Pioneer LX-70 + Pioneer S-3EX = Bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX-70 + Pioneer S-3EX = Bra?

Skal kjøpe meg S-3EX og LX-70, skal ha effektforsterker i tillegg ( 2 stk Parasound HCA-1500A ). Blir det en bra kombo tror dere?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnjaaaa, skeptisk...Sjekk testen i Hjemmekino, og tråden om høyttaleren her inne, der menes det bestemmt at noe mer stramt og nøytralt er veien å gå.

Og jeg kan vel ikke akkurat si meg uenig i det, min H2A MkII fyrer av bass i massevis og enda mer på mitt par S-3EX, og det er aldri i nærheten av å bli hardt eller skrikende. Det låter helt fabelaktig naturlig og rent, så jeg kan vanskelig se for meg at Parasound med deres typiske feite og varme klang er veien å gå. Kjøp deg heller en H200 og en god cd-spiller så får du et skikkelig i stereoanlegg som kan integreres med kinoen.

Alternativt kan man se på ICE-baserte forsterkere, og det hadde jeg tidligere i form av Rotel RB-1092 som har fått hinsides bra omtale hvor enn den har blitt testet. Javel, greit nok det, og jeg var svært fornøyd med den når jeg hadde den i hus, men med H2A MkII i hus er forskjellene åpenbare. Hegelen mangler de fullstendig endeløse kreftene som man uansett kanskje aldri trenger, men Hegelen spiller MUSIKK, i direkte sammenligning låter Rotelen flatt og uinspirerende.

Og det kan være et triks å vente til høsten, det ryktes at det da vil komme senter og bakhøyttalere matchet til S-3EX, men for all del, det skader ikke å handle seg en S-7EX i stedet, senterhøyttalere blir ikke stort smukkere enn den der, men så må du ha effektforsterker til den også...

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Mnjaaaa, skeptisk...Sjekk testen i Hjemmekino, og tråden om høyttaleren her inne, der menes det bestemmt at noe mer stramt og nøytralt er veien å gå.

Og jeg kan vel ikke akkurat si meg uenig i det, min H2A MkII fyrer av bass i massevis og enda mer på mitt par S-3EX, og det er aldri i nærheten av å bli hardt eller skrikende. Det låter helt fabelaktig naturlig og rent, så jeg kan vanskelig se for meg at Parasound med deres typiske feite og varme klang er veien å gå. Kjøp deg heller en H200 og en god cd-spiller så får du et skikkelig i stereoanlegg som kan integreres med kinoen.

Alternativt kan man se på ICE-baserte forsterkere, og det hadde jeg tidligere i form av Rotel RB-1092 som har fått hinsides bra omtale hvor enn den har blitt testet. Javel, greit nok det, og jeg var svært fornøyd med den når jeg hadde den i hus, men med H2A MkII i hus er forskjellene åpenbare. Hegelen mangler de fullstendig endeløse kreftene som man uansett kanskje aldri trenger, men Hegelen spiller MUSIKK, i direkte sammenligning låter Rotelen flatt og uinspirerende.

Og det kan være et triks å vente til høsten, det ryktes at det da vil komme senter og bakhøyttalere matchet til S-3EX, men for all del, det skader ikke å handle seg en S-7EX i stedet, senterhøyttalere blir ikke stort smukkere enn den der, men så må du ha effektforsterker til den også...
    Hmmm....Må kanskje bytte ut alt da Kjører Parasound på Mentor 6 nå og synes det fungerer bra. Effektforsterkere blir det på alle ht, kjører det nå og. Er ikke så flink og vente ser du.Men tror du klangen i S-7EX er så forskjellig enn S-3EX? Noen andre effektblokker som passer S-3EX?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Hmmm....Må kanskje bytte ut alt da Kjører Parasound på Mentor 6 nå og synes det fungerer bra. Effektforsterkere blir det på alle ht, kjører det nå og. Er ikke så flink og vente ser du.Men tror du klangen i S-7EX er så forskjellig enn S-3EX? Noen andre effektblokker som passer S-3EX?
    Akkurat der kan jeg ikke fortelle deg mer enn hva de forskjellige testene sier, og med dem som grunnlag er S-1EX et godt hakk mer nådeløst nøytral enn S-3EX, så jeg antar det samme vil gjelde for S-7EX som er tilpasset førstnevnte. Noe problem klagmessig kan jeg aldri se for meg at det blir, men da kan du jo like gjerne spare litt og kjøpe S-1EX

Angånde effektforsterker må jeg igjen anbefale Hegel, det spilles musikk som aldri tidligere her hjemme, og i megatesten publisert i Hjemmekino var det nettopp Hegel som ble benyttet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel er en usedvanlig god match til S-3EX, helt usedvanlig faktisk. Vi har nå en H4SE som motor for både TAD R1 (!) og S-3EX i vår referansekino, og dette er In Facto en sjeldent bra kombinasjon.

Jeg kan ikke se for meg at Parasound HCA-serien vil ha noe å bidra med i et slikt oppsett, dessverre.

Det skal legges til at man oppnår meget god synergi ved å kjøre Pioneer hele veien, i alle fall de produktene som har blitt voicet i samarbeid med Air Studios, slik som LX-70. Denne som pre og en Hegel H200 som motor (da har du en svært oppegående pre om ønskelig også) spiller meget bra.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh, jeg trenger så jævelsk en H4SE...

Ikke at jeg har noen store effektmangler å syte over, H2A MkII er godt over middels begavet innen strømleveranse, men presser jeg høyttalerne oppleves det faktisk som at forsterkeren tømmes for strøm før høyttalerne mister motet...

Nå er jeg virkelig hyperpirkete, volumet er godt på vei på mot idiotnivå før dette i det hele tatt blir et tema, men hvem har vel ikke lyst på en H4SE? Nei, jeg trenger ikke mange unnskyldningene for å blakke meg på en sånn...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke så ekstremt ulik H200, men den har så utrolig god kontroll. Jeg har dessverre ikke hørt H2A, men jeg er sikker på at dette spiller fantastisk

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Det skal legges til at man oppnår meget god synergi ved å kjøre Pioneer hele veien, i alle fall de produktene som har blitt voicet i samarbeid med Air Studios, slik som LX-70. Denne som pre og en Hegel H200 som motor (da har du en svært oppegående pre om ønskelig også) spiller meget bra.
    Tenkte på og bruke Pioneer sin nye S-LX70-LR Pioneer Høyttalere - Hjemmeunderholdning til kanalene bak. Noen som har hørt dem? Da blir det pioneer hele veien rundt. Blir Pioneer sin Blu-Ray spiller og.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel er en usedvanlig god match til S-3EX, helt usedvanlig faktisk. Vi har nå en H4SE som motor for både TAD R1 (!) og S-3EX i vår referansekino, og dette er In Facto en sjeldent bra kombinasjon.
    Eg bør vell bruke Hegel på senter og da. Hvilken bør eg satse på da? Hmmm..begynner og bli penger av det nå H4SE så jo virklig vakker ut da, prisen og

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først kjøre på med high end høyttalere i hele frontrekka nytter det ikke å spare på effektforsterkeren til senteren
    Men nå vet jo ikke jeg hvilket budsjett du har å forholde seg til, hvilken kombo av høyttalere og elektronikk det blir nå i første omgang, nei det får bli opp til deg. Går jo an å vente til høsten når senteren til S-3EX kommer, og kline til med H4 nå. Eventuellt kjøpe to H2 og enda en til senteren.
    Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg har mest lyst på selv, enda en H2 eller en H4. H4 vil gi enda mer kontroll, den er nesten latterlig kraftig, uansett hvilke grusomheter den utsettes for er det som om den såvidt traller avgårde på tomgang, men bi-amping med 2xH2 vil i det minste i teorien kunne levere enda høyere oppløsning...

Og mens jeg er innom oppløsning, bare vær advart med tanke på subwoofer. S-3EX spiller med en oppløsning i bassområdet som knapt er til å tro, tenk deg lyden fra en highend hodetelefon så er du i nærheten...Det gjør valget av subwoofer litt kinkig, for skal du ha håp om sømløs integrering, særlig med tanke på stereobruk, må den subwooferen være av absolutt mest oppløste sort. Ikke at S-3EX krever subwooferhjelp, det spilles ekte dypbass av reneste sort, men skal du bruke subwooferen til mer enn jordskjelveffekter brenner du fort av en pent slant penger der også...

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Skal du først kjøre på med high end høyttalere i hele frontrekka nytter det ikke å spare på effektforsterkeren til senteren
    Men nå vet jo ikke jeg hvilket budsjett du har å forholde seg til, hvilken kombo av høyttalere og elektronikk det blir nå i første omgang, nei det får bli opp til deg. Går jo an å vente til høsten når senteren til S-3EX kommer, og kline til med H4 nå. Eventuellt kjøpe to H2 og enda en til senteren.
    Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg har mest lyst på selv, enda en H2 eller en H4. H4 vil gi enda mer kontroll, den er nesten latterlig kraftig, uansett hvilke grusomheter den utsettes for er det som om den såvidt traller avgårde på tomgang, men bi-amping med 2xH2 vil i det minste i teorien kunne levere enda høyere oppløsning...

Og mens jeg er innom oppløsning, bare vær advart med tanke på subwoofer. S-3EX spiller med en oppløsning i bassområdet som knapt er til å tro, tenk deg lyden fra en highend hodetelefon så er du i nærheten...Det gjør valget av subwoofer litt kinkig, for skal du ha håp om sømløs integrering, særlig med tanke på stereobruk, må den subwooferen være av absolutt mest oppløste sort. Ikke at S-3EX krever subwooferhjelp, det spilles ekte dypbass av reneste sort, men skal du bruke subwooferen til mer enn jordskjelveffekter brenner du fort av en pent slant penger der også...
    Er blitt en liten fan av bi-amping eg,vet ikke helt hvorfor. Blir bare litt bedre syns eg.Så det er bare Hegel som er aktuell da altså......Bruker bare subwoofer til film enn så lenge

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd S-3EX med McIntosh?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Noen som har prøvd S-3EX med McIntosh?
    Jeg flesker til med å sitere fra den "offisielle" tråden som du for øvrig finner her og bør lese gjennom om du ikke allerede har gjort det:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...hoyttaler.html

Forruten meg har også "Kolschat" S-3EX i hus, ligger noen bilder og kommentarer i tråden hans også, og han har H4 MkII!!!
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-546-a-28.html

Hegel H-200 er en glimrende forsterker på disse. Bruk noe som er tørt og stramt i hele kjeden. Det kan være Oberon er en god match, da S-3 ikke dipper særlig i impedans. De fortjener også en god CD-spiller. Receiveren din kan ganske sikkert brukes, selv om LX-70 nok vil være en bedre match.

Saken er at de er ganske tilgivende på elektronikk, så lenge det ikke er for fett. Glem Parasound og McIntosh. Tenk heller nøytralt og stramt.
    Problemet blir fort det samme som med Parasound som også nevnes i denne lille frarådelsen. Eksempelvis McIntosh MC402 er en glitrende forsterker, men hva hjelper vel det når Hegel åpenbart er en noe meget nært den perfekte match til S-3EX? Vil man på død og liv ha den feite, "amerikanske" klangen, så man gjerne kjøre på for min del, men da blir S-3EX feil utgangspunkt som jeg ser det. Da kjøper du heller Array, og det i seg selv er også en knall kombo, men noe ganske annet enn TAD og Hegel.

Og ja, du har PM, demo kan vi alltids fikse

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •