Nad-forsterker til Patos Basic 310 mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Torbjs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad-forsterker til Patos Basic 310 mk2?

Heisann.. Jeg skal ha meg en ny stereo-forsterker til mine nykjøpte Patos-høyttalere (1100,- på netthandelen), og siden jeg ikke har hørt høyttalerene selv, så lurer jeg på hvordan dere tror en Nad forsterker vil låte på disse høyttalerne? Etter det jeg har skjønt så er Patos ganske varm og rund i klangen, og det passer meg utmerket da jeg hører mye på akustisk og jazz-inspirert musikk. Da ble det naturlig for meg å tenke at siden Nad,for meg, representerer en litt skarpere klang og virker luftig i toppen, burde det fungere bra med Patos sine litt mørkere klang og kompensere litt for dette.

Er jeg helt ute på finnmarksvidda her, eller finnes det logikk i det jeg har prøvd å resonnere meg fram til?

Gleder meg vilt til å få testet høyttalerene, da jeg har hørt mye bra om de.

Takk for alle inspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal gå bra. Jeg bruker en NAD C352 på mine Patos Basic 410 mk2 og det går som ei kule Lyden vil jeg karakterisere som stor, litt varm, dyp og solid bass og en flott diskant. Den kritiske mellomtonen synes jeg fremstår som meget naturlig og levende.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få anbefala Doxa her. Patos og Doxa er en "match made in heaven"

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du kan få tak i en brukt Doxa 70 watt'er.Det spiller fletta av NAD og koster ikke mye.Rundt 3-4000,- for et fint eksemplar.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror proton,samt parasound å thule som patos selv tester ut på disse høytalerne er bra på disse...Har selv nad t753 samt 2 stk c272 effektforsterkere,spiller meget bra på mine gammle basic 500,men er veldig skarp i lyden,litt irriteranes til tider..Lykke til...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •