Hvilken "rimelig" receiver som pre/pro?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken "rimelig" receiver som pre/pro?

Trenger en reciever som pre/pro. Sitter på en Parasound A51 og B&W høytalere, så effektforsterker delen er uvesentlig. Det som derimot er av interesse er signal-til-støyforhold (SNR), pre-out nivå, romkorreksjon og det udefinerbare begrepet "lydkvalitet" .

Bruksområdet er 70/30 film/musikk. Tenkt prisnivå er rundt 5000 (ja, budsjettet er stramt).

Foreløpige kandidater er Yamaha RX-V663 og Denon 2308. Siden begge har HDMI 1.3 er det lyden og brukervenneligheten som er avgjørende.

De viktigste forskjellene mellom Denon og Yamaha som jeg har merket meg er DAC'ene (AD-AU1328 vs Burr-Brown PMC1680?) og romkorreksjonen (Audyssey MultEQ vs YPAO).

Brukererfaringer (eventuelt med RX-V661), synspunkter og anbefalinger mottas med takk.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv eier jeg en Yamaha RX-V2600. Den er jeg veldig fornøyd med, og YPOA gjør en fin jobb med rom-korreksjon. Denon gjør imidlertid dette mye bedre. Mens YPAO bare bruker et målepunkt, så bruker Denon flere. 3 eller 5 tror jeg. Dermed har den en bedre "database" å kalibrere lyden ut i fra. Audyssey er sjef på rom-korreksjon.

Jeg har ikke fulgt utviklingen spesiellt nøye, så det kan jo være YPAO har utviklet seg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •