Lyd fra tv til receiver videre til høyttalere + div spm rundt oppskalering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra tv til receiver videre til høyttalere + div spm rundt oppskalering

Vil jeg få lyd fra vanlige tv-sendinger på høyttalerne hvis jeg bruker en hdmi kabel fra lcd tv'en til en yamaha rx-v861 receiver? Er 99% sikker på dette så dere må hjelpe meg med den siste % I tillegg lurer jeg på:

Hvilket lydformat benyttes i vanlige tv sendinger?
    Hvilket lydformat benyttes i de nye digitale sendingene?
    Vil V861 klare å oppskalere analoge tv-sendinger til 720p eller 1080i?
    Vil V861 klare å forbedre lyden fra de analoge tv-sendingene?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1. Umulig å svare på da dette varierer voldsomt, vanligvis sendes 3 signaler i vanlige programmer og nyheter osv, dvs en stereolyd og en ekstra for tale og kommentatorer. Sportsendinger sender gjerne flere signaler slik at du omtrent kan få en dolby effekt, noen serier sender også surround, men som sagt varierer voldsomt fra kanal og program.

2.Dette er det samme som over, forskjellig utifra hvor mye kr kanalen bruker på dette. Det er jo tv kanalen som sender signalene og ikke signalet i seg selv. Men mulighetene er større og billigere ved digital sending.

3.Yes flere her inne bruker 861 til å høyoppløse tv-sendinger til HD skalering.

4.Ja uten tvil vil lyd bli bedre gjennom anlegg, men signalet forandres ikke. Dersom tvkanal sender signaler som tvn din ikke klarer feks surround eller dolbydigital så vil selvfølgelig lyden oppleves mye bedre med din Yamaha...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •