andre etc......

Dan

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er autorisert Yamaha-forhandler, men vil forsøke å gi deg en fair sammenligning.

Det som er felles for de modellene du nevner over er bl.a.:

• Dekoding av HD-lyd
    • Oppkonvertering av analoge videosignaler til 1080p HDMI
    • HDMI-grensesnitt: 4/1

Oppskalering av et HDMI-signal er det, meg bekjent, kun TX-SR875 som har. Du må opp på modell 4308 for å få dette på en Denon, og DSP-Z11 på en Yamaha.

Både RX-V3800 og AVR-3808 har direkte dekoding av en DSD-bitstream (SACD), sannsynligvis har også TX-SR875 dette (TX-NR905 har i alle fall det).

Kun RX-V3800 og AVR-3808 har nettverksfunksjonalitet. Du må opp på modell TX-NR905 for å få dette på en Onkyo.

Grafisk brukergrensesnitt (GUI i stedet for OSD) har vel alle disse, bortsett fra RX-V1800.

Utgangseffekt per kanal (20Hz-20kHz ved 8 ohm) er som følger (taes med en liten klype salt):

AVR-3808: 120 Watt
    RX-V1800: 130 Watt
    RX-V3800: 140 Watt
    TX-SR875: 160 Watt
    Ingen lett beslutning dette. Trøsten er at det er ingen av disse som er direkte dårlig.

Send oss en PM om du ønsker å vite vår utsalgspris på RX-V1800/V3800...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 6 er for øvrig ikke særlig tungdrevne høyttalere med en sensitivitet på hele 91 dB. Jeg vil derfor anta at alle de nevnte receiverne er gode kandidater. Men nå fører ikke vi Dali da, så dette må gjerne andre kommentere på.

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Pioneer VSX-LX60/70

Jeg har god erfaring med LX60!
    Den er på 7*170W støtter HDMI v. 1.3 og har dekoder for ALLE de nye HD formatene. Oppskalerer selvfølgelig til 1080P eller lavere.

Da har du ihverfall en receiver som det ikke mangler noe teknisk på. Mange her på forumet som vil gå god for disse!

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal også ha ny receiver. blir nok onkyo 875 på meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Se på Pioneer VSX-LX60/70

Jeg har god erfaring med LX60!
    Den er på 7*170W støtter HDMI v. 1.3 og har dekoder for ALLE de nye HD formatene. Oppskalerer selvfølgelig til 1080P eller lavere.

Da har du ihverfall en receiver som det ikke mangler noe teknisk på. Mange her på forumet som vil gå god for disse!
    Vi selger også Pioneer og har så gar en LX60 i vårt demorom. Merk at 170W er ved 6 ohm. Utgangseffekt per kanal ved 8 ohm (20Hz-20kHz) er på 130 Watt.

Denne har dog ikke nettverksfunksjonalitet, HDMI-oppskalering eller moderne GUI. Designet er dog temmelig fett om enn subjektivt uttalt.

Kun LX70 (140W@8ohm) har direkte dekoding av en DSD-bitstream, samt nettverksfunksjonalitet. HDMI-grensesnittet til LX60 er 3/1 og LX70 4/1.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Vi selger også Pioneer og har så gar en LX60 i vårt demorom. Merk at 170W er ved 6 ohm. Utgangseffekt per kanal ved 8 ohm (20Hz-20kHz) er på 130 Watt.

Denne har dog ikke nettverksfunksjonalitet, HDMI-oppskalering eller moderne GUI. Designet er dog temmelig fett om enn subjektivt uttalt.

Kun LX70 (140W@8ohm) har direkte dekoding av en DSD-bitstream, samt nettverksfunksjonalitet. HDMI-grensesnittet til LX60 er 3/1 og LX70 4/1.
    Blir ikke alt dette litt mye egenreklame?
    Men så lenge man er objektiv, så burde det vel være greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dobbel reklame dette da når du siterer meg

Men seriøst. Synes det må være OK å nevne at man har førstehåndserfaring med en receiver som diskuteres. Da betyr forhåpentligvis den informasjonen man deler mere.

Skål!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du velger Denon ville jeg gått for en 2808, og plusset på med en effektforsterker etterhvert.
    Tipper du kommer til å oppgradere ht dine med tiden.

Skulle jeg kjøpt en ny reciver nå, ville det blitt LX60-70

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo 875 med Concept 8 (se signatur) og er veldig fornøyd. Kunne nok tenkt meg mer effekt, men livssituasjon tilsier ikke høye volum - så det for gå! Regner med at det burde bli bra med Concept 6, som jeg anntar krever litt mindre effekt. Onkyo er god på både musikk og film.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Blir ikke alt dette litt mye egenreklame?
    Men så lenge man er objektiv, så burde det vel være greit.
    Synes innlegg var greit jeg. Informativt og kun basert på rene fakta.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Takk for tilbakemelding.

Hmmm...har ikke et godt svar på hvorfor Pioneer ikke er aktuell for min del...men det blir noen av de 3 jeg har listet opp.

...har motatt leveranse info på Panasonic 46 PZ85...dvs dags at bestemme seg for vilken receiver jeg skall kjøpe...

...opplever min Denon 1705 som ganske "tunn" i senterhøytaler vid film og moderat lydnivå (har prøvd justere det...er muligens relatert til min senter)...men er det noen av de 3 receivrerne som gir en bedre/ klarere lydbilde på senter en de andre vid relativt lav volym ( pga barn som sover)??

Dan

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ
    ...har motatt leveranse info på Panasonic 46 PZ85...dvs dags at bestemme seg for vilken receiver jeg skall kjøpe...
    Heldigrisen :-D

Sitat Opprinnelig postet av DJ
    ...opplever min Denon 1705 som ganske "tunn" i senterhøytaler vid film og moderat lydnivå (har prøvd justere det...er muligens relatert til min senter)...men er det noen av de 3 receivrerne som gir en bedre/ klarere lydbilde på senter en de andre vid relativt lav volym ( pga barn som sover)??

Dan
    Jeg opplever Onkyoen som at den er veldig med på lavt volum. Hadde Denon 2807 før, og den var tam som en dags gammel Coca uten kork på lavt volum. Onkyo'en viser litt "baller" og dynamikk på lavt volum synes jeg - den lager faktisk godt liv på lavt volum. Der (også) har den positivt overrasket meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •