Kjøp av Onkyo TX-SR875 i utlandet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    klar tekst betyr jo det at du ikke har 5 år reklamasjon i Norge hvis den er kjøpt i Sverige. Da må du gå til den svenske importøren. Garanti er noe annet da det er noe fabrikkanten dekker men den er oftes ikke mer en 6 mnd til et år ?
    Dette stemmer bra med slik jeg også mener det er.

Jeg har en sak for min ONKYO 905 som skal oppgraders med ny FW. Når jeg ringer Mono som er importør sier de at det er bare å levere receiveren til deres servicepartner og fremlegge kvittering på at denne er kjøpt her på berget (importert av Mono) så ordnes dette kostnadsfritt for meg.
    Om receiveren er kjøpt andre steder tar de betalt for dette - naturlig nok da de yter tjenester på de produkter de har levert og tjent penger på.
    i.e. man skal gjøre avrop på garanti via den kanalen man har kjøpt utstyret.
    Hei, OKKing. Er du sikker på at man MÅ gjøre avrop på garanti via den kanalen man har kjøpt utstyret ?

I ditt tilfelle henvendte du deg til importøren i Norge. Da skjønner jeg at du må bekrefte at denne reciveren er kjøpt av autorisert i Norge for at dette skal bli fikset av importørens sammarbeidspartnere.

Det jeg ønsker et sikkert svar på er om man kan henvende seg direkte til produsent for å få ordnet en garanti sak. Selv om produket ikke er kjøpt i sitt eget hjemland. Det er jo faktisk produsenten som står for og må dekke garantikostnadene til slutt...

Dette kan jo være viktig å få avdekket hvis man ønsker å kjøpe denne reciveren i utlandet.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Dette stemmer bra med slik jeg også mener det er.

Hei, OKKing. Er du sikker på at man MÅ gjøre avrop på garanti via den kanalen man har kjøpt utstyret ?

I ditt tilfelle henvendte du deg til importøren i Norge. Da skjønner jeg at du må bekrefte at denne reciveren er kjøpt av autorisert i Norge for at dette skal bli fikset av importørens sammarbeidspartnere.

Det jeg ønsker et sikkert svar på er om man kan henvende seg direkte til produsent for å få ordnet en garanti sak. Selv om produket ikke er kjøpt i sitt eget hjemland. Det er jo faktisk produsenten som står for og må dekke garantikostnadene til slutt...

Dette kan jo være viktig å få avdekket hvis man ønsker å kjøpe denne reciveren i utlandet.
    Jeg har fått opplyst av det firma jeg kjøpte i fra i utlandet at blir det en feil på produktet så må det retuneres til de og at jeg ikke kan kreve det reparert og oppgradert i Norge.Dette er også noe produsenten har bekreftet.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Det var jo litt synd. Men da har vi fått avklart dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •