PA forsterker(e) til peavey høytallere ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterker(e) til peavey høytallere ??

Hei.

Vi er en russevan som har fått kjøpt 2 stk peavey impulse 500 og en peavey hisys. Men vi har ikke forsterker til disse og derfor lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe oss her. Det bør vel kunne dra disse høytallerne bra, slik at effekten av dem blir best mulig. Om det skal være flere forsterkere, effekt forsterker/for forsterker har jeg ikke peiling på. Har ikke så mye peiling, men det kan vel dere foreslå for oss. Maks budsjett er vel oppimot 5000 kanskje. håper ikke det er for lite.

på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw så er det ganske hast xD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke noe til disse høyttalerene (såg litt på 500 ved å søke på nettet, 350 watt kontinuerlig og 700 watt peak...) Antar det er snakk om ett 230 volt forsterkeranlegg som skal drive dette eller? Skal du finne det billigste av forsterkeranlegg til å drive dette, burde du slippe i fra med en 3000 - 4000,- til bassene, og evt noe annet i tillegg for de andre høyttalerene, finnes endel billig PA-effekter å velge mellom, som f.eks behringer, alto, zachry med mye mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt så har jeg ikke så mye peil. men takk for svar. har prøvd å sett litt rundt osv. men tar gjerne imot konkrete forslag link

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjett er fortsatt maks 5000, men helst ikke over 3 lapper. men vil høytallerne gi en god nok effekt av hva prisen på høytallerne er, med en forsterker til den prisen?

Norsk Musikk Distribusjon AS
    her er link til butikken vi fikk avtale med om høytallerne. var b-vare/demobrukt, så fikk de til 6000, mens ny veil pris er rundt 25000 for alle tre. kanskje det er noen her dere kan anbefale? eller for all del et annet sted!

igjen på forhånd, takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut om du finner noe interessant på Musikkweb.no > Internett for Musikere og Lydbransje
    Men til ca 15000 er det kanskje bedre å leie?
    Husk at du må ha kabler, en liten mikser og 2 forsterkere for å få disse oppe å gå
    Hvis du skal ha nytt får du nok best lyd fra noen aktive kasse alla disse og disse
    De spiller kanskje ikke like høyt som peavyene, men de spiller nok finere, og en slipper å tenke på volumet (for å ikke klippe) pga amper som ikke følger helt med..

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønte ikke helt hva du mente nå. vi har allerede de tre peavey høytallerne. det vi mangler er kabler og forsterker(e). så hvor mye tror du vi må ut med får å få de til å spille akseptabelt?? noen konkrete forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var det jeg som misforsto.

mikser behringer xenyx
    forsterker
    forsterker

kabler kommer i tillegg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om du finner en LAB1000. De tåler skikkelig juling og er mer enn nok til ditt formål. Har bl.a. sett en på QXL nylig, og så er det sikkert flust av dem på Musikkweb.no > Internett for Musikere og Lydbransje
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. vi endte opp med å ringe Norsk Musikk Distribusjon AS i dag for å høre om de hadde noe forslag og kunne gi oss noen ytterligere forslag. men som jeg ikke har nevnt så har vi allerede 2stk bilforsterkere. og han karen vi snakket med sa at vi kunne få vel så bra lyd med bare å bruke de. stemmer dette? høres litt rart ut for meg

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilforsterkere kan fungere, men pass på å ikke la deg lure av "bil-watt"

Del effekten forsterkeren er oppgitt til å levere på 2-3 og du vil være ganske nærme et faktum. Problemet her er at du trenger en enorm trafo til å transformere spenningen ned til 12v

Hva slags forsterkere er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... høres merkelig ut ja, men vet jo ikke hva bilamper det er snakk om, uansett må du jo da ha ett kraftig 12 volt system for å drive disse høyttalerene, tror neppe du kommer så langt i det lange løp med bilmotorens dynamo:sad: til ett formål av dette kaliber, det er vel her snakk om å være tilkoblet ett 230 volt system når en står i ro, eller strømaggregat?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm forsterkerne husker jeg ikke eksakt. men det stod hvertfall california 1500 på de. når det gjelder strøm, så har vi et stort lastebil batteri ligendes tilkoblet i bilen. holder det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÆÆÆÆHH... russeanlegg??? trodde vi snakket "tyngre" PA her jeg, og da er det vel 230 volt annlegg som duger. Klart du sikkert kan få "tilfredstillende" lyd med bilstereoutstyr, men hvor skal du ta all strømmen som trengs for å drive dette? Hjelper ikke med masssse store batterier, dersom det ikke er tilstrekkelig med lading. D.v.s at i det lange løp, har du ikke mer strøm tilgjengelig en hva dynamoen leverer, typisk 70 -100 ampere, og ganger du dette med typisk ladespenning på 13,7 volt skulle det bli rundt 1000 watt, av denne effekten skal også bilens øvrige utstyr også forsynes med, så da blir det vel ikke så fryktelig "mye" igjen:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere har planer om å basere dere på strømmen som er i bilen, ville jeg nok basert det hele på bilstereoutstyr, da dette er tunet og tilpasset det forhold man har der, men det er min mening. PA-høyttalere og PA-forsterkere = 230 volt, og masse strøm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere aggregat eller noe for å drive forsterkere da? Husk på at aggregat koster fort noen 1000 det og. Når jeg var russ hadde vi PA-HT med 4x 15" bassere og en rimelig stor effektforsterker til å dra dette. Skal si deg det aggregatet vi hadde fikk kjørt seg.

Men når det gjelder forsterker. Jeg vil egentlig anbefale dere å prøve å få leid dere forsterker(e)..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har vi kjøpt kabler hvertfall. så vi prøver først med bilstereoforsterkerne, og ser hvordan det låter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende da. hold oss oppdatert