Forsterker uten preout + sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Fedji sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker uten preout + sub?

Hei.

Brand new her på forumet, og "lurær" på et par ting.

Besitter i dag et anlegg bestående av Audio Pro Blue Diamond, Black Pearl & Black Vector, og Marantz SR-4001 & DV-4001. Men siden jeg fortsatt ikke har satt dette opp i surround (kjøpte det for litt under et år siden) og kun bruker Blue Diamond i stereo, tenkte jeg at jeg like greit kunne selge "heile shit'n" og kjøpe ok stereokomponeneter istedet. Har tittet litt på XINDAK XA-6950, evt 6950v. Vurderer i første omgang og beholde Blue Diamond. Problemet er at, etter det jeg har forstått, 6950 ikke har preout og da mine Blue Diamond har aktive sub'er vet jeg ei hvordan jeg skal koble dette. Noen tips? Vil gjerne vite at dette vil fungere før jeg går til innkjøp av en forsterker.

Et annet, relatert spørsmål. Hvis jeg skulle kjøpe en forsterker med preout, må jeg bruke y-splitt for å koble til begge høyttalerne. Hvis jeg i fremtiden skulle vurdere en sub ved siden av, f.eks XTZ 99 W10.16, må jeg da bruke y-splitt på y-splitt? Og hvis jeg skulle vurdere 2 stk sub'er, blir det da y-splitt på y-splitt på y-splitt (you get the point..)? Og i tilfelle, hvordan blir kvaliteten etter all denne splittingen?

Jeg "tittær og tittær" rundt omkring på bruktmarkedet etter en ok forsterker. Virker som 6950'n har et godt pris/kvalitet forhold til rundt 4-5k brukt. Noen andre forslag til rundt 4-7k..? Gjerne ikke over da jeg er student og av den grunn ikke akkurat griserik... :???:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fedji
    Vurderer i første omgang og beholde Blue Diamond. Problemet er at, etter det jeg har forstått, 6950 ikke har preout og da mine Blue Diamond har aktive sub'er vet jeg ei hvordan jeg skal koble dette. Noen tips? Vil gjerne vite at dette vil fungere før jeg går til innkjøp av en forsterker.

Blue Diamond tar vel lavnivå signalet fra høyttalerinngangen også, så det burde gå bra. Du kan forsøke det allerede nå for å sjekke.

må jeg da bruke y-splitt på y-splitt? Og hvis jeg skulle vurdere 2 stk sub'er, blir det da y-splitt på y-splitt på y-splitt (you get the point..)? Og i tilfelle, hvordan blir kvaliteten etter all denne splittingen?
    Ingen problemer, Flageborg er norgesmester i splitting og kan bekrefte at det ikke medfører noe vesentlig kvalitetstap.

Jeg "tittær og tittær" rundt omkring på bruktmarkedet etter en ok forsterker. Virker som 6950'n har et godt pris/kvalitet forhold til rundt 4-5k brukt. Noen andre forslag til rundt 4-7k..? Gjerne ikke over da jeg er student og av den grunn ikke akkurat griserik... :???:
    Du kan jo følge med her om du har behov for litt rettledning

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz Class A100 DII?

Newcomer Fedji sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Fjernet subkablene til høyttalerne nå og det fungerer, men synes det ble mindre trøkk. Det må jo være en grunn til at høyttalerne har disse inngangene...? Men har 6950 eller 6950v preout? Og hvis de ikke har det, er det mulighet til å koble til sub på en annen måte?

Xtz Class A100 DII er inget dårlig alternativ. Leste også at de har egen subutgang og det løser jo de fleste problem. Men hvordan er denne opp mot Xindak'ene? Og Xindak'ene har matchende cdspiller, i motsettning til Xtz'n, og det er positivt.

Og hva er egentlig forskjellen mellom 6950 og 6950v. Leste et sted at innmaten er litt forskjellig, men hva er forskjellig, og hva innebærer det for lydkvaliteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Fjernet subkablene til høyttalerne nå og det fungerer, men synes det ble mindre trøkk. Det må jo være en grunn til at høyttalerne har disse inngangene...? Men har 6950 eller 6950v preout? Og hvis de ikke har det, er det mulighet til å koble til sub på en annen måte?

Xtz Class A100 DII er inget dårlig alternativ. Leste også at de har egen subutgang og det løser jo de fleste problem. Men hvordan er denne opp mot Xindak'ene? Og Xindak'ene har matchende cdspiller, i motsettning til Xtz'n, og det er positivt.

Og hva er egentlig forskjellen mellom 6950 og 6950v. Leste et sted at innmaten er litt forskjellig, men hva er forskjellig, og hva innebærer det for lydkvaliteten?
    Se på denne for en liten forklaring på forskjellen på disse:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...950-6950v.html

XA6950 har ikke preout, men jeg leste et sted en veiledning for hvordan det kan lagres.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •