Crossover frequency (denon 3803)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crossover frequency (denon 3803)

Hei. Jeg skjønner ikke helt hvordan Crossover frequency egentlig fungerer. Har den noe med hz justeringen på suben å gjøre. Nå har jeg satt den på 80. Det samme står hz på suben på. Er dette riktig? Det er så mye å stille på at jeg blir helt forvirret. det står i bruksanvisningen, men alikevel så klarer jeg ikke å forstå hva som passer best på mitt system. Jeg lurer også på hva jeg skal velge på lfe signalet. Hva fungerer best? LFE + main eller bare LFE. Jeg tror jeg har skjønt så mye som at det har noe å gjøre med hvor dypt høyttalerne mine går, men jeg er så dum at jeg skjønner ikke hva jeg skal sette Crossover frequency på. Har aldri hatt en forsterker med så mye innstillinger før

Høyttalerne som jeg snart skal bruke er b&w 604s3. Noen som har peil på hva som i teorien skal låte best? Eller hva som er riktig?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett LFE+Main. 604 s3 spiller fint ned til 40Hz, det vil si at setter du crossover på 40Hz vil subwooferen ta over nedover i frekvens der høyttalerne ikke klarer mer. Det spiller da ingen rolle om frekvensen på subwooferen står mye høyere, for den får ikke signaler over 40Hz fra receiveren.

I mitt oppsett står crossover på frontene på 40Hz, senter og bakhøyttalere på 60Hz og subwooferen spiller fra 60Hz. Jeg får da en liten overlapping, der både frontene og subwooferen spiller (40-60Hz).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback