Earthquake Cinenova Grande

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Earthquake Cinenova Grande

Ville bare starte en liten tråd her på forumet som folk kan si meninger og ambefalinger rundt Earthquke Cinenova Grande effektforsterkerene.

Cinenova 3-Channel
    1W +/-0.1dB: 20Hz to 20 kHz
    300 watts @ 8-ohm load / 600 watts @ 4-ohm load / 750 watts @ 2-ohm load
    112dB @ 1kHz / 111dB @ 5kHz / 110dB @ 10kHz
    27,000 ohms
    Greater than 95dB
    1.9 Volts
    1kHz, 8-ohm load: 0.001%
    9.25" x 17.5" x 21"
    98 lbs.
    Platinum or Black Finish

Cinenova 5-Channel
    27,000 ohms
    Greater than 95dB
    1.9 Volts
    9.25" x 17.5" x 21"
    110 lbs.
    Platinum or Black Finish

Cinenova 7-Channel
    27,000 ohms
    Greater than 95dB
    1.9 Volts
    9.25" x 17.5" x 21"
    122 lbs.
    Platinum or Black Finish

Mine oppfattninger om det eg har testet.

Personlig har eg hatt min Grande 7 i litt under 6 mnd. og må si den er KRAFTIG og lager en krystall klar lyd selv på høyt volum. Har testet den med Dali 8008 som fikk 8008 til å spiller som en veldig god høytaler i forhold til prisen, men den viste også att dali mangler endel godlyd i mellomtonen.
    Testet på B&W 802 Series III som spilte gudommelig og eg har ikke hørt noe bedre en den sammenhengen i lyden. Eneste grunnen eg solgte 802 høytalerene var for å få noen som hadde mer trøkk i bassen som JMLab Electra 946 !
    Det spiller rimelig bra med komboen Grande og Pioneer LX70, men har ikke helt den mellomtonen eg var ute etter. Så eg skal teste ut Denon 3808 som pre og høre om det blir bedre da.
    Har testet en gammel Rotel forforsterker som skal vere helt nøytral i lyden som pre. Og da spilte Electraene finere en noensinne, men eg vil ha en surroundforsterker som spiller likt som den.
    Da falt valget på Denon siden den skal vere noe mer avslappet i mellomtone og diskant.

Har også testet SVS 12.2 element på earthquaken og det spiller helt sinsykt. Har mye mer kontroll en Bash500 Ampene, men eg kan da ikke stille på noe instillinger.

Bruker idag 6 kanaler av 7 til å biampe senter og fronter. Electra CC901 har spilt like bra med granden siden dagen eg fikk den. Ca 4-5 mnd siden, og dialogene til skuespillerene blir krystallklare og veldig ekte.

Minusen med denne ampen er vel att den er TUNG (66kg), ser veldig industiell ut, har ikke soft start kort og krever 16A C sikring eller høyere for å klare å slå den på. Det er også en del utgaver som har hatt problem med av å på knappen, att den har hengt seg opp og vil ikke virke. Men dette får folk helt ny knapp gratis av Earthquaken om du får det problemet. ( Har selv fått dette problemet og ny knapp er på vei i posten)

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen vil ha Earthquake Cinenova Grande 5 til rundt 28.000,- så kan de gi meg en PM så skal eg føre dere til rett forhandler. Den låg på ca 40.000,- før og ligger på det i Sverige enda.
    Siden forhandlere ikke har lov å promotere det selv

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nesten et år etter at jeg kjøpte din 7-kanalers Earthquake Cinenova Grande så har jeg fått testet den. Den har sittet i esken sin og vært lagret på soverommet. Den har en relativt høy transformatorlyd som er lik med og uten tilkoblinger. Har forsøkt flere kurser både med og uten jord? Opplevde du den slik da du hadde den? Spurte en med 5-kanalversjonen og den var helt tyst sa han. Andre som har erfaringer med disse forsterkerene?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en telefon til DynaBel i dag. De hørte den samme trafolyden fra 2 meter i butikken sin så da er det vel normalt for denne 7-kanaleren. Litt surt men ikke verre en jeg klarer å leve med. Nå er kanskje jeg litt ekstrem petimeter på komponenter med såkalt egenstøy. Drivverket på Samsung BDP-1500 kamuflerer vekk lyden med sin mer høyfrekvente surring og lesing på platen for å si det slik.

Skal vel ikke skremme vekk for mange som har planer om å kjøpe denne forsterkeren

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Cinenova 7, og trafoen summer litt på den også.
    Men ikke så mye at det blir sjenerende, jeg hører det jo ikke fra lytteposisjon og da spiller det ingen rolle syns jeg.

Nå skal det sies at alle trafoer summer, men på små trafoer (som i receivere) er det mindre hørbart eller ikke hørbart i hele tatt. Men hvis du har spassert forbi en kraftstasjon eller den lokale trafoboksen i boligfeltet hører du summingen på lang avstand...og det er jo helt normalt.

Poenget er at store trafoer summer mer, og trafoen i Cinenova 7 er jo enorm (i hifi målestokk), hele 4kVA!!!!!
    Da er det ikke rart at det summer litt?
    Cinenova 5 har jo samme trafo som 7, så jeg tviler i grunn på at den summer mindre.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Cinenova 5 og min er heilt stille. Sjøl når eg legger øyra heilt inntil..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass??? Da er det jo litt merkelig at de ikke har klart å få C7 like stille egentlig.
    Men som sagt, det er uansett så lite at det er til å leve med

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Cinenova 5 og trafoen bråker på min også. Det kommer og går, og kan av og til "forsterkes" når jeg slår på forforsterker.
    Relativt irriterende, men hører heldigvis ikke dette når jeg spiller musikk eller ser på film.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har tydlegvis vært heldig med min eg då:-)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gary7
    Har selv Cinenova 5 og trafoen bråker på min også. Det kommer og går, og kan av og til "forsterkes" når jeg slår på forforsterker.
    Relativt irriterende, men hører heldigvis ikke dette når jeg spiller musikk eller ser på film.
    Kommer og går?
    Det høres jo litt merkelig ut, sikker på at det ikke er noe feil med din?

Litt OT....er det ikke en regel som sier at en effekt forsterker aldri bør stå på alene...mao at forforsterker alltid skal på først og av sist?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min cinenova står på heile døgnet, mens eg slår av surround forsterkeren etter bruk. Eg har aldri hatt problemer med da.

Denna forsterkaren blir jo ikkje varm, så eg slår den kun av når eg reise vekk for helgo eller på ferie..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettspenning

Hadde tidligere en effektforsterker (annet merke) med duringsom som kom og gikk. Etter litt tips fra en kollega som hadde bakgrunn som radiomontør så sjekket jeg nettspenningen når den duret og ikke. Det jeg fant ut i mitt tilfelle var at den duret ved 239VAC og at den var "stille" ved 237VAC eller lavere (for ordenskyld så kan ikke huske å ha hatt en måling med 238VAC). Dette selv om produktet var ment for bruk i Norge og dermed burde ha tålt disse spenningvariasjonen uten å begynne å dure (de målte spenningene er jo innfor hva man kan forvente). Heldigvis for meg så var det ikke veldig ofte at spenningen gikk over 238/239VAC.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er nå en lykkelig eier av CineNova Grande 5.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv en Cinenova 7 en stund, men solgte den rett og slett fordi jeg ble lei av at 16C automaten koblet ut omtrent hver oppstart av forsterkeren.
    Et slikt beist burde hatt softstart-krets...
    Men lyden var det ingenting i veien med nei!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Sparbu
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har anskaffet meg en cinenova grande 5 og den er stille som graven, i forhold til trafostøy. Står oppkoblet på klipsch rf-7
    Det et softstart og balanserte innganger på den jeg har :-)
    Er meget fornøyd med den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •