Surround Prosessor som dekoder HD lydsignalene..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround Prosessor som dekoder HD lydsignalene..?

Hei, jeg lurer på om jeg skal over på surround prosessor og effektblokker isteden for surround reciever..
    Noen som vet om noen prosessorer som dekoder HD lydsignalene..?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig utvalg av slike prosessorer.
    Er stort sett bare prosessorer som kan kjøre multikanal MPCM over HDMI ute på markedet i Norge ennå, men det er vel forsåvidt greit nok så fremt du har en up to date blu-ray spiller.

Sjekk ut denne tråden på avs forum for en komplett liste over hva som er tilgjengelig av prosessorer med 6 kanals MPCM, 8 kanals MPCM og med dekoding.

SSP & Pre/Pros that support HDMI Audio MPCM - AVS Forum

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Dårlig utvalg av slike prosessorer.
    Er stort sett bare prosessorer som kan kjøre multikanal MPCM over HDMI ute på markedet i Norge ennå, men det er vel forsåvidt greit nok så fremt du har en up to date blu-ray spiller.

Sjekk ut denne tråden på avs forum for en komplett liste over hva som er tilgjengelig av prosessorer med 6 kanals MPCM, 8 kanals MPCM og med dekoding.

SSP & Pre/Pros that support HDMI Audio MPCM - AVS Forum

Takker, har en HDpc som BluRay, HD DVD og DVD spiller.
    Kjører lyd ut av skjermkortet (HD3870) via HDMI.
    Ikke sikker på hva som kommer ut der egentlig (har ikke reciever med HDMI på nåværende tidspunkt)

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg så godt bevandret ikke HTPC verden, men ser ikke bort i fra at du har mulighet til å sende signalet som MPCM i stedet for bitstream over HDMI uansett hvilket lydformat som ligger på disken. Du står i såfall mye friere i valg av prosessor. Det eneste negative jeg kan se ved dette er at du ikke får en kjempetøff trueHD eller DTS MA logo i displayet på prosessoren din, men en kjedelig PCM eller lignende

Nå skal det sies at "den kulørte fagpressen" mener at HD lyd via MPCM er en dårligere løsning enn HD lyd via bitstream. Dette kan jeg ikke helt skjønne da signalet som kommer inn i prosessoren er det samme, det er kun et spørsmål om dataen blir pakket ut i avspiller eller i prosessor. Håper det er noen som leser denne tråden som kan forklare meg hvorfor noen(les Hjemmekino) mener dette er en så mye dårligere løsning.

Delvis O.T: Hvis noen av de prosessorene som ikke er i salg i Norge gjør at det rykker litt i VISA kortet, så kan du gjerne sende meg en PM da jeg er på utkikk etter ny prosessor selv og kan gjerne være med på et jetcarrier spleiselag.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Nå er ikke jeg så godt bevandret ikke HTPC verden, men ser ikke bort i fra at du har mulighet til å sende signalet som MPCM i stedet for bitstream over HDMI uansett hvilket lydformat som ligger på disken. Du står i såfall mye friere i valg av prosessor. Det eneste negative jeg kan se ved dette er at du ikke får en kjempetøff trueHD eller DTS MA logo i displayet på prosessoren din, men en kjedelig PCM eller lignende

Nå skal det sies at "den kulørte fagpressen" mener at HD lyd via MPCM er en dårligere løsning enn HD lyd via bitstream. Dette kan jeg ikke helt skjønne da signalet som kommer inn i prosessoren er det samme, det er kun et spørsmål om dataen blir pakket ut i avspiller eller i prosessor. Håper det er noen som leser denne tråden som kan forklare meg hvorfor noen(les Hjemmekino) mener dette er en så mye dårligere løsning.

Delvis O.T: Hvis noen av de prosessorene som ikke er i salg i Norge gjør at det rykker litt i VISA kortet, så kan du gjerne sende meg en PM da jeg er på utkikk etter ny prosessor selv og kan gjerne være med på et jetcarrier spleiselag.

Høres bra ut, er ivrig Jetcarrier bruker selv så, skal si fra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •