Rotel rb-1092

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Rotel rb-1092

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel rb-1092

Har sett litt på Rotel rb-1092, men ble litt skuffet når jeg fikk se strømforbruket:? 600w, da er det jo ikke mulig å yte 2x500w som oppgitt, for da må den jo produsere strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 1090? den har jo MYE mer strøm og effekt den er analog da, men er jo en kraftplugg;D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rb 1092 er "arvtakeren" til 1090 og er mye kraftigere en 1090. Har selv 1092 og kan garantere dg at den oppgitte effekten stemmer, har faktisk blitt målt av fleire respekterte hifi magasiner og konklusjonen har vert ganske klar kvar gang, 1092 yte meir en det den lover ( trur resultatet har vert ca 2* ca 600 watt, ekje heilt sikker )

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målt effekt for 1092 er 2x 635w i 8 ohm:

http://www.rotel.com/content/reviews...news_apr06.pdf

EDIT: måtte fikse linken.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Har sett litt på Rotel rb-1092, men ble litt skuffet når jeg fikk se strømforbruket:? 600w, da er det jo ikke mulig å yte 2x500w som oppgitt, for da må den jo produsere strøm.
    Dette er jo en klasse D forsterker, er vesentlig mer effektiv enn en klasse B forsterker (som fortsatt er vansligst pr dags dato).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob har helt rett her. Har også sett masse målinger av den i diverse blader, å den blir alltid målt til over 2x600w i 8ohm. Gikk selv fra RB-1090 til RB-1092, å det er ikke tvil om at den er mye kraftigere. At den også låter mye bedre er jo heller ikke så dumt
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Er ikke sikkert 600 watt er maks forbruk. Det er flere måter å oppgi dette på. Kan love den leverer 2x500Watt og vel så det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett at den blir lovprist av "alle" som har prøvd den, men hvorfor ikke oppgi det reelle strømforbruket? For vi er vel alle enig i at den ikke kan produsere strøm. Stemmer jo greit på de gamle mod, forbruk/ytelse så hvorfor ikke oppgi det samme?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målt effektforbruk:

Etter hva jeg har lest oppgis ikke maks effektforbruk, men et gjennomsnitt.

Dersom produktet er en receiver eller forsterker måles effekten i henhold til følgende norm: Hvor mye effekt drar forsterkeren/receiveren ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler. Med andre ord har denne sifren ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk.

Sakset fra Yamaha sine sider, men jeg tror det gjelder de fleste forsterkere om ikke annet er oppgitt.

Da er det visst ikke lengre så enkelt å regne seg fram til hva forsterkeren faktisk leverer annet enn å høre seg til det. Eller måle.

Edit: På 1800 oppgir Yamaha et maks forbruk: Effektforbruk: 500W (Maks 1100W, 6 kanaler 10% overtonesdistorsjon)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hellnoob har helt rett her. Har også sett masse målinger av den i diverse blader, å den blir alltid målt til over 2x600w i 8ohm. Gikk selv fra RB-1090 til RB-1092, å det er ikke tvil om at den er mye kraftigere. At den også låter mye bedre er jo heller ikke så dumt
    Mener å ha lest at du har RB-1092 på SVS MTS-01. Jeg vurderer denne forsterkeren, men på SVS STS-01. Jeg er "livredd" for skarp diskant så jeg lurer på om du har noe lurt å si om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RB 1092 spesifikasjoner

Ser at denne mangler balansert inngang, har lavere dempefaktor(400) og lavere amp peak (40A), i forhold til andre ICEPower forsterkere.
    Noen spesiell grunn til dette ?

Sammenligna kjapt med midgard sine og der er det temmelig andre data, spesielt dempefaktor på 1600. og på B&O sine sider har 1000ASP modulene max 55A tror jeg å huske.
    Har selv noen 1000A moduler i noen sub amper, og der har jeg oppgradert utgangene til 80A, så det ikke kiler seg :-D

Kan jeg lett modifisere 1092 en til å få balansert inngang ?
    Rotellen klarer seg generelt sett best i tester, så hvorfor har den så mye dårligere specs ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprted1
    Ser at denne mangler balansert inngang, har lavere dempefaktor(400) og lavere amp peak (40A), i forhold til andre ICEPower forsterkere.
    Noen spesiell grunn til dette ?

Sammenligna kjapt med midgard sine og der er det temmelig andre data, spesielt dempefaktor på 1600. og på B&O sine sider har 1000ASP modulene max 55A tror jeg å huske.
    Har selv noen 1000A moduler i noen sub amper, og der har jeg oppgradert utgangene til 80A, så det ikke kiler seg :-D

Kan jeg lett modifisere 1092 en til å få balansert inngang ?
    Rotellen klarer seg generelt sett best i tester, så hvorfor har den så mye dårligere specs ?
    Specs vs realitet har ofte lite med hverandre å gjøre. Finnes ingen god standard for måling av slikt. Rotel er nok den beste ICEPOWER maskina nå. 100watt fra eller til når det er snakk om 500vs600 har så si ingenting å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mest på dempefaktor og amper, men håper det er av samme årsak. Men du klarte å formulere den eneste speccen eg ikkje lurte på, på akkuratt samme vis eg tenker sjøl

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •