H/K AVR350 vs. Onkyo 705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR350 vs. Onkyo 705

Hei. Kom over H/K AVR 350 hos hifi center, for et konge design. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Onkyo 705. Skal drive et Concept system med 8 i front.

Hvordan er effekten på AVR350 vs. Onkyo 705? Ser hva som er oppgitt, men det er jo vanskelig å gjøre seg opp noe mening utfra. Er jo ute etter mest for pengene som alle andre.

(Skal kompletteres med en effektforsterker på sikt, men det blir ikke med en gang, ergo må den kunne drive Concept 8 brukbart)

Vet jeg maser fælt på dere, men er en newbie som har blitt litt bitt av basillen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er viktigst for deg ved kjøp av forsterker?

AVR350 er bedre enn Onkyoen til musikk, og er garantert kraftigere. Den er dog ikke særlig fremtidsrettet i forhold til de nye HD-lyd- og bildeformatene, for å si det mildt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville valg H/K 350 uten tvil

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt Onkyo uten tvil

(som jeg også gjorde)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte... Ser jeg av en eller annen grunn har hatt ARCAM i tankene, som også heter AVR-350.. I så måte kan du se bort fra mitt svar over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette ble jeg ikke veldig klok på. Når jeg så H/K'en så falt jeg for designet, og det faktum at den passer min prisklasse.. Har ikke sett mye på specsene, men Onkyoen har vel det meste og er kanskje det fornuftige valget (i den grad dette kan forsvares å være fornuftig)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge reciverene er fornuftige så lenge dem tilfredstiller DINE behov.
    Hva du vektlegger som dine behov vet jeg ikke. Men siden du nevner at oppsettet skal kompletteres med en effektforsterker på sikt, er Onkyo 705 en meget habil surroundpre ! AVR-350 vet jeg for lite om til at jeg skal utale meg.

Hvilken av kandidatene som alene kommer til å matche Concept 8 best etter din smak, kan jeg heller ikke hjelpe deg med. Kanskje noen andre her kan ?

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du vente så vent litt

Det er et slags paradigme skifte på gang med nye HD-lyd formater, HDMI standarder som har begynt å sette seg (ble det 1.3b til slutt?) samt bilde formatet Full HD 1080P.

Ville derfor ventet litt til med et kjøp slik at man er sikker på at man får det produktet man trenger de nærmeste årene. Aldri lurt å kjøpe ny teknologi så tidlig. Du får heller benytte tiden til å spare slik at du kan kjøpe deg akkurat den receiveren du har lyst på når alle merkene har lansert sine produkter. Det er også ofte dyrt å kjøpe billig da man fort vil ønske å oppgradere.

HK AVR 350 er ikke future proof, og det er også derfor denne går på tilbud nå på tross av at den er forholdsvis ny. Dersom du likte designet så kommer HK med nye serier nå som skal være up to date med det siste nye. Mener å ha lest at arvtakere til 350 kommer i mai eller noe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, man kan jo alltids vente på noe nytt og bedre. Surround skal være på plass når vi flytter inn 15. mai, så noe lenger enn det blir ikke aktuelt å vente. Alt utstyr bestilles tidlig i mai tenker jeg. Oppgradere må man uansett på sikt, det viktigste nå er å finne noe som driver Concept 8 bra og har digital inngang. Budsjettet ble (i samråd med bedre halvdel) 15000 for reciver, front, center og sub. Ergo er det ikke mye å rutte med her.

I tillegg kommer oppgradering av htpc, høytalere på bad og soverom med tilhørende squeezebox. Syns jeg har vært flink til å forhandle

Holder en knapp på Onkyoen.

Takk for gode svar.

H.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Tja, man kan jo alltids vente på noe nytt og bedre.
    Nå var ikke rådet mitt at du skulle vente til evig tid da det alltid kommer noe nytt og bedre. Men som sagt litt is i magen ved teknologiskifter er sikkert lurt.

Nye HK receivere er på vei:
    Lyd og Bilde : Nye Harman/ Kardon- receivere

Pioneer kommer også med ny serie i Juni osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •