Slå på PV60 med Denon 2807 fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slå på PV60 med Denon 2807 fjernkontroll

Holder på å forske litt på fjernkontrollen til nevnte receiver som har en del muligheter for å styre annet utstyr enn selve forsterkeren. Jeg har fått den til å fungere til av/på for min Panasonic PV60.

Det er ønskelig å programmere inn en sekvens hvor fjernkontrollen slår på en del utstyr inkludert TV`en ved hjelp av Call1/Call2 funksjonene. Programmeringen fungerer i og for seg helt fint, men problemet er at PV60 krever at av/på-knappen holdes nede en stund for å reagere, mens 2807-fjernkontrollen sender signalet for kortvarig i sekvensen til at TV`en skrus på. Jeg ser på indikatorlampen på apparatet at signalet mottas, men det er altså litt for kort til å registreres.

Noen som har erfaring med dette og vet om det er mulig å endre hvor lenge fjernkontrollen sender hvert signal i sekvensen? Eller kan gi meg et tips om hvor det finnes mer informasjon om denne fjernkontrollen

PS. Prøver å få den til å skru på Grundig DTR 8720 også, og kontrollen lærer signalet men ingen reaksjon hos dekoderen når Denon-kontrollen brukes på den.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fjernkontrollen er nok ikke som en Harmony antageligvis...får lært den kommandoene fra iMon fjernkontrollen til HTPC`en også, men det hele blir ubrukelig fordi Denon`en sender fra seg for lange pulser...man blar 5 steg nedover i menyene med ett trykk. Er det ikke det ene så er det det andre sa kjerringa som blødde neseblod...

Hvis det ikke går an å justere impulslengden på fjernkontrollen blir nytteverdien ganske så begrenset. Tips mottas fremdeles med stor takk, enn så lenge gleder jeg meg over at det i det minste ble en fjernkontroll mindre av dette.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg brukte min Sunwave universale kontroll så hadde jeg problemer med at jeg ikke kunne holde volum nede, og den da kjørte oppover av seg selv.

Dette fikset jeg enkelt å greit med at jeg holdt knappen inne lenger når jeg skulle programmere.

Altså når jeg kun trykket, og fikk ok, så funket det. Men hvis jeg holdt knappen inne, så ble det registert en lenger sekvense, og jeg kunne da bruke kontrolleren ordentlig.

Prøv å hold knappen til Panasonicen inne i 2-3 sekunder i stedet for å trykke når du programmerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •