Bytte ut Onkyo TX-SR805 med en Sony STR-DA5300ES?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Onkyo TX-SR805 med en Sony STR-DA5300ES?

Burde jeg bytte?? Jeg er strålende fornøyd med min Onkyo, men pga mange signalkilder med HDMI så hadde det vært bedre med Sony sine 6 HDMI innganger.

Noen som har noen motforestillinger mot mitt bytte? Ikke altfor mye info som ligger ute på norske sider om Sony forsterkeren.

Hvis noen er interessert i min TX-SR805 til 8000,- så send meg en pm (har kvittering, kjøpt på Elkjøp).

STR-DA5300ES

TX-SR805

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har startet en tråd om denne forsterkeren her:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tr-da5300.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg 805 har litt bedre lydkvalitet enn 5300ES da Onkyo og Denon er de reciverene som ofte scorer høyest på dette.

MEN. Det betyr jo ikke at Onkyo er nødt til å låte bedre i dine ører. Eller på
    ditt anlegg. Kan jo faktisk hende at Sony er en bedre match...
    Selv om jeg tviler litt på det siste, da Onkyo's bedre recivere ikke er så kresen ved matching.
    Husker jeg riktig, så har vel Sony 5300ES et nytt effekttrinn enn de forrige
    modellene ? Kanskje de har klart å heve lydkvaliteten iforhold til den gamle 5000 serien. Den gamle serien imponerte ikke meg iallefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Burde jeg bytte?? Jeg er strålende fornøyd med min Onkyo, men pga mange signalkilder med HDMI så hadde det vært bedre med Sony sine 6 HDMI innganger.

Noen som har noen motforestillinger mot mitt bytte? Ikke altfor mye info som ligger ute på norske sider om Sony forsterkeren.

Hvis noen er interessert i min TX-SR805 til 8000,- så send meg en pm (har kvittering, kjøpt på Elkjøp).

STR-DA5300ES

TX-SR805
    Hvilke HDMI kilder er det du har? Jeg går utifra at en del av kildene lett kan kobles på en HDMI box med flere innganger og så kjører du lyden separat.Har nettopp kjøpt en 4 inn 1 ut hos Hifiklubben som er koblet opp mot min Onkyo 905.Kildene jeg da bruker på denne boxen er mine satelitt tunere.
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hvilke HDMI kilder er det du har? Jeg går utifra at en del av kildene lett kan kobles på en HDMI box med flere innganger og så kjører du lyden separat.Har nettopp kjøpt en 4 inn 1 ut hos Hifiklubben som er koblet opp mot min Onkyo 905.Kildene jeg da bruker på denne boxen er mine satelitt tunere.
    Stølen
    DVD-spiller
    HD DVD-spiller
    PS3
    XBOX360 Elite

Har nå koblet XBOX360 rett i tv'en (hdmi) og lyden i forsterkeren (optisk).

Vurderer å bytte til den nye GET boksen (hdmi) og en mediasenter sak ala PopcornHour. Pga mangelen på hdmi innganger har jeg vurdert å kvitte meg med dvd-spilleren og en av spillkonsollene.

Men hvis en hdmi splitter kan gjøre jobben for meg hadde jo det vært bra. Hvordan skifter man kilder på hdmi splitteren, kan man bruke fjernkontroll (har en harmony one)?

Setter pris på gode tips i dette "luksusproblemet"!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Men hvis en hdmi splitter kan gjøre jobben for meg hadde jo det vært bra. Hvordan skifter man kilder på hdmi splitteren, kan man bruke fjernkontroll (har en harmony one)?

Setter pris på gode tips i dette "luksusproblemet"!
    Enkelte av switchene setter seg automatisk til den inngangen som får signal, andre har fjernkontroll, som man kan programmere inn i logitechen.

Ett tips, se reklamen som går på avforum nå, rett under toppen. virker som meget gode switcher til gode priser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn reint subjektivt syns jeg du skal bytte, så jeg kan kjøpe 805'en din

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805 er kansje den beste i forhold til pris.

Men av og til så må mann sikkert ofre litt kvallitet til fordel for innganger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    805 er kansje den beste i forhold til pris.

Men av og til så må mann sikkert ofre litt kvallitet til fordel for innganger.
    Man må jo ikke så lenge man har muligheten å legge inn switcher som ikke degraderer kvaliteten.

Da kan den ene inngangen man har i dag, lett bli 4.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er meget fornøyd med lyden man har oppnåd, så vil nok en HDMI switch være det sikkreste valget.

Ved å bytte reciver kan det jo tippe begge veier. Kanskje man liker den nye lyden bedre. Eller kanskje ikke...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med min 805, men er det er for meg også viktig at det er funksjonelt.

En hdmi-switch virker jo som en god løsning.

Ser egentlig for meg denne løsningen etter å ha tenkt på det noen dager:

Kjøper en Sony KDL-46W4000 og beholder min Onkyo TX-SR805

HD DVD-spiller - hdmi i 805
    PS 3 - hdmi i 805
    Popcornhour - hdmi i 805

Get - hdmi i 46w4000 og coaxial i 805
    XBOX360 - hdmi i 46w4000 og optisk i 805

Da får jeg beholdt min tx-sr805, men trenger kun å kjøpe meg en ny tv med 3 hdmi innganger (46w4000).

Jeg tror det blir slik så ordner det seg på alle måter og skattepengene jeg får igjen får ben å gå på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart. Så ut som en veldig grei løsning.
    Sony har jo prestert godt de siste årene, så det blir gøy å se hva de har fått til med den nye W serien.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God nok løsning det, litt dyrere enn en switch, men morsommere å se på

Bare husk at den ene HDMI kontakten på TVen sitter på siden, og ikke bak sammen med de 2 andre. Litt kjedelig hvis den blir stikkende utenfor, men husk at du i det tilfellet får kjøpt en 90 graders HDMI sving, som burte løse problemet (Hvis den svinger rett vei vel og merke)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    God nok løsning det, litt dyrere enn en switch, men morsommere å se på

Bare husk at den ene HDMI kontakten på TVen sitter på siden, og ikke bak sammen med de 2 andre. Litt kjedelig hvis den blir stikkende utenfor, men husk at du i det tilfellet får kjøpt en 90 graders HDMI sving, som burte løse problemet (Hvis den svinger rett vei vel og merke)
    La merke til at den ene kontakten var på siden. Helt perfekt hvis man kobler eksterne kilder av og på (som videokamera eller en bærbar pc), men allikevel litt dumt hvis man skal ha noe der fast. Har ikke 100% bestemt meg for den Sony'en, men uansett ny tv så må den ha 3 eller flere hdmi innganger.

Er det stor kvalitetsforskjell på switcher? Har aldri sett eller tenkt på en switch tidligere så der er jeg helt grønn... Den du anbefalte er den billig og god?

Har ikke helt lagt fra meg ideen om den Sony receiveren, 6 hdmi innganger hadde virkelig gjort seg og jeg er ikke så audiofil at jeg tror jeg ville hørt forskjell på Onkyo'en og Sony'en. Den siste forsterkeren hadde jeg i 10 år (en Onkyo Integra) og den gjorde VIRKELIG jobben. Kanskje ikke Onkyo TX-SR805 eller Sony STR-DA5300ES vil vare i 10 år, man hadde forhåpninger om at de ville gjøre meg fornøyd i 5 år eller mer fremover. Ellers dreper vel samboeren meg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ikke testet noen HDMI switch.

Men hvis de fra eheitmann.no gjør som de sier, så vil de funke mer enn godt nok. Da er det bare starte kilden, og switchen selv sender dem til utgangen, som igjen havner på inngangen til forsterkeren.

Den prioriterer sikkert etter hvilket nummer det er på inngangen, så hvis flere er på samtidig, så vil 1 være over 2, og 2 over 4 osv. Eller om man tar en med fjernkontroll og tar det manuelt.

Det er i hvertfall noen tusen billigere enn en ny TV eller forsterker. Og hvis man er missfornøyd så er de nok lette å selge, og da kun sitter igjen med ett lite tap.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt ambivalent om dagen og har fått fornyet interesse for Sony STR-DA5300ESB.

YouTube - Sony STR DA5300ES - AV receiver - 7.1 channel

Sony STR DA5300ES AV receiver reviews - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå for 5300, den rocker :)

Hatt min i 4-5 uker og er storveis fornøyd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •