Effektforsterker til Dali concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Dali concept 6

Hei. Trenger litt hjelp til valg av effektforsterker til concept 6 høytalerene, har lurt litt på vincent sp-331, men vet ikke om de passer bra sammen. Noen som har hørt de?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Vincent på Dali, men vincent er jo ganske frempå og kanskje litt kvasse i toppen, muligens det kan være litt for mye for Concept 6, som også er litt hissig i toppen.

Atoll syntes jeg er en effektforsterker som passer meget bra til Dali. Jeg brukte Atoll AM100. Er en frempå forsterker det og, men ikke hissig i toppen i det hele tatt. Ble mer "ro" i høytalerne allikevell. Kjempematch syntes jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Då er also ikke vincent noe å satse på, siden det er den "skarpe" lyden jeg vil få vekk og få mere bass..Bruker en Denon avr-1906 og synest bassen er ganske så tam av seg.
    Hvor selges desse forsterkerene? og hva koster de? Atoll AM100 alså..
    Har ett budsjett på 6-7000 kr..

Om noen andre har tips å komme med så skriv i vei

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad passer jo veldig godt med Dali. En Nad C355 eller en C272 vil absolutt gjøre susen!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resonans Lyd og bilde i Stavanger selger i hvertfall disse. Importør er Fotophono

AM100 ny ligger kanskje litt over budsjett, mener den ligger på ca 9000. Men kanskje du klarer å prute litt, eller få tak i en brukt. Ellers ligger Atoll AM80 på 6000 kr. Conceptene er ikke så veldig tung å drive, så har du et dedikert 80W effektrinn, så skulle dette være nok

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Nad passer jo veldig godt med Dali. En Nad C355 eller en C272 vil absolutt gjøre susen!
    Hørte den NAD M3 eller hva den heter sammen med Concept høyttalere. Det var tamt og kjedelig. Kan være plassering osv på HFK på Grensen ikke var tipptopp. Var ikke i demorom.

Liker for øvrig Dali, så det var litt skuffende akkurat der og da.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke rart du synes bassen er tam i consept 6, det er en av de, hvis ikke DEN mest bassløse høyttaler jeg har hørt på den størrelsen. Ikke regn med noe særlig forbedring i de dypeste frekvensene ved innkjøp av ny forsterker, men mellomtone og diskant, lydbilde, oppløsning osv vil du sikkert merke markant forbedring i sammenlikning med recieveren din :P

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nettop en Parasound 2125 til mine Ikon 8.. Det fungerer bra!! Det er en som selger en slik her på forumet også til 5500,- Ellers er det flere andre effekt forsterkere å finne på avtorget..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger noen Acoustic Reality ICE forsterkere på torget nå. 2x250W til 4k er jo ikke så verst...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Kjøpte nettop en Parasound 2125 til mine Ikon 8.. Det fungerer bra!! Det er en som selger en slik her på forumet også til 5500,- Ellers er det flere andre effekt forsterkere å finne på avtorget..
    Parasound er vel sammen med Bryston de som er best på bass i effektforsterkermarkedet så vidt jeg har lest meg frem til.
    I tillegg til å være bra forsterkere generelt.
    Ville om jeg hadde 5500,- gått for den Parasounden. Er sikkert prutbar også.

Effektforsterkere er generelt veldig bra å kjøpe brukt. Slipper å ta hensyn til formater og teknologier som støttes. Lyder den bra så lyder den bra. Enkelt og gret

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •